McLaren trvá na svém: Na SUV není nic zajímavého
Britská automobilka už před časem informovala, že vytvoření vlastního SUV pro ně není nikterak atraktivní. I po čase si za tím stojí, pracuje však na elektromobilu.
Sportovně-užitkové vozy jsou světovým fenoménem a kromě běžných značek se o ně zajímají i ty exotické. Rolls-Royce, Porsche či Lamborghini už svá želízka v ohni mají, Ferrari a Aston Martin je na trh uvedou co nevidět. Zdá se, že automobilka, která nemá SUV, jako by neexistovala. S tím ale rozhodně nesouhlasí britský McLaren, který se do vlastního vozu této kategorie nežene.
V posledním rozhovoru to potvrdil ředitel divize McLaren Sports Series Darren Goddard. Říká, že na SUV a crossoverech není vůbec nic zajímavého. „Na těch autech není nic cool. Všichni je dělají jen kvůli tomu, aby zvedli prodeje. Přemýšlení o masové produkci a exkluzivním produktu je ale zcela rozdílné,“ vysvětluje, proč britská značka SUV nechce.
Byť McLaren nejde s davem, nemůžeme říct, že by se mu prodejně nedařilo. V roce 2018 vzrostly prodeje společnosti o 43,9 % na 4806 vozidel. To je lepší než Rolls-Royce, který v nejúspěšnějším roce prodal 4107 aut. A mnoho Britové neztrácí ani na loňský rekord Lamborghini, jež prodalo 5750 automobilů.
Zatímco SUV či crossover od McLarenu čekat nemáme, vlastní elektromobil automobilka skutečně chystá. Goddard ale uvádí, že celý proces je zatím stále v rané fázi. A říká, že vštípit elektromobilům ducha klasických sportovních aut bude ještě nějaký čas trvat.
„Stále nám jde především o zážitek z jízdy. Skutečně pracujeme na vlastním elektromobilu, ale pořád jsme více ve fázi výzkumu než vývoje,“ přiznává jedna z klíčových osobností wokingské společnosti. „Čekáme na správné technologie, které nám pomohou tyto strasti vyřešit. Sami víme, že to ještě není připravené a nedokážeme ani říct, kdy bude hotovo,“ dodává.