Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Arocs nově s pěti nápravami

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Svou nejnovější modelovou řadu těžkých nákladních vozidel pro stavebnictví nabízí Mercedes-Benz s řadou konfigurací náprav, kterou nyní rozšiřuje o nové provedení.

Mercedes-Benz představil nejnovější přírůstek do modelové řady Arocs, jímž je varianta s pěti nápravami a celkovou hmotností 40 tun, připravená pro extremní provozní podmínky ve stavebnictví.

Novinka byla vyvinuta u divize CTT (Customer Tailored Trucks), zaměřené na vývoj a výrobu speciálních verzí vozidel, jejichž základem jsou standardní modely užitkových automobilů Mercedes-Benz. Vývoj pětinápravového Arocsu probíhal v podniku Mercedes-Benz Molsheim S.A.S., kde bude zajištěna i jeho výroba.

Mercedes-Benz v souvislosti s představením nového zástupce modelové řady Arocs uvádí, že pětinápravová nákladní vozidla jsou populární prakticky v celé Evropě, ale nejvíce ve Švýcarsku, které má své vlastní specifické předpisy. Podle nich zde mohou mít tato vozidla s celkovou hmotností 40 tun do běžného provozu a v Nizozemsku je to dokonce až 50 tun.

Pětinápravový Arocs je vybaven kabinou M ClassicSpace s úložným prostorem za sedadly. Základem vozidla s rozvorem náprav 4250 mm je čtyřnápravové provedení s dvojicí předních řiditelných náprav, jehož šasi je na zádi doplněno o pátou řiditelnou nápravu. Díky se vozidlu zvyšuje nosnost a zároveň i ovladatelnost. Kromě přidání páté nápravy a jejího řízení je na rámu vozidlo upraveno i umístění nádrže na AdBlue a je použita větší palivová nádrž.

Prototypy pětinápravového Mercedes-Benzu Arocs byly testovány s různými druhy nástaveb, mezi nimiž byla sklápěcí korba značky Meiller a domíchávač betonu Liebherr. Sériové verze budou dodávány zákazníkům připravené pro montáž nejrůznějších druhů nástaveb a divize CTT počítá i s výrobou dalších speciálních verzí podle specifických požadavků svých klientů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)