Mercedes-Benz Actors zvyšuje ochranu chodců i cyklistů
Mercedes-Benz Actros se představil v roce 1995 a od roku následujícího, kdy byla jeho první generace uvedena na trh je vlajkovou lodí v nabídce nákladních vozidel své značky.
Premiéra aktuální generace se odehrála v červnu roku 2011 a s pěti druhy střech, dvěma šířkami a výběrem různých výšek nabídl celkem jedenáct variant kabiny. Pohon pak zajistily přeplňované vznětové řadové šestiválce o objemu 7,7 l, 10,7 l, 12,8 l a 15,7 l s výkony od 175 do 460 kW (238 do 625 k).
Mercedes-Benz Actros je držitelem titulu International Truck of the Year 2012 a získal rovněž ocenění red dot design award 2012, jímž se může pochlubit i Actros z roku 1998.
Mercedes-Benz na loňském IAA v Hannoveru představil modelovou řadu Actros v jejím nejnovějším provedení. To zůstává věrné vzhledu z roku 2011, ale nabízí výrazné zvýšení bezpečnosti a komfortu ovládání spolu s cílem výrazného snížení provozních nákladů.
Nejvýraznější novinku, projevující se pozitivně na bezpečnosti, komfortu i provozních nákladech, představuje systém MirrorCam, který tvoří kamery a displeje, nahrazující klasická vnější zpětná zrcátka. Kamery jsou umístěný na tenkých pylonech nad rámy dveří, v místech kde jsou běžně uchycena ramena vnějších zpětných zrcátek, a výrazně přispívají ke snížení aerodynamického odporu vzduchu čelní plochy vozidla.
Záběry z kamer se promítají na 15palcové displeje s rozlišením 720 x 1920 pixelů, které jsou umístěné v kabině na A sloupcích. Na těchto displejích může být zobrazena mnohem větší plocha, než jakou mohou zabírat klasická vnější zpětná zrcátka. Systém navíc může pracovat, i v případě, že je vozidlo zaparkováno a okna při odpočinku řidiče kryjí závěsy. Ty znemožňují výhled klasických zpětných zrcátek, ale nijak neomezují práci kamer a displejů.
Systém MirrorCam mimo jiné spolupracuje se Siduegard Assist, upozorňujícím řidiče na chodce a cyklisty v jízdní dráze vozidla hlavně při odbočování vpravo, které je pro něj nejen při jízdě městskými ulicemi jedno z nejrizikovějšího. Nově tento systém reaguje i na chodce i cyklisty na levé straně vozidla.
Tento systém v první fázi upozorní řidiče na objekt, který se pohybuje v nebezpečné zóně právě prostřednictvím obrazovek MirrorCam. Ve druhé fázi je řidič informován, že v případě pokud bude pokračovat v jízdě, dojde ke srážce. V obou fázích je řidič varován zvukovými i světelnými signály.
Mercedes-Benz uvádí, že spolupracující systémy MirrorCam a Sideguard Assist jsou použitelná pro samostatná nákladní vozidla i soupravy s přívěsy nebo návěsy a to až do celkové délky 18,75 m.