Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5: V základu s 1.5 Skyactiv-G, dorazit by měl i dvoulitr

Jan Mička Jan Mička 12. 9. 2014 • 20:54
29
4
Zobrazit náhledy (29)
Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5
Novou generaci Mazdy MX-5 jsme si představili již minulý týden, nyní však na povrch vyplavaly nové informace. Prozatím ale nejsou oficiální.

Představení nové generace Mazdy MX-5 vzbudilo velký rozruch. Auto se oprostilo od dosavadního designového stylu a raději využilo směru Kodo, který jsou vedeny všechny modely počínaje Mazdou CX-5. Hodnotit tvary je čistě subjektivní záležitost, ale ruku na srdce – auto je přece jen trochu kontroverzní.

Při statické prezentaci vozu se toho vedle karoserie a interiéru moc nepředstavilo. Jde přitom hlavně o technické specifikace pohonných jednotek a vědomí, že Mazda stále upřednostňuje nízkou hmotnost a ovladatelnost na úkor nesmyslně vysokých rychlostní v přímce.

Nyní by se dalo říci, že máme z poloviny vyhráno. Podle serveru Motoring, kterému poskytl zákulisní informace zdroj velmi blízký japonské automobilce, totiž MX-5 dostane patnáctistovku Skyactiv-G s výkonem 96 kW (130 koní) a měla by vážit okolo 1020 kilogramů. Karoserie automobilu je menší než u předchůdce a zkrátil se také rozvor náprav, Mazda tedy možná opět přišla na recept na dokonalou ovladatelnost a permanentní úsměv řidiče od ucha k uchu.

Podle serveru Motoring prý Mazda uvažovala také o zástavbě motorů s objemy 1,6 a 1,8 litru, zmíněná patnáctistovka je však ideální z hlediska poměru dynamiky a spotřeby paliva. Na tu se ostatně myslelo i v dalších ohledech – auto v základu vyjede na šestnáctipalcových discích a dostalo „ekologicky nenáročný“ elektrický posilovač řízení.

Ale nemyslete si, že Mazda vidí pouze zeleně – později by se totiž měl pod kapotou kultovního roadsteru objevit také atmosférický dvoulitr Skyactiv-G z dalších modelů automobilky. Výkon se tedy pravděpodobně bude pohybovat okolo 120 kW, více se však dozvíme při premiéře na pařížském autosalonu.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Fortune Rayzor
13. 9. 2014 23:30
Re: chudáček
Tady by to chtělo ubrat prášky...nebo přidat.
Když všechno může vypadat jako cokoliv, v tom případě mě to zas připomíná Ferrari California [odkaz] . >:D
13. 9. 2014 13:03
Re: chudáček
Vypadá skvěle, prostě lehký malý roadster :yes:
13. 9. 2014 00:00
Re: chudáček
Auto vypadá zatím na fotkách skvěle. Normální člověk se tam vejde určitě a kdo bude mít moc velký ego, prostě si ho dá na sedadlo spolujezdce :-) Tvarově se myslím hodně povedla, trochu mi připomíná starou Corvette. [odkaz]
12. 9. 2014 22:33
chudáček
Připadá tohle auto jen mě jako mizernej chudáček? Nenapadá mě ani jeden ohled ve kterým by tohle auto vynikalo, opravdu nic - ani vzhled, ani motor, ani výbava, člověk normálního konfekčního vzrůstu 180 cm se do toho nemá šanci na výšku vejít, hrůza