Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé: 585 koní a promyšlený podvozek
Nedlouho po evropské premiéře Mercedes-Benzu S Coupé na mezinárodním autosalonu v Ženevě přichází jeho dosud nejsilnější varianta. Zatímco „standardní“ variantu S 500 Coupé pohání dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 335 kW, prozatím nejsilnější S 63 AMG Coupé jde mnohem dál. Ručně vyráběné osmiválcové biturbo 5,5 BlueDIRECT dává 430 kW (585 koní) a točivý moment 900 N.m, což nástupci řady CL 63 AMG umožní zrychlení z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a maximální rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h. Nutno však podotknout, že akceleraci za čas kratší než čtyři sekundy zažijete pouze s verzí vybavenou sofistikovaným pohonem všech kol 4Matic. Klasická „zadokolka“ zdolá stejnou rychlost o 0,4 sekundy pomaleji.
Přestože je Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé silnější a ve standardu vybavenější než předchůdce, shodil citelných 65 kilogramů. Automobilka si k úspoře váhy dopomohla použitím nového lithium-iontového akumulátoru, zcela novými kovaných disky AMG o rozměrech 255/45 R 19 vpředu a 285/40 R 19 vzadu a instalací výkonných brzd s keramickými kotouči. Když se ke všemu přidalo široké použití hliníku, dostáváme poměrnou hmotnost 3,4 kg a jednoho koně výkonu.
Ať už si vyberete Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé s pohonem zadních nebo všech kol, vždy bude osmiválcové biturbo spojeno s automatickou sedmistupňovou převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT, tedy jednoduše řečeno sportovní verzí 7G-Tronicu Plus se spojkou místo hydrodynamického měniče momentu. Skříň řidiči nabízí možnost výběru mezi trojicí režimů (Controlled Efficiency, Sport a Manual).
Nižší hmotnost měla zásadní vliv na snížení spotřeby paliva. Přestože předchůdce nejnovějšího S 63 AMG Coupé dosahoval nižšího výkonu a točivého momentu (o 30 kW a 100 N. m), vykazoval průměrnou spotřebu 10,5 l/100 km. Nejnovější S 63 AMG Coupé však podle metodiky NEDC jezdí za 10,1 l/100 km a zároveň splňuje emisní normu Euro 6.Trochu zklamáním je systém start/stop, který má vůz ve standardní výbavě.
V závislosti na modelu dostanete jeden z dvojice sofistikovaných systému podvozku. Zatímco verze s pohonem zadních kol je vybavena podvozkem Magic Body Control, který prostřednictvím kamer monitoruje silnici před vozidlem a podle potřeb mění charakteristiku tlumení, S 63 AMG 4Matic Coupé dostalo vzduchový systém Airmatic. Tím ale novinky nekončí – stejně jako klasické kupé se může i S 63 AMG Coupé v zatáčkách chovat stejně jako lyžař nebo motocyklista. Protináklon karoserie až o 2,5 stupně zvyšuje stabilitu v rychlostech od 30 do 180 km/h a zároveň snižuje dopad bočního přetížení na komfort posádky.
Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé si odbude světovou premiéru na dubnovém autosalonu v New Yorku. Nedlouho poté se rozběhnou objednávky na verzi s pohonem všech kol 4Matic, zadokolka bude následovat v průběhu června. První dodávky zákazníkům by měly odstartovat ve třetím čtvrtletí letošního roku.