Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz A (2012): Nový styl, nové motory, noví zákazníci

Mercedes-Benz A
Mercedes-Benz A
Mercedes-Benz A
Mercedes-Benz A
21 Fotogalerie
Diskuze (72)
Začátkem roku 2012 představí Mercedes-Benz novou třídu A. Přímý konkurent BMW řady 1 se změní prakticky ve všech ohledech.

Nová generace Mercedesu třídy A se dostane do prodeje až v příštím roce, v poslední době ale není měsíc, kdy bychom nedostali nové snímky prototypů z dílen Mercedes-Benz, což dokazuje, že nová modelová řada je intenzivně testována.

Nová koncepce

Ačkoli to na stránkách Auto.cz zaznělo již několikrát, pro úplnost opakujeme, že nová třída A se bude radikálně lišit od dvou předchozích generací. Místo pokrokových karoserií s dvojitou sendvičovou podlahou přijde konvenční konstrukce, která bude výrobně levnější, uvnitř prostornější a lépe bude vyhovovat charakteru nového áčka.

Základem modelové řady budou pětidveřové hatchbacky s délkou 4,28 m. Nová modulární platforma má dostat uspořádání vše vpředu a poprvé i možnost instalace pohonu všech kol.

Přijít by měly taky třídveřové verze, pravděpodobně i včetně kabrioletu.

Na stejném technickém základě bude stát třída B s vyšší karoserií MPV, třída BLK (kompaktní SUV), sportovní čtyřdveřový sedan CLC Coupé a designové kombi CLC Shooting Brake.

Design

Dost o nové třídě A prozradil už koncept ze Šanghaje, ale automobilka na novém klíčovém modelu stále intenzivně pracuje. Co se změnilo proti Conceptu A? Mnoho ne, Mercedes jen umravnil rozmáchlé tvary některých prvků. Zmenšila se proto maska chladiče, zjemnily tvary otvorů v nárazníku a zjednodušil tvar předních světel.

Nové Áčko si ale uchová dvojici výrazných prolisů na boku i linii bočních oken připomínající kupé značky Mercedes-Benz – v případě pětidveřové verze konkrétně třídu CLS.

Zadní partie jsou u pětidveřové karoserie samozřejmě nové. Napřímily se zadní sloupky, zvětšil vstup do zavazadlového prostoru a změnil se tvar koncových světel. To však neznamená, že se třídveřový Mercedes A nebude držet tvarů designové studie.

Motory

Pohonné jednotky budou výsledkem spolupráce koncernu Daimler a aliance Renault-Nissan. Jak se u čtyřválcových Mercedesů stává standardem, všechny budou přeplňovány turbodmychadlem. Ty menší dodá Renault: 140 CGI (1,2 l, 80 kW), 160 CGI (1,4 l, 100 kW) a turbodiesel 160 CDI (1,6 l, 90 kW).

Větší agregáty vezme Mercedes z vlastního vývoje. Konkrétně se jedná o zážehové 180 CGI (1,8 l, 125 kW), 200 CGI (1,8 l, 150 kW) a vznětové 180 CDI (2,1 l, 125 kW) a 200 CDI (2,1 l, 150 kW). Označení a parametry motorů jsou zatím neoficiální, takto je uvádí německý AutoBild.

Chystá se i ostrá verze AMG. V tomto provedení bude mít třída A pohon všech kol a výkon by měl dosáhnout alespoň 300 koní (221 kW).

Ještě než se začne prodávat třída A, představí se na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nová generace třídy B. Ta si zachová charakter MPV, naopak nové A se stane ryzím hatchbackem nižší střední třídy.

Vstoupit do diskuze (72)