Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Méně svarů i dílů. Lamborghini ukazuje evoluci nového hliníkového monokoku

Lamborghini Temerario
Lamborghini Temerario
Lamborghini Temerario
Lamborghini Temerario
44 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (1)

Italové představují nový hliníkový monokok pro Lamborghini Temerario. I když má jednodušší konstrukci než ten v předcházejícím huracánu, má vyšší torzní tuhost.

Lamborghini postupně ukončuje produkci odcházejícího huracánu a na výrobní lince se už začíná objevovat i nové temerario. Duchovní nástupce desetiválcového supersportu se představil letos v létě a po vzoru většího dvanáctiválcového revuelta má plug-in hybridní techniku, oficiálně pojmenovanou HPEV (High Performance Electrified Vehicle).

Italská továrna nás už v minulých měsících seznámila s novým vysokootáčkovým přeplňovaným vidlicovým osmiválcem, ale ten není jedinou zásadní inovací nového supersportu. Lamborghini mezigeneračně zapracovalo také na hliníkovém monokoku a šasi temeraria a odhaluje, že je výrazně pevnější než technický základ huracánu, ačkoli je mnohem jednodušší.

Lamborghini nám hliníkový monokok temeraria ukazuje v novém videu a hlavní technický ředitel automobilky Rouven Mohr to doplňuje o technické zajímavosti. Uvádí, že novinka při výrobě potřebuje o 50 procent méně komponentů, a dokonce je při výrobě použito o 80 procent méně svarů. A ač to může působit zvláštně, i přesto má prostorový rám temeraria o 25 procent vyšší torzní tuhost než ten huracánu.

Nové Lamborghini Temerario kombinuje nový osmiválec se třemi elektromotory pro pohon všech kol a vyvine maximální systémový výkon 677 kW (920 koní). S osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 340 km/h.

Video placeholder
Monokok Lamborghini Temerario • Zdroj: Lamborghini

Vstoupit do diskuze (1)