Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz 300 SL modernizovaný u AMG míří do aukce

Mercedes-Benz 300 SL
Mercedes-Benz 300 SL
Mercedes-Benz 300 SL
Mercedes-Benz 300 SL
30 Fotogalerie
Diskuze (9)
Vzácný Mercedes-Benz 300 SL z roku 1954, vybavený moderní technikou u AMG, se stane jednou z hvězd letošní květnové aukce společnosti RM Auctions v Monaku.

Kupé s křídlovými dveřmi Mercedes-Benz 300 SL je jako zakladatel slavné linie sportovních a luxusních modelů SL díky svému designu a výkonům, které z něj dělají jeden z nejlepších supersportů své doby, oblíbencem movitých sběratelů.

Ti, kteří jej ještě nemají, se často předhánějí v přihazování na vozy prodávané v aukcích, zatímco šťastní majitelé jej většinou střeží ve svých sbírkách a odvážnější z nich jej občas vyvezou na přehlídku automobilové elegance nebo se odváží na podnik, jakým jsou například Mille Miglia.

Občas se objeví i výjimky, které promění svůj 300 SL v umělecké dílo, dragster nebo si jej nechají zmodernizovat. Dvorní úpravce automobilky Mercedes-Benz pod svou značkou AMG poprvé upravoval 300 SL v druhé polovině sedmdesátých letech. Tehdy byla použita technika z modelu 450 SE a karoserie nesla jasně červený lak.

Nyní je v nabídce další podobně upravený 300 SL, který je jedním z osmi modernizovaných kupé a tří roadsterů z padesátých let, za jejichž vznikem údajně stojí brunejský sultán. Devět z celkem jedenácti vozů mělo být u AMG přestavěno v letech 1996 a 2009.

V přídi stříbrného 300 SL s číslem šasi 198040 je namísto původního třílitrového řadového šestiválce uložen vidlicový osmiválec o objemu 6,0 litru s výkonem 283 kW (380 k) a točivým momentem 578 N.m.

Výměnu motoru následovalo použití čtyřstupňové automatické převodovky spolu s montáží posilovače řízení a nového brzdového systému s kotoučovými brzdami. Úpravám se nevyhnul ani podvozek a původní zadní nápravu nahradila zcela nová od AMG spolu s novými pružinami a stavitelnými tlumiči Bilstein.

Exteriér na modernizovanou techniku odkazuje prakticky jen litými koly a většími vnějšími zpětnými zrcátky. V interiéru jsou úpravy přeci jen o něco výraznější. Původní sedadla nahradila nová s opěrkami hlav, kterým dělá společnost nový čtyřramenný volant a středová konzole, spojující palubní desku s tunelem mezi sedadly. Výbava se rozšířila o prémiový audiosystém Sony s CD přehrávačem a nechybí čalounění kůží Nappa a Alcantarou.

Vstoupit do diskuze (9)