Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MegaRexx MegaRaptor je extrémní pick-up s naftovou V8 a koly odolnými vůči minám

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Nepřehlédnutelná přestavba slibuje zábavu v terénu, skvělé výkony a extrémní styl modelů Raptor.

Ford F-150 Raptor se stal během pár let nesmírně populárním modelem, na který posléze navázal i menší Ranger Raptor. Americké společnost MegaRexx Trucks ze Severní Karolíny však nyní přichází s unikátním modelem MegaRaptor, který cílí na zájemce o ještě větší a extrémnější stroje.

Model v galerii vznikl na základě Fordu F-250 Super Duty Platinum, společnost však na svých stránkách uvádí, že je schopna přestavbu MegaRaptor realizovat prakticky na jakémkoliv modelu Ford F-250, F-350 nebo F-450. Vraťme se ale k vozu na snímcích.

Jeho karoserie byla rozšířena novými laminátovými panely a to v rozmezí 30,5 až 45,7 centimetrů oproti standardnímu pick-upu. Dojem robustnosti navíc umocňují svítilny Anzo ve stylu Fordu F-150 nebo nové offroadové nárazníky vpředu a vzadu, vybavené ochrannými plechy a přídavnými LED svítilnami.

Úpravce si také vyhrál s již tak dostatečně robustním podvozkem modelu Super Duty. MegaRaptor tak nabízí zvýšený vzduchový podvozek a speciální litá kola s označením „Mine-Resistant Ambush Protected“, tedy údajně odolná vůči minám, obutá do obřích pneumatik Michelin XZL o rozměru 395/85 R20. Kvůli jejich umístění do podběhů přitom úpravce musel posunout přední nápravu a kvůli zajištění odpovídající akcelerace bylo nutné také vyměnit diferenciály.

Na podvozku pak najdeme také 4,5 palcové progresivní pružiny Icon vpředu, 5 palcové listové pružiny vzadu, tlumiče Bilstein, upravená ramena, nastavitelné stabilizátory a nechybí ani zabudovaný vzduchový kompresor. Nastupování do vyvýšené kabiny pak usnadňují elektrické skládací schůdky Amp Research po obou stranách.

Pod kapotou je uložen standardní turbem přeplňovaný 6,7litrový diesel Power Stroke V8, který pohání všechna čtyři kola. Motor má výkon 354 kW (482 k) a nabízí nejvyšší točivý moment až 1.432 Nm, což je víc než dost pro pohyb v náročném terénu i tahání těžkých přívěsů. Ostatně za pozornost stojí i nastavitelné tažné zařízení vzadu.

Stavba každého MegaRaptoru bude trvat 2 až 3 měsíce a rozhodně nepůjde o levnou srandu. Úpravce MegaRexx Trucks sice cenu nezveřejnil, zájemci však musí nejprve pořídit základní vozidlo a složit 50% zálohu na úpravu. Ta přitom kromě výše zmíněného může zahrnovat i speciální lakování, osvětlení, jinak konfigurovaný podvozek, tažná zařízení, čalounění, ochranu karoserie, atd.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme