Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5: V základu s 1.5 Skyactiv-G, dorazit by měl i dvoulitr

Jan Mička Jan Mička 12. 9. 2014 • 17:10
29
4
Zobrazit náhledy (29)
Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5
Novou generaci Mazdy MX-5 jsme si představili již minulý týden, nyní však na povrch vyplavaly nové informace. Prozatím ale nejsou oficiální.

Představení nové generace Mazdy MX-5 vzbudilo velký rozruch. Auto se oprostilo od dosavadního designového stylu a raději využilo směru Kodo, který jsou vedeny všechny modely počínaje Mazdou CX-5. Hodnotit tvary je čistě subjektivní záležitost, ale ruku na srdce – auto je přece jen trochu kontroverzní.

Při statické prezentaci vozu se toho vedle karoserie a interiéru moc nepředstavilo. Jde přitom hlavně o technické specifikace pohonných jednotek a vědomí, že Mazda stále upřednostňuje nízkou hmotnost a ovladatelnost na úkor nesmyslně vysokých rychlostní v přímce.

Nyní by se dalo říci, že máme z poloviny vyhráno. Podle serveru Motoring, kterému poskytl zákulisní informace zdroj velmi blízký japonské automobilce, totiž MX-5 dostane patnáctistovku Skyactiv-G s výkonem 96 kW (130 koní) a měla by vážit okolo 1020 kilogramů. Karoserie automobilu je menší než u předchůdce a zkrátil se také rozvor náprav, Mazda tedy možná opět přišla na recept na dokonalou ovladatelnost a permanentní úsměv řidiče od ucha k uchu.

Podle serveru Motoring prý Mazda uvažovala také o zástavbě motorů s objemy 1,6 a 1,8 litru, zmíněná patnáctistovka je však ideální z hlediska poměru dynamiky a spotřeby paliva. Na tu se ostatně myslelo i v dalších ohledech – auto v základu vyjede na šestnáctipalcových discích a dostalo „ekologicky nenáročný“ elektrický posilovač řízení.

Ale nemyslete si, že Mazda vidí pouze zeleně – později by se totiž měl pod kapotou kultovního roadsteru objevit také atmosférický dvoulitr Skyactiv-G z dalších modelů automobilky. Výkon se tedy pravděpodobně bude pohybovat okolo 120 kW, více se však dozvíme při premiéře na pařížském autosalonu.

Související články

Témata
13. 9. 2014 23:30
Re: chudáček
Tady by to chtělo ubrat prášky...nebo přidat.
Když všechno může vypadat jako cokoliv, v tom případě mě to zas připomíná Ferrari California [odkaz] . >:D
13. 9. 2014 13:03
Re: chudáček
Vypadá skvěle, prostě lehký malý roadster :yes:
13. 9. 2014 00:00
Re: chudáček
Auto vypadá zatím na fotkách skvěle. Normální člověk se tam vejde určitě a kdo bude mít moc velký ego, prostě si ho dá na sedadlo spolujezdce :-) Tvarově se myslím hodně povedla, trochu mi připomíná starou Corvette. [odkaz]
12. 9. 2014 22:33
chudáček
Připadá tohle auto jen mě jako mizernej chudáček? Nenapadá mě ani jeden ohled ve kterým by tohle auto vynikalo, opravdu nic - ani vzhled, ani motor, ani výbava, člověk normálního konfekčního vzrůstu 180 cm se do toho nemá šanci na výšku vejít, hrůza

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku