McLaren Speedtail oficiálně: Hyper GT připomínající slavnou F1 umí jet 403 km/h!
Nejrychlejší McLaren historie v lecčems připomíná nejslavnější model značky, F1. Ať už počtem vyrobených kusů nebo třímístným interiérem.
Je to tady! McLaren oficiálně odhalil model Speedtail, což je nový člen vrcholné řady značky Ultimate Series. Výrobce ho označuje jako hyper GT, je tedy jasné, že v tomto případě nejde o žádné spartánské auto, ale speciál namířený na Bugatti Chiron. Tomu bude chtít konkurovat i svými schopnostmi.
McLaren Speedtail se stává tím nejrychlejším modelem značky, který jako první překonává legendární F1. Novinka umí jet až 403 km/h, což umožňuje speciálně navržený mód Velocity. Ten optimalizuje chování hybridního pohonu tohoto vozu a upraví jeho aerodynamiku – jinak nahne aktivní zadní křidélka a zatáhne digitální kamery sledující dění za vozidlem. Spolu s tím se i sníží podvozek Speedtailu o 35 mm.
Novinka je ale rychlá také při samotné akceleraci. Na třístovku se auto umí katapultovat za pouhopouhých 12,8 sekundy. Takový McLaren P1 to zvládl za 16,5 sekundy...
Detaily pohonného ústrojí ale automobilka zatím nezveřejnila. Ví se pouze, že se o pohon má starat hybridní systém kombinující vidlicový osmiválec kombinovaný s elektromotorem, pohánějící zadní kola. Výkon má každopádně dosáhnout hodnoty 1.050 koní (772 kW).
Vedle silného motoru má vysoké rychlosti pomáhat také perfektní aerodynamika, z toho důvodu Speedtail vypadá tak, jak vypadá, tedy ne úplně krásně, abychom byli politicky korektní. Designéři totiž úzce spolupracovali se specialisty na aerodynamiku, aby bylo dosaženo výjimečné aerodynamické účinnosti.
Z toho důvodu má Speedtail protaženou záď (odtud název), díky níž je s délkou 5.137 mm o zhruba půl metru delší než P1, kabinu ve tvary kapky, karbonové kryty předních kol snižující turbulence kolem podběhů nebo výše zmíněné prvky – aktivní zadní křidélka a digitální kamery místo tradičních vnějších zpětných zrcátek. Ty podle McLarenu poskytují oproti vnějším zpětným zrcátkům nejen lepší aerodynamiku, ale také lepší, širší obraz, který je promítán na displeje po stranách volantu.
Základem je unikátní karbonová struktura, karbonové díly jsou použity i na samotné karoserii, což spolu s dalšími prvky (třeba i z titanu) znamená suchou hmotnost 1.430 kilogramů, což je s ohledem na zástavbu hybridního pohonu nízká váha.
Jakožto hyper GT sází interiér na luxus, každý majitel si jej navíc bude moci naspecifikovat podle sebe. Charakteristickým detailem je ale centrální pozice řidiče jako u legendárního McLarenu F1 s dvěma sedadly za ním. Taková pozice si vyžádala netradiční řešení ovládání převodovky, umístěné na stropě. Specialitou je i důraz na praktičnost, zavazadla je možné umístit nejen do přídě auta, ale také do zádi. K dispozici je také personalizovaná sada zavazadel využívající karbon, kůži a kov, která ladí s barevnou kombinací kabiny.
McLaren postaví jen 106 exemplářů Speedtailu, což je číslo odkazující na počet vyrobených kousků F1. Jestli máte zájem, máte smůlu, všechny už jsou vyprodané, a to navzdory ceně 1,75 milionu liber bez daně (cca 51 milionů korun). První kusy budou zákazníkům předány v roce 2020.