Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren vzpomene na legendární F1. Podívejte na první snímky chystaného třímístného speciálu

David Bureš
Diskuze (0)
Třímístný interiér byl charakteristickým znakem někdejšího nejrychlejšího auta světa, McLarenu F1. Nyní se k nápadu britská automobilka vrací.

McLaren už dříve dal najevo, že oživí unikátní detail legendárního modelu F1, tedy jeho trojmístný interiér s volantem a sedadlem řidiče uprostřed. A nyní automobilka zveřejnila první snímky testovací muly takového automobilu, který je zatím vyvíjen s interním označením BP23.

Testovací mula je postavena na základech modelu 720S a McLaren pomocí ní chce hlavně otestovat, jak interiér se sedadlem řidiče uprostřed funguje a jak je potřeba ho ideálně navrhnout. Firma dokonce na autě testuje kamerový systém, který by nahradil konvenční zpětná zrcátka. Obraz dozadu je tedy snímán kamerami a promítán na digitální displeje u A sloupků.

Právě třímístná konfigurace je pro vývojáře tvrdým oříškem. Bylo totiž nutné upravit karbonový monokok, typický základ vozů McLaren, tak, aby pojmul místo pro tři osoby. Prý se to ale nakonec povedlo a dvojice pasažérů bude mít uvnitř hodně místa. Dostatek prostoru údajně bude také pro zavazadla posádky.

Vůz s interním označením BP23 sice bude členem nadcházející generace řady Ultimate Series, dal by se tedy považovat za nástupce F1 a P1, jeho charakter ale bude přesto jiný. BP23 sice bude hodně rychlý (dokonce má být nejrychlejším McLarenem historie), nebude však tak drsný jako předchůdci. Spíše než o hypersportu totiž v tomto případě hovoříme o gran turismu.

„Cílem je poskytnout zákazníkům vysokou úroveň luxusu, unikátní prvky, vysoký výkon a vysokou rychlost, půjde o gran turismo zaměřené pro jízdu na silnici,“ říká o charakteru auta Andrew Palmer, vedoucí vývoje řady Ultimate Series. Součástí vrcholné řady modelů McLarenu bude totiž více aut, mezi nimiž nebude ani okruhově zaměřená střela, vyvíjená pod interním označením P15.

O pohon BP23 se postará hybridní ústrojí, jehož součástí bude dvakrát přeplňovaný osmiválec. Elektrický motor přitom nemá za hlavní úkol výrazně zvýšit výkon auta, ale potlačit turbodíru spalovacího motoru. Schopnostem auta vedle vysokého výkonu (že by až 1.000 koní?) pomůže také skvělá aerodynamika.

McLaren BP23 přijde na trh v roce 2019, přičemž kvůli uchování exkluzivity vznikne jen 106 vozů, což je jasný odkaz na F1. Ten má právě tolik vyrobených exemplářů na svém kontě. Jestliže však už voláte do McLarenu, že byste jeden brali, ozýváte se už pozdě. Automobil už je vyprodaný, a to přestože se jeho cena pohybuje okolo dvou milionů liber, tedy v přepočtu 59,5 milionu korun.

David Bureš
Diskuze (0)