Test Auto.cz

Renault Grand Scénic 1,6 dCi – GrandCiózní nabídka

9.1. 2013
Verdikt
 

Renault Scénic dostal nový dieselový motor i novou tvář. U prodloužené verze Grand jsme zjišťovali, jak tato kombinace funguje.

Aktuální generace Renaultu Scénic, která je na trhu od roku 2009, prošla loni faceliftem. Ten přinesl dva nové motory (benzinový 1,2 TCe/85 kW a dieselový 1,6 dCi/96 kW) a nový design předních partií. Přibyly diody pro denní svícení, karoserie je ozdobená větší porcí chromu a světlomety mají jednodušší tvar.

Renault ale hlavně poslal do důchodu letitý turbodiesel 1,9 dCi a místo něj nasadil zcela novou konstrukci: 1,6 dCi. Jak napovídá název, objem motoru je o výrazné tři decilitry menší. Výkon 96 kW ale zůstává nezměněn, maximum točivého momentu se dokonce zvýšilo z 300 na 320 Nm. V tomto případě ale nejde o žádnou downsizingovou fintičku.

obrázek [600 x 293]  

Tabulkové údaje odpovídají dvoulitrovým turbodieselům a jízdní výkony nového motoru tyto předpoklady naplňují. Nová konstrukce, navíc doplněná o revoluční dvouokruhovou recirkulaci výfukových plynů, umí skloubit dvě důležité věci: čistotu výfukových plynů a živý projev. 1,6 dCi jde hbitě za plynem a ochotně se vytáčí až za čtyři tisíce otáček, přitom projde přísnými emisními limity, které dnešní motory tolik dusí.

Novinka pod kapotou Renaultu si nicméně za výkon a hbitost nenechá zaplatit vysokou spotřebou, ba naopak! Průměr 6 l/100 km platí pro městský i dálniční provoz – v obou případech je to výkon na kategorii MPV opravdu excelentní. Ve vyšších rychlostech účet za naftu rychle stoupá, to už do ekonomiky provozu výrazně promlouvá aerodynamika vysoké karoserie.

TEST Nissan Qashqai 1,6 dCi – S novým srdcem

Důležitější je ale něco jiného: motor spolupracuje s rozumně odstupňovanou převodovkou, která ho při 130 km/h drží na šestku v 2500 min-1. Díky tomu zbývá rezerva pro dálniční stoupání, která i plně naložený vůz vyjede bez zaváhání.

Šestnáctistovka má kultivovaný chod, především akustický projev zaslouží pochvalu. Motor není zcela utlumen, jednotlivé frekvence se ale skládají do uceleného zvukového projevu, který za jízdy nijak neruší.

obrázek [600 x 375]  

Největší chyba nového agregátu se projevuje při jízdě ve městě, vysoký litrový výkon je totiž vykoupen staromódním turboefektem. Pro jízdu ustálenou rychlostí stačí nějakých 1500 min-1, výraznější akcelerace se ale dočkáte, až se ručička otáčkoměru dotkne dvojky. Potom ovšem přirozený nárůst výkonu pokračuje až téměř k omezovači otáček.

Jízdní vlastnosti nepatří na špičku kompaktních MPV. Podvozek s jednoduchou konstrukcí ale zvládá nástrahy českých silnic obstojně, jen je v kombinaci se 17palcovými koly možná zbytečně tvrdý. Ve vysokých rychlostech nechybí směrová stabilita, jízdu ovšem znepříjemňuje celkově vysoká úroveň hluku v rychlostech od 130 km/h.

obrázek [600 x 362]  

Palubní deska má na francouzské poměry umírněný design a potrápí jen několika detaily – například malými tlačítky na ovládacích panelech klimatizace a rádia. Umístění přístrojového štítu doprostřed palubní desky je kontroverzní, Renault ho ovšem obhajuje použitím dvou velkých TFT displejů. U digitálních budíků je navíc možnost vybrat si z různých grafických témat.

Místa je v obou řadách sedadel dostatek, trojice zadních sedadel je navíc samostatně nastavitelná, posuvná a vyjímatelná. Královských 752 litrů pro zavazadla lze touto operací zvětšit na více než dva kubíky. K chytrým řešením dále patří posuvná konzole s devítilitrovou schránkou, naopak stolečky na zadní straně předních sedadel jsou nebezpečně chatrné. Za zbytečné pak považujeme kožené čalounění, které je lajdácky zpracované, kvalita použitého materiálu neodpovídá příplatku 50 tisíc korun a výsledká cena auta se zbytečně navyšuje.

Renault Grand Scénic 1,6 dCi - srovnání s konkurenty
ZnačkaRenaultFordOpel
ModelGrand ScénicGrand C-MaxZafira
Motor1,6 dCi/96 kW2,0 TDCI/103 kW2,0 CDTI/96 kW
VýbavaDynamiqueTitanium
Business
Cosmo
Základní cena [Kč]503.900,-593.150,-619.900,-
7 míst15.000,-18.500,-S
Airbagy čelní, boční, okenníSSS
BluetoothSS12.300,-
El. stahování P+Z okenSSS
Klimatizace automatickáSSS
Litá kolaR16R16R17
Metalický lak13.700,-14.900,-14.600,-
Navigační systém15.500,-S19.700,-
Parkovací senzorySS16.600,-
Přední mlhovkySSS
Rádio s USBSSS
TempomatSSS
Vyhřívání předních sedadel5.600,-8.900,-8.200,-
Cena při shodné výbavě [Kč]553.700,-635.450,-691.300,-

Cenová stránka je totiž vůbec nejzajímavějším parametrem řady Renault Scénic a Grand Scénic. Nejlevnější provedení startuje na 349.900 Kč, příplatek za prodloužený Grand Scénic činí velmi zajímavých 15 tisíc korun (stejný je i příplatek za třetí řadu sedadel u Grandu). Dieselové motory začínají až s prostřední verzí Dynamique, která je nejrozumnější co do poměru cena/výbava. Plně vybavená konfigurace testovaného auta totiž zbytečně posouvá cenu za hranici 600 tisíc.

