Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C 450 AMG Sport: Na půli cesty

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Mercedesy AMG měly od akvizice ladičské společnosti vždy pouze dvoučíselné kódy. To se v blízkém budoucnu změní, na řadu přijdou provedení AMG Sport.

Audi má kromě ostrých verzí RS i o něco krotší S. BMW už za písmenem M nepoužívá pouze jedno číslo, ale klidně i tři. Když už dnes slavné logo Motorsportu nesou i diesely... Byť historie tohoto označení sahá mnohem hlouběji, existovala přece auta s označením M535i (dokonce ve dvou generacích) a M635 CSi! Mercedes-Benz se chystá své konkurenty z Ingolstadtu a Mnichova napodobit. Už nebude nabízet pouze supervýkonná provedení AMG, přidají se k nim i AMG Sport. Aerodynamické balíčky pro většinu tentokrát pomiňme, ty mají také všichni tři soupeři.

Trojcípá hvězda nechce v tomto ohledu zkrátka zůstat pozadu. Top modelem i nadále zůstane C 63 AMG s vidlicovým osmiválcem. V esku má buchar o objemu 5,46 l se dvěma turby výkon 430 kW a pohon všech kol jak pro sedan, tak i kupé, v případě céčka se zatím spekuluje o rozmezí 331-368 kW. 4Matic mu bude dle španělského Autoblogu, respektive britského Autocaru zapovězen. Neměla ho ani minulá generace, kterou poháněl atmosférický osmiválec 6,2 l, novinka se však může těšit na dvakrát přeplňovaný čtyřlitr. A k mání bude kromě sedanu, kupé a kombi končeně i kabriolet.

Krotší model C 450 AMG Sport, zatím pouze coby klasická limuzína, však dostane třílitrový V6 se zhruba 360 koníky, tedy 265 kW. Co se pohonu týče, klienti si u této „střední verze“ budou moci vybrat mezi zadokolkou a čtyřkolkou. I tohle auto se však stejně jako jeho nadupanější bráškové vyvíjí v Affalterbachu. Datum příchodu na trh dosud není známo.

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Avatar - CHerokee
27. 4. 2014 21:12
Re: Proč V6?
To A 45 AMG zní rozhodně lépe, zvlášť s performance výfuky. A 45 se musí zažít na vlastní kůži... je to paráda.
27. 4. 2014 19:24
Re: Proč V6?
Já se neřídím tím, co poslouchám někde na youtube - tak to pak vypadá. Diskutují ti, kteří nějaké auto neviděli ani zdálky ale hned všechno vědí. Navíc mě je docela šumák, jak zní zvenčí, já sedím uvnitř a tam je pocit docela jiný.
27. 4. 2014 18:58
Re: Proč V6?
To vazne tvrdis, ze se ti libi vic tohle [odkaz] nez tohle [odkaz]
Avatar - CHerokee
27. 4. 2014 14:40
Re: Proč V6?
Souhlas. Těžko říct jaké má s motorem Mercedes plány...
27. 4. 2014 14:01
Re: Proč V6?
Odborní se opět projevil. On M 133 váží 150 kg, pravděpodobný M276 DELA 30 s trochu popohnaným výkonem má 180. Obě jsou to suché hmotnosti, takže s náplněma to bude ještě větší rozdíl. Zvuk má M133 podle mě rozhodně lepší než M276. Naopak je škoda, že kvůli uložení ho tam asi neuvidíme