Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren P1: Z 0-300 km/h za 16,5 sekundy

Jan Mička
Diskuze (16)
McLaren P1 našel svého prvního majitele. Nic tedy nebránilo zveřejnění dalších technických údajů, které berou dech.

Podle výrobce byl hybridní McLaren P1 navrhován s cílem stát se nejlepším na silnici i závodním okruhu. Konkurent Porsche 918 Spyder a Ferrari LaFerrari debutoval v září na autosalonu v Ženevě a vyrobeno bude jen 375 kusů. První z nich už byl předán majiteli z Velké Británie, který za vůz zaplatil minimálně 866.000 liber (asi 26,4 milionu korun).

O pohon se stará dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 3,8 litru, který společně s elektromotorem dává souhrnný výkon 674 kW (916 koní). Četné stádo je přenášeno na zadní kola skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

V souvislosti s prodejem prvního kusu zveřejnila automobilka další technické údaje, které berou dech. Přestože má McLaren P1 poháněnou pouze jednu nápravu, zrychlí z 0-100 km/h za 2,8 sekundy. Dvojnásobná rychlost je na tachometru za 6,8 s, třístovku vůz atakuje za 16,5 sekundy. To je mimochodem o 5,5 sekundy rychleji, než zvládne ikonický McLaren F1. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 350 km/h.

Pořádný výkon si zaslouží adekvátní brzdovou soustavu. Díky karbonkeramickým brzdám vůz z rychlosti 100 km/h zastaví na pouhých třiceti metrech. Decelerace přitom zabere jen 2,9 sekundy.

Protože je McLaren P1 hybrid, odpovídají tomu i tabulkové hodnoty spotřeby paliva. Průměrně by si neměl říci o víc jak 8,3 l/100 km, což je ekvivalentem 194 gramů emisí na ujetý kilometr. Na hodnotách má výrazný podíl až jedenáctikilometrová vzdálenost, kterou je vůz schopen ujet čistě na elektřinu.

Nyní už jen chybí zveřejnit, s jakým časem McLaren P1 obkrouží Severní smyčku. Dosavadní zprávy hovoří o čase 7:04, s tím se však automobilka nespokojí. Úhlavní nepřítel z dílen automobilky Porsche totiž okruh zajel za 6 minut a 57 sekund.

Jan Mička
Diskuze (16)
Avatar - Petrolhead_CZ
23. 10. 2013 09:03
Re: Srovnání
Pro puberťáka, jako jsi očividně ty, je rozhodujícím faktorem dle všeho počet koníků a to milý pane nerozhoduje o tom, jestli je dané auto sportovnější/schopnější/brutálnější. Přečti si pár zahraničních recenzí a ohlasů a pochopíš, že Agera je jako každý Koeniggsegg autem, které neumí své schopnosti prodat a neumí dostát svým očekáváním. Čili je to pouhý předmět pro šejky z Dubaje, kteří to mohou předvádět někde na bulváru a chlubit se, že mají pod kapotou přes tisíc kobyl. To, že je nikdy, nevyužijí už samozřejmě nezmiňují.

Věř mi, že v reálném světě nadělá z Agery kterékoliv auto z trojice LaFerrari/P1/918 naprostou sekanou.
Avatar - šmoula nešika
22. 10. 2013 23:22
Re: Rýsuje se rekordman
Když se to vezme kolem a kolem, MP4-12C nebude nejspíš lepší než 458. Ale budeme-li pohlížet na starší modely...
Avatar - šmoula nešika
22. 10. 2013 23:19
Re: Rýsuje se rekordman
>:D
Já Macku docela fandím, připsat si podobný úspěch - to bychom mohli říkat, že má ve své nepříliš rozsáhlé historii jedno super auto za druhým, a machrovat, že známe úspěšnější sportovní značku než Porsche a Ferrari.

Každopádně, vítěz bere vše.
Avatar - JDM
22. 10. 2013 22:47
Re: Rýsuje se rekordman
asi tak >:D
Avatar - JDM
22. 10. 2013 22:45
Re: Kdo bude rychlejší na NR je důležité pro automobilky,já
no s tou sportkou bych to moc neviděl je na ní dlouhá fronta (já tam taky stojím) >:-[]