Zájemce o motor 1,6 dCi se musí připravit na příplatek 39 tisíc korun: to je cena za spotřebu na úrovni základního dieselu 1,5 dCi/81 kW ve spojení s dynamikou podobnou naftovým dvoulitrům.

obrázek [600 x 410]  


První cena vozu349.900 Kč (Scénic 1,6/81 kW Expression)
První cena vozu s testovanou motorizací488.900 Kč (Scénic 1,6 dCi/96 kW Dynamique)
Základní cena testovaného vozu565.900 Kč (Grand Scénic 1,6 dCi/96 kW Privilege)
Cena testovaného vozu vč. příplatků661.400 Kč (Grand Scénic 1,6 dCi/96 kW Privilege)

Plusy

  • Reálná dynamika a účinnost motoru
  • Poměr cena/prostor a výbava
  • Rozsah standardní výbavy
  • Vyjímatelná zadní sedadla
  • Nízký příplatek za prodlouženou verzi
  • Cenově dostupná vestavěná navigace

Minusy

  • Turbodíra v nízkých otáčkách
  • Příplatek za 1,6 dCi proti 1,5 dCi
  • Hluk ve vysokých rychlostech
  • Na 17palcových kolech slabší komfort tlumení
  • Multifunkční ovladače skryté za volantem
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Grand Scénic 1,6 dCi

Cena v základní výbavě: 565 900 Kč Cena v testované výbavě: 661 400 Kč

Základní výbava:Nárazníky v barvě karoserie, vnější kliky dveří matně chromované (v kombinaci s Hands-free kartou Renault), disky kol z lehké slitiny 17" „SARI“, odstín interiéru tmavě hnědá nebo béžová, volant a hlavice řadicí páky v kůži, ABS s EBV a s asistenčním systémem brzd, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti, čelní dvouobjemové adaptabilní airbagy pro řidiče a spolujezdce (odpojitelný), boční airbagy (chránicí hrudník-pánev) na předních sedadlech, hlavové airbagy, zadní bezpečnostní pásy a signalizace nezapnutého pásu spolujezdce a cestujících vzadu, přední bezpečnostní pásy výškově nastavitelné, s omezovačem síly, pyrotechnickými předpínači a zvukovou indikací při nezapnutí na straně řidiče, zadní bezpečnostní pásy s omezovači síly, tříbodové bezpečnostní pásy pro 7 míst (pouze 7místný model), ISOFIX – příprava pro upevnění dětské sedačky na všech sedadlech ve 2. řadě, výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy na všech místech, hands-free karta Renault, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a hloubkově nastavitelný volant, palubní počítač, barevná multifunkční obrazovka s možností perzonalizace (TFT), poloautomatická ruční brzda, ukazatel venkovní teploty, dojezdová rezerva, tempomat s omezovačem rychlosti, přední mlhové světlomety, bi-xenonové světlomety s funkcí MBL a s ostřikovači světlometů, vnější zrcátka elektricky nastavitelná a sklopná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče, elektrochromatické vnitřní zrcátko, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů, stěrač zadního okna, dvouzonová automatická klimatizace s 3 režimy nastavení + dešťový a světelný senzor, výdechy klimatizace pro zadní sedadla, centrální zamykání dveří a palivové nádrže, postupné rozsvěcení/zhasínání vnitřního osvětlení elektronickou kartou, elektrické ovládaní předních oken, impulzní s ochranou proti přiskřípnutí, elektrické ovládání předních a zadních oken, impulzní, s ochranou proti přiskřípnutí, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, přenosný popelník a zapalovač, zásuvka na 12 V v 3. řadě sedadel, parkovací senzor vzadu, protisluneční záclonky na zadních oknech ve 2. řadě sedadel, protisluneční záclonky na zadních oknech ve 3. řadě sedadel, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, sedadlo řidiče s bederní opěrkou, sedadlo spolujezdce sklopné (umožňující položení dlouhých předmětů), sedadla ve 2. řadě - sklopná, výklopná a vyjímatelná, sklopné stolečky na opěradlech předních sedadel, sedadla ve 3. řadě sklopná do podlahy, schránka pod podlahou u řidiče a spolujezdce, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem, odkládací schránka spolujezdce, kapsy na zadní straně předních sedadel, navigace TomTom a další.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.700,-), vyhřívání předních sedadel (+5.600,-), opěrky hlavy Comfort (+5.700,-), zatmavená zadní skla (+4.100,-), audio Bose (+16.000,-), kožené čalounění (+50.400,-).

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Grand Scénic 1,6 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 4 / 4.4
Emise CO2:115
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 752 / 2050
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1599 / 580
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4573
b) šířka (mm): 1845
c) výška (mm): 1645
d) rozvor (mm): 2770
e) rozchod vpředu (mm): 1536
f) rozchod vzadu (mm): 1539
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1000
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1080
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Grand Scénic 1,6 dCi – GrandCiózní nabídka







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Renault Grand Scénic: I sedmimístné MPV se přiblížilo crossoverům Renault Grand Scénic: I sedmimístné MPV se přiblížilo crossoverům

Nový Grand Scénic je proti předchůdci delší, širší i…

Finále dlouhodobého testu: Renault Grand Scénic 1.6 dCi Finále dlouhodobého testu: Renault Grand Scénic 1.6 dCi

Pobyl s námi v redakci přesně rok, urazil 43 210…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…