Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG Project One se opožďuje. Hypersport s motorem z F1 trápí emise

Mercedes-AMG Project One
Mercedes-AMG Project One
Mercedes-AMG Project One
Mercedes-AMG Project One
28 Fotogalerie
Diskuze (5)

Snaha využít v silničním modelu motor z Formule 1 od začátku zadělávala na velké problémy. Právě kvůli šestnáctistovce se Mercedes-AMG Project One opozdí.

Mercedes-AMG Project One se v roce 2017 na tehdejším autosalonu ve Frankfurtu představoval jako velice ambiciózní projekt. Výrobce se rozhodl postavit hypersport s technikou převzatou z Formule 1, který na trh hodlal uvést do dvou let. V poslední době se však o autě tolik nemluví, což má svůj důvod. Ukázalo se, že plán měl příliš šibeniční termín, pro letošní rok slibované dodávky se odsouvají. První klienti se unikátního auta dočkají až v roce 2021.

 

Podle zákulisních zpráv jsou za odsunutím příchodu auta na trh problémy s pohonným ústrojím, kterým je vidlicový šestiválec o objemu 1,6 litru, převzatý z monopostu Formule 1, doplněný hned o tři elektromotory. Čtvrtý elektrický motor pak roztáčí turbodmychadlo spalovacího agregátu.

Video placeholder
Mercedes-AMG Project One, Frankfurt 2017 • Zdroj: auto.cz

Automobilce se údajně nedaří tuto hybridní techniku původně určenou pro F1 přizpůsobit platným emisním normám. Potřeba bude hned několik systémů pro čištění výfukových plynů, a to včetně minimálně dvojice filtrů pevných částic.

To však není jediný problém. Mercedes-AMG bojuje i se spolehlivostí agregátu. Maloobjemový šestiválec se ukazuje jako příliš křehký. Je rozdíl, kdy Mercedes může použít pět pohonných jednotek na celou sezonu F1 a kdy motor musí vydržet tisíce najetých kilometrů v sériovém autě. Ve formuli navíc tým předehřívá olejový okruh, než motor vůbec nastartuje, což u sériového auta také nelze.

 

Pracovníci Mercedes-AMG tak už anonymně přiznávají, že vývoj takového motoru pro silniční využití podcenili. A doufají, že z ambiciózního prestižního projektu se nestane vysmívané dílo, zvlášť když práce Aston Martinu na konkurenčním modelu Valkyrie, vyvíjenému ve spolupráci s Red Bull Racing, jedou podle plánu.

 

Prozatím je jasné, že Mercedes-AMG Project One se opozdí minimálně do roku 2021. Zákazníci, mezi nimiž jsou i bývalí závodníci Formule 1 Nico Rosberg a David Coulthard a dokonce i jeden klient z Česka, si tak na projížďku s „kapotovanou formulí pro běžné silnice“ zatím budou muset nějaký pátek počkat.

Vstoupit do diskuze (5)