Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes a Volvo mohou spojit síly při vývoji spalovacích motorů

Ondřej Mára
Diskuze (33)

Společný vývoj automobilek Mercedes a Volvo může navázat na spolupráci jejich mateřských společností Daimler a Geely.

Automobilový průmysl se v posledních letech soustředí především na vývoj elektromobilů, což je celkem nákladný proces. Mezi automobilkami tak vznikají nová partnerství, jejichž cílem je vývoj urychlit a současně snížit náklady. A to nejen v oblasti elektromobilů.

Jedno z nejnovějších potencionálních partnerství by mohlo být spojení značek Volvo a Mercedes při vývoji nových spalovacích motorů, jak upozornil německý magazín Automobilwoche. Dohodu by přitom měly vyjednávat jejich mateřské společnosti Daimler a Geely, které už mají se vzájemným jednáním bohaté zkušenosti.

V minulém roce se totiž Daimler a Geely dohodly na vytvoření společného joint venture s rovnými podíly, jehož cílem má být vývoj nové generace čistě elektrických vozidel značky Smart. Majitel Geely se navíc v roce 2018 stal největším akcionářem Daimleru, když za cca 7,3 miliardy euro koupil podíl ve výši 9,7 procenta.

Magazín Automobilwoche citoval manažera značky Volvo, který potvrdil určitá jednání s Daimlerem. Nezmínil však žádné konkrétní plány a navíc dodal, že je ještě příliš brzy na dělání závěrů. Nic tedy nepotvrdil ani nevyloučil. Tiskový mluvčí Daimleru pak pouze stroze uvedl, že kooperace s Geely se vyvíjí pozitivním směrem. K možné spolupráci se značkou Volvo však nic nedodal.

Z minulosti však víme, že se Daimler možnosti navazování nových partnerství rozhodně nebrání. Díky spolupráci s aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi získal Mercedes několik nových maloobjemových přeplňovaných motorů, na platformě modelu Navara postavil svůj prémiový pick-up X-Class, Smart ForFour je převlečený Renault Twingo a pod kabátem Citanu byl ukryt Renault Kangoo.

Ondřej Mára
Diskuze (33)

Doporučujeme

Avatar - Londonbridge
7. 1. 2020 16:27
Re: Čína
Mal by skusit aspon buchnut dverami od MB a potom od Mitsuyarisa uz tam sa zacina rozdiel ,ktory akoze neexistuje ;-)
Avatar - palix
7. 1. 2020 12:50
Re: Čína
S 90-tými rokmi je to celkom pravda. Len sa pozrime, aké drahé boli vtedy autá. Známy kúpil v 1992 Mazdu 626 a s leasingom ho stála cca 1 000 000 KČS. Za takú cenu boli cca 3 až 4 domy. Obyčajný človek na podobné auto nemohol nikdy našetriť.
Felicia stála od 250 000 KČS a aj tá bola drahá. Moje "Traumauto" tej doby Honda Civic VTEC stála tiež nekresťanské peniaze, takže ako študent som mohol len snívať. Dokonca aj jazdené autá boli neskutočne drahé.
Dnes sa vozí na aute kadekto. Bývam vedľa univerzity a parkovisko je stále zaplnené. Parkovisko je pritom dosť veľké, pred časom ho postavili. Dnes je auto už len vec denného použitia. Aj preto už nikto nemá záujem o zaujímavé autá. Dôležitá je cena a možno tak dizajn. Pre niekoho aj spoľahlivosť.

K Mecedesu G... Práve nedávno som videl video, kde nejaká pán zničil svoje "Gečko", pretože už nemal trpezlivosť s večnými problémami. Auto bolo viac v servise ako "doma". Možno si po "Gečku" kúpil Toyotu Landcruiser a je spokojný ;)
7. 1. 2020 12:04
Re: Čína
Nebyl bych tak optimistický, co se takových zpráv týče. S velkou slávou postavili x skleněných mostů, aby je je po pár letech zase beze slávy zavřeli, protože prý nějak nejsou bezpečné. Ono to vypadá impozantně, když se něco udělá za pár hodin, ale chtěl bych to pak vidět po pár letech.
7. 1. 2020 12:00
Češtin
"potencionálních partnerství" Čo je to také: potencionál, Kefalín? Podle vzoru kancionál? Dál jsem neměl chuť číst.
7. 1. 2020 11:52
Re: Čína
Je jich aktuálně 1.4 miliardy ... na netu je volně ke stažení docela zajímavá knížka - Graham Allison: Osudová past. Pan profesor z Harvardu tam lamentuje nad tím, že jim zavřeli nějaký most u univerzity a plánují opravu na 4 roky a v Číně, že vyměňovali nějako podobný (o trochu větší) most a trvalo jim to 36 hodin ...