Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda5 s faceliftem: mírný pokrok v mezích špičky třídy

Ondřej Láník
Diskuze (44)
Bologna Motor Show uvidí hned několik významných premiér japonských automobilů. V Evropě poprvé se ukáže inovovaná Mazda5. Do České republiky se novinka dostane na přelomu března a dubna.

Vnější design se v zásadě nezměnil významně. Nový přední nárazník s inovovaným tvarem masky je asi tím nejdůležitějším z nového. Většina zákazníků ale Mazdu5 vyhledává kvůli jejím bočním posuvným dveřím, výborným jízdním vlastnostem a prostoru uvnitř.

První dva body se dočkaly s novým modelovým rokem nově přidané hodnoty. 700 mm dlouhý otvor v bocích za B-sloupkem nyní bude možné na přání otevírat s pomocí elektromotorů, tlačítkem v interiéru nebo na dálkovém ovládání. Mazda slibuje, že elektricky ovládané boční dveře se otevřou a zavřou v méně než pěti sekundách a automaticky se zastaví, pokud narazí na překážku.

K mimořádnému vznětovému dvoulitru se přidává vylepšený zážehový motor 2.0 MZR. V rámci modernizace dostal tento motor elektronicky ovládanou škrtící klapku a sekvenční proměnné časování ventilů (S-VT), vylepšující průběh točivého momentu s rostoucími otáčkami. Dvě nově představené převodovky – 6stupňová manuální jako standard a 5stupňový automat na přání – dodávají rodinnému vozu netypickou dynamiku. Nový motor 2,0 MZR má mít o 4 % nižší spotřebu paliva než současný motor.

Pětka dostala také do nabídky nový DVD navigační systém se 7palcovým multifunkčním dotykovým displejem, který je integrován ve středovém panelu. Displej pak umožňuje zobrazovat obraz parkovací kamery. Další novinkou je přípojka na MP3 přehrávač, nový integrovaný CD měnič na 6 CD nebo Bluetooth systém s ovládáním na volantu.

Interiér Mazdy5 je nyní tišší a pohodlnější. Zcela nový multi-rezonátor v okolí přívodu vzduchu do motoru snižuje hlučnost a vrstva izolace Thinsulate®, která přibyla v podšívce střechy snižuje jízdní hluk.

Do České republiky se novinka dostane na přelomu března a dubna.

Ondřej Láník
Diskuze (44)
Avatar - skejpa
6. 12. 2007 16:02
Re: Stvořeno pro prostor
spolehlivost urcuji ze statistik. napriklad tech co tu byly na auto.cz... tak me napada. proc ja bych ti mel ted dokazovat ze mluvim fakta (ikdyz jsem to uz udelal). spis mi tady napis proc je podle tebe lepsi touran ? jen proto ze tam das vedle sebe tri velke deti ? takovych rodin neni mnoho...
Avatar - Dinar
6. 12. 2007 12:21
Re: Stvořeno pro prostor
Už se to trochu začíná blížit nějakému strukturovanému hodnocení. Sice si pořád neodpouštíš věty typu, "spolehlivost je na uplne jine urovni" (co to je? jaké jsou ty úrovně, co je určuje, odkud máš data?), ale přesto je to posun, to uznávám. ;-)
5. 12. 2007 16:47
Re: Mazda 5
Ještě jedna věc k porovnávání prodaných kusů - nezapomínejte, že nezanedbatelné procento prodaných nových aut tvoří fleet. Já sám mám Tourana (2.0 FSI, highline + pár extras). Jsem s ním celkem spokojený, ale svých 915 kKč (list price) bych za něj asi nedal...
Avatar - skejpa
5. 12. 2007 15:58
Re: Mazda 5
ja vim dinare... je to jen muuj nazor :-) mozna by to chtelo otevrit oci :-)
Avatar - skejpa
5. 12. 2007 15:55
Re: Stvořeno pro prostor
zapomnel jsi do tech kriterii pridat neco jako spolehlivost, pro kolika clenou rodinu ma byt vuz urcen a jak velke maji potomky. Protoze pokud bude rodina ctyrclena (2 velke deti) a jedno malo v autosedacce tak M5 v klidu staci. v prakticnosti taktez nijak nezaostava a ma jeste vyhodu posuvnych dveri. spolehlivost je na uplne jine urovni. pak ti tam take chybi design, ktery je u tourana jako vzdy konzervativni, naproti tomu dynamickemu sportovnejsimu u M5. dojmy ridice uz naprosto vyhrava M5. miru odkladacich prostor nehodnotim. to sem fakt nikdy nezkoumal ani u jednoho z obou aut. vykrik do tmy to neni. a ikdyby sme se tu hadali ktery je lepsi. urcite tu nemuze nikdo tvrdit (viz. GTI), ze je touran kralem tridy...