Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG Project One se opožďuje. Hypersport s motorem z F1 trápí emise

David Bureš David Bureš 13. 8. 2019
28
5
Zobrazit náhledy (28)
Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One

Snaha využít v silničním modelu motor z Formule 1 od začátku zadělávala na velké problémy. Právě kvůli šestnáctistovce se Mercedes-AMG Project One opozdí.

Mercedes-AMG Project One se v roce 2017 na tehdejším autosalonu ve Frankfurtu představoval jako velice ambiciózní projekt. Výrobce se rozhodl postavit hypersport s technikou převzatou z Formule 1, který na trh hodlal uvést do dvou let. V poslední době se však o autě tolik nemluví, což má svůj důvod. Ukázalo se, že plán měl příliš šibeniční termín, pro letošní rok slibované dodávky se odsouvají. První klienti se unikátního auta dočkají až v roce 2021.

Podle zákulisních zpráv jsou za odsunutím příchodu auta na trh problémy s pohonným ústrojím, kterým je vidlicový šestiválec o objemu 1,6 litru, převzatý z monopostu Formule 1, doplněný hned o tři elektromotory. Čtvrtý elektrický motor pak roztáčí turbodmychadlo spalovacího agregátu.

360p720p1080p

Automobilce se údajně nedaří tuto hybridní techniku původně určenou pro F1 přizpůsobit platným emisním normám. Potřeba bude hned několik systémů pro čištění výfukových plynů, a to včetně minimálně dvojice filtrů pevných částic.

To však není jediný problém. Mercedes-AMG bojuje i se spolehlivostí agregátu. Maloobjemový šestiválec se ukazuje jako příliš křehký. Je rozdíl, kdy Mercedes může použít pět pohonných jednotek na celou sezonu F1 a kdy motor musí vydržet tisíce najetých kilometrů v sériovém autě. Ve formuli navíc tým předehřívá olejový okruh, než motor vůbec nastartuje, což u sériového auta také nelze.

Pracovníci Mercedes-AMG tak už anonymně přiznávají, že vývoj takového motoru pro silniční využití podcenili. A doufají, že z ambiciózního prestižního projektu se nestane vysmívané dílo, zvlášť když práce Aston Martinu na konkurenčním modelu Valkyrie, vyvíjenému ve spolupráci s Red Bull Racing, jedou podle plánu.

Prozatím je jasné, že Mercedes-AMG Project One se opozdí minimálně do roku 2021. Zákazníci, mezi nimiž jsou i bývalí závodníci Formule 1 Nico Rosberg a David Coulthard a dokonce i jeden klient z Česka, si tak na projížďku s „kapotovanou formulí pro běžné silnice“ zatím budou muset nějaký pátek počkat.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Britové
| 14. 8. 2019
Ale vždyť píšete v podstatě totéž. Honda vyvíjí motory pro R&D včetně F1 v Tochigi. A tam vyvíjí a vyvíjela motory i pro supersporty NSX a NSX II. NIcméně Mercedes tím, že na F1 motory koupil jinou firmu, má problém. AMG motory se vyvíjejí jinde, než pro F1.

Jistě druhá rovina je právě přizpůsobení motoru z F1. Ale tím, že Mercedes do toho šel, ukazuje, jak centrála o F1 neměla moc ponětí (co dělá jiný firma v UK).
Btw motory Ferrari v F1 jsou před Mercedesem. A kdoví, kdo další.
Avatar - Ham.
Re: Britové
| 14. 8. 2019
Skutečnost, že mají vývoj motorů F1 v UK nehraje vůbec žádnou roli. Mercedes potažmo Daimler je nadnárodní firma a má vývojová centra po celém světě (po celé Evropě, v USA, v Číně, v Indii, v Japonsku), z tohoto pohledu je na Mercedesech máloco čistě "německé". Všechna ta centra Daimler plně kontroluje (protože je 100% vlastní) a tato centra pro něj vyvíjí co potřebuje. Problém bude spíše v původním zadání předělat motor z F1 pro sériovou produkci. Jak je naznačeno v článku, F1 motor nemusí plnit žádné emisní limity, motor F1 nemusí snášet tepelné šoky (vždy je natočen z externího zdroje, předehřátý včetně olejové náplně), motor F1 může vydržet doslova pár kilometrů a rozpadnout se, motor F1 nemusí mít plynulou dodávku výkonu, prostě se točí v rozmezí, kde výkon má a podle toho se řadí. To všechno přetočit do podoby legal street použitelného stroje je určitě hromada práce a tedy potřeba značných vývojových kapacit, kterých určitě není na rozdávání, notabene když u toho musí stejní lidé vyvíjet i ten závodní motor pro F1, protože i když Mergl konkurenci letos neskutečně válcuje, tak u Ferrari nespí a Mergl musí jednotku pořád vylepšovat. Výsledek je jednoduchý, hodně práce, málo lidí a důsledkem je zpoždění. Kdyby ten vývoj byl třeba v té Číně nebo v Indii nebo v Německu, dopadlo by to úplně stejně. Prostě to zadání je zcela šílené. I proto se třeba Red Bull vyhnul použití současného motoru z F1 a vzal za základ do Valkyrie motor V12 od Cosworthu a určitě udělal dobře, protože to je klasika, se kterou se dá normálně pracovat a k legálnímu použití má daleko blíže než 1.6tky ze současné F1.
Avatar - CICERO
No...
| 14. 8. 2019
A kdo z Váas to má... :-)
Britové
| 14. 8. 2019
Problém je mj. v tom, že motor F1 nekonstruoval a nevyrábí Mercedes v Německu a samotní Němci, ale v podstatě Mercedesem koupená britská firma. Koneckonců šéfem motorářů v Mercedesu F1 je Andy Cowell, tedy Brit.
Jak necekane
| 13. 8. 2019
Oh, jak necekane, motor z F1 ma problem s emisemi a spolehlivosti. To prece vi uplne kazdy, ze to tak je...
Podle me spis podcenili prodejni cenu a ty necele 3 mil dolaru na kus jim nestaci na vyvoj, protoze tech kusu se proda jen par.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku