Mercedes-AMG Project One se opožďuje. Hypersport s motorem z F1 trápí emise
Snaha využít v silničním modelu motor z Formule 1 od začátku zadělávala na velké problémy. Právě kvůli šestnáctistovce se Mercedes-AMG Project One opozdí.
Mercedes-AMG Project One se v roce 2017 na tehdejším autosalonu ve Frankfurtu představoval jako velice ambiciózní projekt. Výrobce se rozhodl postavit hypersport s technikou převzatou z Formule 1, který na trh hodlal uvést do dvou let. V poslední době se však o autě tolik nemluví, což má svůj důvod. Ukázalo se, že plán měl příliš šibeniční termín, pro letošní rok slibované dodávky se odsouvají. První klienti se unikátního auta dočkají až v roce 2021.
Podle zákulisních zpráv jsou za odsunutím příchodu auta na trh problémy s pohonným ústrojím, kterým je vidlicový šestiválec o objemu 1,6 litru, převzatý z monopostu Formule 1, doplněný hned o tři elektromotory. Čtvrtý elektrický motor pak roztáčí turbodmychadlo spalovacího agregátu.

Automobilce se údajně nedaří tuto hybridní techniku původně určenou pro F1 přizpůsobit platným emisním normám. Potřeba bude hned několik systémů pro čištění výfukových plynů, a to včetně minimálně dvojice filtrů pevných částic.
To však není jediný problém. Mercedes-AMG bojuje i se spolehlivostí agregátu. Maloobjemový šestiválec se ukazuje jako příliš křehký. Je rozdíl, kdy Mercedes může použít pět pohonných jednotek na celou sezonu F1 a kdy motor musí vydržet tisíce najetých kilometrů v sériovém autě. Ve formuli navíc tým předehřívá olejový okruh, než motor vůbec nastartuje, což u sériového auta také nelze.
Pracovníci Mercedes-AMG tak už anonymně přiznávají, že vývoj takového motoru pro silniční využití podcenili. A doufají, že z ambiciózního prestižního projektu se nestane vysmívané dílo, zvlášť když práce Aston Martinu na konkurenčním modelu Valkyrie, vyvíjenému ve spolupráci s Red Bull Racing, jedou podle plánu.
Prozatím je jasné, že Mercedes-AMG Project One se opozdí minimálně do roku 2021. Zákazníci, mezi nimiž jsou i bývalí závodníci Formule 1 Nico Rosberg a David Coulthard a dokonce i jeden klient z Česka, si tak na projížďku s „kapotovanou formulí pro běžné silnice“ zatím budou muset nějaký pátek počkat.