Mazda MX-5: V základu s 1.5 Skyactiv-G, dorazit by měl i dvoulitr
Představení nové generace Mazdy MX-5 vzbudilo velký rozruch. Auto se oprostilo od dosavadního designového stylu a raději využilo směru Kodo, který jsou vedeny všechny modely počínaje Mazdou CX-5. Hodnotit tvary je čistě subjektivní záležitost, ale ruku na srdce – auto je přece jen trochu kontroverzní.
Při statické prezentaci vozu se toho vedle karoserie a interiéru moc nepředstavilo. Jde přitom hlavně o technické specifikace pohonných jednotek a vědomí, že Mazda stále upřednostňuje nízkou hmotnost a ovladatelnost na úkor nesmyslně vysokých rychlostní v přímce.
Nyní by se dalo říci, že máme z poloviny vyhráno. Podle serveru Motoring, kterému poskytl zákulisní informace zdroj velmi blízký japonské automobilce, totiž MX-5 dostane patnáctistovku Skyactiv-G s výkonem 96 kW (130 koní) a měla by vážit okolo 1020 kilogramů. Karoserie automobilu je menší než u předchůdce a zkrátil se také rozvor náprav, Mazda tedy možná opět přišla na recept na dokonalou ovladatelnost a permanentní úsměv řidiče od ucha k uchu.
Podle serveru Motoring prý Mazda uvažovala také o zástavbě motorů s objemy 1,6 a 1,8 litru, zmíněná patnáctistovka je však ideální z hlediska poměru dynamiky a spotřeby paliva. Na tu se ostatně myslelo i v dalších ohledech – auto v základu vyjede na šestnáctipalcových discích a dostalo „ekologicky nenáročný“ elektrický posilovač řízení.
Ale nemyslete si, že Mazda vidí pouze zeleně – později by se totiž měl pod kapotou kultovního roadsteru objevit také atmosférický dvoulitr Skyactiv-G z dalších modelů automobilky. Výkon se tedy pravděpodobně bude pohybovat okolo 120 kW, více se však dozvíme při premiéře na pařížském autosalonu.