Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GLA 45 S oficiálně: Technika ostrého áčka přijíždí v nakopnuté verzi

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Ještě před výstavní premiérou v Ženevě se nám ostřejší verze crossoveru GLA představuje v celé své kráse.

Crossover Mercedes-AMG GLA přijíždí ve dvou sportovních provedeních – 45 a 45 S. V obou případech pohon obstarává nejvýkonnější čtyřválec světa. Je to přeplňovaný dvoulitr, jenž je vyladěný na výkon 285 kW (387 k), respektive 310 kW (421 k). Motory se pojí s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol 4Matic+. Výkonnější verze je na stovce za 4,3 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 270 km/h. Ta slabší je o desetinku pomalejší a elektrický omezovač vám dá stopku o 20 km/h dříve.

Technika tak vlastně do puntíku kopíruje nabídku sportovní třídy A. Tvůrci slibují nové naladění vozu, jenž dostává podvozek s modifikovaným McPhersonem vpředu a víceprvkovým zavěšením vzadu. Řešení je to samozřejmě adaptivní se systémem AMG Ride Control a třemi režimy nastavení. Posílila také brzdová soustava. Tu základní poznáte díky šedým brzdovým třmenům, s balíčkem AMG Dynamic Plus ale můžete dostat výkonnější provedení s červenými třmeny.

Řidič může sáhnout po jízdním režimu pro kluzkou vozovku, dále tu máme známé volby Comfort, Sport, Sport+ a Individual. S výše zmíněným balíčkem pak můžete navolit ještě režim Race a fungování auta přizpůsobit díky nastavitelnému ESP ve třech stupních.

Také vnější vzhled se inspiroval áčkem. Vidět můžeme podobné nárazníky vpředu i vzadu, střešní spoiler, čtveřici výrazných koncovek výfuku, jakož i výraznou masku chladiče. Speciální je pro tyto sportovní mercedesy rovněž vzhled lesklých černých kol.

Na palubě se můžete těšit na nejmodernější multimediální systém MBUX s digitálními obrazovkami a ovládáním hlasem. Ve srovnání s konvenčními verzemi je tu navíc AMG Track Pace, který vám zobrazí veškerá klíčová data při jízdě na okruhu. Ve standardu dostanete sportovní sedačky, ale pokud by vám to nestačilo, Mercedes za příplatek milerád nabídne sezení AMG Performance.

Oficiální výstavní premiéra zvýšené sportovní novinky proběhne již příští týden na ženevském autosalonu, vůz se odhalí 3. března ráno. Pokud se na výstaviště náhodou nechystáte, můžete debut okořeněného GLA sledovat online.

Mercedes-AMG GLA 45 a 45 S (2020) - technická data
  45 45 S
Motor 2.0 R4 2.0 R4
Objem [cm3] 1991 1991
Výkon [kW/min] 285/6500 310/6750
Maximální točivý moment [Nm/min] 480/4750-5000 500/5000-5250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,4 4,3
Maximální rychlost [km/h] 250 270
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] 9,1 9,2
Emise [CO2/km] 209 210
Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - Magister
27. 2. 2020 09:43
Re: Předek a zadek bez výhrad....
Mám doma předchozí GLA45. K této generaci mám designově hodně výhrad, mnohem více se mi líbil hranatý ostřeji řezaný design. Tohle ale vypadá asi nejlépe.
Avatar - kari.laz
27. 2. 2020 08:05
Re: AMG
Ano, AMG vždy měl brutální motory. Jen si říkám, jestli by na tento výkon už neslušel větší motor a odpovím si sám, slušel. Vím, že doba je jiná, ale já nejsem příznivcem "vyhoněných" malých motorů.
26. 2. 2020 23:42
Re: Tak to sorry
Tak pak v pořádku :yes:
Avatar - pradeda777
26. 2. 2020 22:41
Re: Tak to sorry
....naštěstí to křídlo je jen ve výbavě na přání..... :-!
26. 2. 2020 20:24
Re: Tak to sorry
To pouťové křídlo taky nechápu, vůbec tam nesedí. Když si ho odmyslím, tak by to mohlo být docela fajn :)