Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+: Dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec a elektrický kompresor

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 27. 2. 2019
40
9
Zobrazit náhledy (40)
Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Mercedes-AMG GLE 53 4Matic
Novým vrcholem stávající řady GLE (V 167) se stane verze AMG 53 4Matic. Pod tímto označením se ukrývá řadový přeplňovaný šestiválec s výkonem 320 kW.

Současný Mercedes-Benz GLE označený V 167 se vyrábí od loňského roku. Až dosud byla jeho nejvýkonnější verzí varianta 400 d 4Matic, poháněná řadovým šestiválcovým dieselem OM 656 se dvěma turbodmychadly a výkonem 243 kW.

Příští týden v Ženevě ale Mercedes představí novou vrcholnou verzi své řady GLE, jak jinak než vzniklou ve spolupráci s dvorním ladičem AMG. Pod označením GLE 53 se bude ukrývat motor zcela výjimečných kvalit. Nejde jen o nejvyšší výkon 320 kW při 6100 otáčkách, či maximum točivého momentu 520 N.m při 1800 až 5800 otáčkách za minutu, ale také o jeho techniku.

Elektrický kompresor i EQ booster

Označení modelu 53 má ukazovat na použití řadového šestiválce stejně jako 63 na vidlicový osmiválec ve větších modelech. K výše uvedenému výkonu si tohle srdce pomáhá přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Ale pozor, navíc je ještě doplňuje elektricky poháněný kompresor napájený z 48voltové palubní sítě. Jedná se tedy o podobnou techniku plnění válců, jakou známe třeba ze vznětového osmiválce Audi SQ7. Elektricky poháněný kompresor poskytuje motoru velkou sílu už od nejnižších otáček. Tedy v oblasti, kde ještě výfuková turbodmychadla nedodávají potřebný přetlak. Díky této technologii bude odezva na přidání plynu od nejnižších otáček jistě velmi dobrá.

Součástí palubní sítě s napětím 48 voltů je také takzvaný EQ Booster. Jedná se o reverzibilní alternátor, který pracuje jak v roli alternátoru, tak také spouštěče motoru. V tomto případě ale není poháněn řemenem pohonu příslušenství, ale je vložen mezi motor a převodovku, kterou je v tomto případě AMG Speedshift TCT 9G. Kromě spouštění motoru a dobíjení palubní 48voltové elektrické sítě poskytuje hnacímu řetězci navíc dalších 16 kW výkonu, hlavně však 250 N.m točivého momentu.

Jízdní výkony charakterizuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy, maximální rychlost je ale omezena na 250 km/h.

Vyberte si podvozek

Jak je patrné z označení vozu, standardem je pohon všech kol 4Matic. A dále také pneumatické odpružení, jemuž zde říkají AMG Active Ride Control. Jeho součástí je funkce ADS+ (Adaptive Damping System). V rámci ní řidič může zvolit tři režimy nastavení podvozku vozu: Comfort, Sport a Sport+. Jedná se o nastavení podvozku vhodné pro silniční využití vozidla. Jenže tenhle vůz je určený také pro jízdu mimo zpevněné komunikace, k čemuž je zde navíc ještě režim Trail a Sand. V režimu Spor a Sport+ se nastaví nejen tužší režim tlumičů pérování, ale zároveň dojde díky pneumatickému odpružení ke snížení světlé výšky vozu o 15 mm. V režimu Comfort k tomu dochází až při rychlosti vyšší než 120 km/h. V případě potřeby je možné světlou výšku zvýšit o 55 mm nad základní úroveň. O účinné zastavení rozjeté masy se starají přední brzdy s kotouči o průměru 400 mm a monoblokovými dvoupístovými brzdiči. Vzadu postačí kotouče s průměrem 345 mm a plovoucí jednopístkové brzdiče.

Vůz ale nabízí mnohem větší možnosti nastavení. Je to zásluhou rozhraní AMG Dynamic Select. Některé režimy se překrývají s nastavením podvozku, jsou to Comfort, Sport, Sport+, Trail a Sand. Jiné jsou ale samostatné. Sem patří Slippery a Individual. V rámci nastavení se mění nejen šasi, ale také odezva na plynový pedál, program řazení samočinné převodovky, režim pohonu všech kol 4Matic, zásahy ABS (respektive ESP) a samozřejmě účinek posilovače řízení. Díky tomu tak auto dokáže skvěle plnit roli komfortního přepravníku, stejně jako nabídnout zážitky za volantem takřka na úrovni opravdového sportovního vozu. V tomto případě je limitem pouze jeho vyšší těžiště a hmotnost.

360p

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Machýrek
Moc pěkné,
Machýrek
| 28. 2. 2019
Parada. Na ML/GLE mi vzdycky vadil C sloupek. Ale rozchodil bych to. Jsem zvedavy na cenu.
Moc pěkné,
webpaja
| 28. 2. 2019
Moc pěkná motorizace! ;-)
Póza?
webpaja
| 28. 2. 2019
Sám tu vypisuješ, že když náhodou jedeš na cestu, tak mažeš RAVkou a pak tu naspíšeš SUV fuj? Trošku sebereflexe. ;-)

Nechceš snad tvrdit, že minulá generace RAV4 je lepší než šestiválcový M-B?
Moc pěkné,
kesumb
| 27. 2. 2019
Docela by mě zajímala technologická náročnost takového řešení jako je zde oproti PHEV, které nabídne vlastně totéž (rekuperace, pomoc v nízkých otáčkách a ryhlejší nadechnutí).
Každopádně GLE by mělo přijít i jako PHEV s R6 benzínem a výkonem někde kolem 450-500HP.
Avatar - Dinar
Moc pěkné,
Dinar
| 27. 2. 2019
technicky prakticky shodné s Range Sportem HST, bmw a porsche jsou díky plug-in variantám X5 45e, resp. cayenne E-hybrid ještě o něco napřed, ale i tak :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku