19.3. 2014 Jan Mička Jan Mička

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé: 585 koní a promyšlený podvozek

 

Nedávno představené kupé třídy S dorazilo v prozatím nejsilnější variantě. Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé bude k dispozici již v průběhu dubna.

Nedlouho po evropské premiéře Mercedes-Benzu S Coupé na mezinárodním autosalonu v Ženevě přichází jeho dosud nejsilnější varianta. Zatímco „standardní“ variantu S 500 Coupé pohání dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 335 kW, prozatím nejsilnější S 63 AMG Coupé jde mnohem dál. Ručně vyráběné osmiválcové biturbo 5,5 BlueDIRECT dává 430 kW (585 koní) a točivý moment 900 N.m, což nástupci řady CL 63 AMG umožní zrychlení z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a maximální rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h. Nutno však podotknout, že akceleraci za čas kratší než čtyři sekundy zažijete pouze s verzí vybavenou sofistikovaným pohonem všech kol 4Matic. Klasická „zadokolka“ zdolá stejnou rychlost o 0,4 sekundy pomaleji.

Přestože je Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé silnější a ve standardu vybavenější než předchůdce, shodil citelných 65 kilogramů. Automobilka si k úspoře váhy dopomohla použitím nového lithium-iontového akumulátoru, zcela novými kovaných disky AMG o rozměrech 255/45 R 19 vpředu a 285/40 R 19 vzadu a instalací výkonných brzd s keramickými kotouči. Když se ke všemu přidalo široké použití hliníku, dostáváme poměrnou hmotnost 3,4 kg a jednoho koně výkonu.

Ať už si vyberete Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé s pohonem zadních nebo všech kol, vždy bude osmiválcové biturbo spojeno s automatickou sedmistupňovou převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT, tedy jednoduše řečeno sportovní verzí 7G-Tronicu Plus se spojkou místo hydrodynamického měniče momentu. Skříň řidiči nabízí možnost výběru mezi trojicí režimů (Controlled Efficiency, Sport a Manual).

Mercedes-Benz S Coupé oficiálně: Dvojice dveří a 503 centimetrů

Nižší hmotnost měla zásadní vliv na snížení spotřeby paliva. Přestože předchůdce nejnovějšího S 63 AMG Coupé dosahoval nižšího výkonu a točivého momentu (o 30 kW a 100 N. m), vykazoval průměrnou spotřebu 10,5 l/100 km. Nejnovější S 63 AMG Coupé však podle metodiky NEDC jezdí za 10,1 l/100 km a zároveň splňuje emisní normu Euro 6.Trochu zklamáním je systém start/stop, který má vůz ve standardní výbavě.

V závislosti na modelu dostanete jeden z dvojice sofistikovaných systému podvozku. Zatímco verze s pohonem zadních kol je vybavena podvozkem Magic Body Control, který prostřednictvím kamer monitoruje silnici před vozidlem a podle potřeb mění charakteristiku tlumení, S 63 AMG 4Matic Coupé dostalo vzduchový systém Airmatic. Tím ale novinky nekončí – stejně jako klasické kupé se může i S 63 AMG Coupé v zatáčkách chovat stejně jako lyžař nebo motocyklista. Protináklon karoserie až o 2,5 stupně zvyšuje stabilitu v rychlostech od 30 do 180 km/h a zároveň snižuje dopad bočního přetížení na komfort posádky.

Mercedes-Benz CLS SB 63 AMG 4Matic S - Raketoplán

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé si odbude světovou premiéru na dubnovém autosalonu v New Yorku. Nedlouho poté se rozběhnou objednávky na verzi s pohonem všech kol 4Matic, zadokolka bude následovat v průběhu června. První dodávky zákazníkům by měly odstartovat ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé: 585 koní a…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Mercedes-Benz S kupé a kabrio mají po faceliftu. Nabízí více komfortu a speciální světla Mercedes-Benz S kupé a kabrio mají po faceliftu. Nabízí více komfortu a speciální světla

Součástí novinek modernizovaného kupé a kabrioletu je i…

Mercedes-AMG S prošel faceliftem. S 63 vyměnilo 5,5litr za čtyřlitr s 450 kW Mercedes-AMG S prošel faceliftem. S 63 vyměnilo 5,5litr za čtyřlitr s 450 kW

Čtyřlitrový osmiválec díky dvěma turbům poskytuje 450 kW,…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt jako v sumu, řekl Wenger

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt…

Emoce v neděli plány na hřišti i v zákulisí. Příliš hlasité oslavy hráčů Manchesteru City po výhře nad městským…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…