Mercedes-AMG One zajel nový rekord na Nürburgringu!
Hybridní hypersport vylepšil rekord produkčních automobilů o cca 8 sekund a dosáhl maximální rychlosti 338 km/h.
Během srpna se na internet dostalo video, které zachycuje hybridní hypersport Mercedes-AMG One na Nürburgringu. Všichni jsme předpokládali, že se automobilka dříve či později pokusí překonat traťový rekord, z Affalterbachu ale dlouho nepřicházely žádné zprávy. To se však nyní mění.
Na facebookovém profilu Mercedes-AMG se včera objevily tři nové fotky modelu One na Nürburgringu, které doprovází velice zajímavý text: „Je čas stát se svědkem něčeho velkého. Něčeho, na co jsme všichni čekali. Jste připraveni na nový milník? Zůstaňte připraveni na monumentální výzvu – poháněnou jedním spalovacím motorem a čtyřmi elektromotory, nejnáročnější týmovou prací a obrovskou důvěrou,“ lákal příspěvek.

Připomeňme, že dosavadním držitelem rekordu mezi produkčními vozy bylo Porsche 911 GT2 RS, vybavené doplňky Manthey z nabídky Porsche Tequipment. Porsche 911 GT2 RS zajelo kratší okruh (20,6 km) v čase 6:38.835, čímž překonalo Mercedes-AMG GT Black Series s časem 6:43.616. Delší okruh (20,8 km) zajelo Porsche v čase 6:43.30. Laťka je tedy stanovená opravdu vysoko, AMG však zabojovalo a utrhlo ještě lepší rekord.
Extrémní supersport zdolal 20,8 kilometru dlouhou trať v času 6:35.183, takže dosavadní rekord vylepšil o cca 8 sekund. Kratší verzi okruhu (20,6 km) pak Mercedes-AMG One zdolal v čase 6:30,705, zatímco Porsche mělo čas 6:38.835..
Mercedes nový rekord stanovil již 28. září, zvolené datum však přineslo určité problémy s tratí, která byla v některých oblastech mokrá a řidič tak nemohl zvolit ideální stopu. Když se podmínky začaly zlepšovat, automobilce zbývala už jen jedna hodina z času, po který měla okruh vyhrazený pouze pro sebe. Řidič Maro Engel ale zvládl rovnou čtyři ostrá kolečka.
Opřít se přitom mohl o skutečné propracovanou techniku. Hybridní ústrojí, kombinující 1,6litrový motor V6 s elektricky asistovaným turbodmychadlem a čtyři elektromotory, slibuje kombinovaný výkon 782 kW (přes 1000 koní), zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, 200 km/h za 7 sekund a třístovku pokoří za 15,6 sekundy. Maximální rychlost dosahuje 352 km/h. V sekci Döttinger Höhe přitom Engel dostal model One na maximální rychlost až 338 km/h.
Vůz má zavěšení typu push-rod se třemi možnostmi nastavení, podvozek se v závodním režimu sníží o 37 mm vpředu a 30 mm vzadu, ESP má tři režimy nastavení a v podbězích jsou 19“ a 20“ kola obutá do speciálních pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2R M01. Systém aktivní aerodynamiky pak umí v závodním režimu vygenerovat až pětinásobný přítlak oproti standardnímu režimu.
Automobilka si k rekordní jízdě pozvala i notáře, který vše sledoval a potvrdil, že se jedná o produkční vůz. Jinými slovy - majitel si bude moci vůz nakonfigurovat do stejného nastavení, v jakém byl stanoven rekord.