Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda si registrovala nové logo, připomíná slavný Wankel

Mazda si registrovala nové logo
Mazda e-Skyactiv R-EV
Mazda e-Skyactiv R-Energy
Mazda e-Skyactiv R-HEV
22 Fotogalerie
Diskuze (12)

Další pokračování nekonečného příběhu o Mazdě a rotačních motorech vypadá až nečekaně slibně.

O návratu Mazdy k rotačním motorům se v posledních letech píše každou chvíli, informace však máme často dosti rozporuplné. Zatímco chvíli se zdá, že rotační motory budou s naprostou jistotou dobíjet baterky elektromobilů, další chvíli je jejich budoucnost nejasná a pak mají dokonce spalovat vodík. Čert aby se v tom vyznal.

Pravdou však je, že navzdory různým vyjádřením a zvěstem se v automobilce kolem rotačních motorů stále něco děje. A až překvapivě často na to upozorňují lidé z New Nissan Z fóra, kteří již před časem upozornili na registraci nového loga s písmenkem R, které připomíná jeden z historických symbolů pro sportovní vozy Mazda.

Nedlouho poté se na New Nissan Z fóru objevily nákresy zadní části neznámého kupátak a před pár dny přidal jeden z diskutujících zajímavé informace o registraci nových jmen a nového symbolu. Symbol má přitom ikonické tvary rotoru slavného Wankelova rotačního motoru, přičemž jeho střed připomíná písmenko „e“.

Kromě samotného symbolu si automobilka registrovala také několik nových názvů, včetně e-Skyactiv R-EV, e-Skyactiv R-Energy a e-Skyactiv R-HEV. Zejména poslední, naznačující rotační hybridní motor, pak v kombinaci s nákresy nového sportovního modelu rozjelo divoké spekulaci.

Většina fanoušků Mazdy totiž původně předpokládala, že rotační motor najde uplatnění pouze v roli „nabíječky“ baterií u čistě elektrických modelů. Podle některých spekulací by ale značka mohla oživit řadu sportovních modelů RX s rotačními motory, na které fanoušci dlouho čekají.

Video placeholder
mazda wankel • Zdroj: youtube, Mazda

Ve prospěch této teorie ostatně hovoří i návrat Mazdy k tradiční koncepci řidičských vozů, který naznačuje očekávaný příchod nového modelu (možná modelů?) s řadovým šestiválcem pod kapotou a pohonem zadních kol. Pokud by navíc Mazda dokázala najít uplatnění pro své hybridní rotační motory u více modelů, včetně tahounů prodejů (tedy SUV), možná by opravdu na návrat řady RX mohlo dojít.

Podle kolegů z TheDrive, kteří na nová loga upozornili, se vedení značky k novému logu a novým jménům prozatím nijak nevyjádřilo. Stále je tedy možné, že se rotační motor vrátí – a to rovnou ve více formách.

Vstoupit do diskuze (12)