Mazda5 s faceliftem: mírný pokrok v mezích špičky třídy
Vnější design se v zásadě nezměnil významně. Nový přední nárazník s inovovaným tvarem masky je asi tím nejdůležitějším z nového. Většina zákazníků ale Mazdu5 vyhledává kvůli jejím bočním posuvným dveřím, výborným jízdním vlastnostem a prostoru uvnitř.
První dva body se dočkaly s novým modelovým rokem nově přidané hodnoty. 700 mm dlouhý otvor v bocích za B-sloupkem nyní bude možné na přání otevírat s pomocí elektromotorů, tlačítkem v interiéru nebo na dálkovém ovládání. Mazda slibuje, že elektricky ovládané boční dveře se otevřou a zavřou v méně než pěti sekundách a automaticky se zastaví, pokud narazí na překážku.
K mimořádnému vznětovému dvoulitru se přidává vylepšený zážehový motor 2.0 MZR. V rámci modernizace dostal tento motor elektronicky ovládanou škrtící klapku a sekvenční proměnné časování ventilů (S-VT), vylepšující průběh točivého momentu s rostoucími otáčkami. Dvě nově představené převodovky – 6stupňová manuální jako standard a 5stupňový automat na přání – dodávají rodinnému vozu netypickou dynamiku. Nový motor 2,0 MZR má mít o 4 % nižší spotřebu paliva než současný motor.
Pětka dostala také do nabídky nový DVD navigační systém se 7palcovým multifunkčním dotykovým displejem, který je integrován ve středovém panelu. Displej pak umožňuje zobrazovat obraz parkovací kamery. Další novinkou je přípojka na MP3 přehrávač, nový integrovaný CD měnič na 6 CD nebo Bluetooth systém s ovládáním na volantu.
Interiér Mazdy5 je nyní tišší a pohodlnější. Zcela nový multi-rezonátor v okolí přívodu vzduchu do motoru snižuje hlučnost a vrstva izolace Thinsulate®, která přibyla v podšívce střechy snižuje jízdní hluk.
Do České republiky se novinka dostane na přelomu března a dubna.