Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
McLaren postaví vlastní Chiron
McLaren postaví vlastní Chiron
McLaren postaví vlastní Chiron
McLaren postaví vlastní Chiron
9 Fotogalerie

McLaren postaví vlastní Chiron. Použije v něm myšlenku z F1

Po McLarenu Senna chystají ve Wokingu další speciální automobil. Tentokrát nebude tak spartánský, rychlý ale bude neskutečně.

McLaren F1 patří mezi nejslavnější vozy automobilové historie. Proslavil se nejen dlouhá léta drženým rychlostním rekordem mezi sériovými auty, ale také třímístnou konfigurací interiéru. Právě k ní se automobilka vrátí u připravovaného auta s interním označením BP23.

O jeho příchodu se šuškalo již několik měsíců, přičemž po listopadovém potvrzení příchodu novinky McLaren nyní odhalil několik detailů o ní. Konfigurace bude přesně převzata z F1, volant bude uprostřed a další dvě sedadla po stranách za ním, jak ostatně potvrzuje zveřejněná skica. Půjde o „hyper GT,“ které se legendární F1 nepřiblíží jen svojí kabinou, ale také rychlostí.

McLaren totiž slibuje, že novinka překoná rychlost 391 km/h, tedy maximální rychlost, kterou F1 dosáhla během svého rekordního pokusu na testovací dráze Ehra-Lessien. Při jiné jízdě však jela F1 pomaleji, a tak zprůměrováním těchto hodnot vznikl její udávaný rekord s hodnotou 386 km/h. Můžeme tak očekávat překonání magické hranice 400 km/h.

Nepůjde jen o nejrychlejší sériový McLaren historie, ale také o ten nejluxusnější, což znamená, že se bude jednat o přímého konkurenta Bugatti Chiron. To tak bude zásadní rozdíl proti F1, která byla spíše spartánským autem.

„Cílem je poskytnout zákazníkům vysokou úroveň luxusu, unikátní prvky, vysoký výkon a vysokou rychlost, půjde o gran turismo zaměřené pro jízdu na silnici,“ prohlásil o charakteru auta Andrew Palmer, vedoucí vývoje řady Ultimate Series.

Zatím nepojmenovaný automobil s interním označením BP23 bude součástí řady Ultimate Series, podobně jako nedávno odhalený model Senna. Na rozdíl od něj se však spolehne na hybridní pohon, čímž se zase přiblíží někdejší P1. Elektrický motor má především vyplňovat hluchá místa dvakrát přeplňovaného osmiválce, tedy potlačovat turbodíru. Vedle silného motoru autu vysokou rychlost zajistí i vynikající aerodynamika.

F1 a Sennovi se novinka bude podobat i svojí exkluzivitou. Automobilka postaví jen 106 jejích exemplářů, na počest počtu vyrobených kusů F1. Každý bude jiný, protože si ho majitelé budou naspecifikovávat podle svých přání. Výroba sice začne až na konci příštího roku, už teď jsou však všechna auta vyprodaná. Vlastníci za ně zaplatí 1,6 milionu liber (asi 45 milionů korun). Bez daně!