Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé: 585 koní a promyšlený podvozek

Jan Mička
Diskuze (58)
Nedávno představené kupé třídy S dorazilo v prozatím nejsilnější variantě. Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé bude k dispozici již v průběhu dubna.

Nedlouho po evropské premiéře Mercedes-Benzu S Coupé na mezinárodním autosalonu v Ženevě přichází jeho dosud nejsilnější varianta. Zatímco „standardní“ variantu S 500 Coupé pohání dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 335 kW, prozatím nejsilnější S 63 AMG Coupé jde mnohem dál. Ručně vyráběné osmiválcové biturbo 5,5 BlueDIRECT dává 430 kW (585 koní) a točivý moment 900 N.m, což nástupci řady CL 63 AMG umožní zrychlení z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a maximální rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h. Nutno však podotknout, že akceleraci za čas kratší než čtyři sekundy zažijete pouze s verzí vybavenou sofistikovaným pohonem všech kol 4Matic. Klasická „zadokolka“ zdolá stejnou rychlost o 0,4 sekundy pomaleji.

Přestože je Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé silnější a ve standardu vybavenější než předchůdce, shodil citelných 65 kilogramů. Automobilka si k úspoře váhy dopomohla použitím nového lithium-iontového akumulátoru, zcela novými kovaných disky AMG o rozměrech 255/45 R 19 vpředu a 285/40 R 19 vzadu a instalací výkonných brzd s keramickými kotouči. Když se ke všemu přidalo široké použití hliníku, dostáváme poměrnou hmotnost 3,4 kg a jednoho koně výkonu.

Ať už si vyberete Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé s pohonem zadních nebo všech kol, vždy bude osmiválcové biturbo spojeno s automatickou sedmistupňovou převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT, tedy jednoduše řečeno sportovní verzí 7G-Tronicu Plus se spojkou místo hydrodynamického měniče momentu. Skříň řidiči nabízí možnost výběru mezi trojicí režimů (Controlled Efficiency, Sport a Manual).

Nižší hmotnost měla zásadní vliv na snížení spotřeby paliva. Přestože předchůdce nejnovějšího S 63 AMG Coupé dosahoval nižšího výkonu a točivého momentu (o 30 kW a 100 N. m), vykazoval průměrnou spotřebu 10,5 l/100 km. Nejnovější S 63 AMG Coupé však podle metodiky NEDC jezdí za 10,1 l/100 km a zároveň splňuje emisní normu Euro 6.Trochu zklamáním je systém start/stop, který má vůz ve standardní výbavě.

V závislosti na modelu dostanete jeden z dvojice sofistikovaných systému podvozku. Zatímco verze s pohonem zadních kol je vybavena podvozkem Magic Body Control, který prostřednictvím kamer monitoruje silnici před vozidlem a podle potřeb mění charakteristiku tlumení, S 63 AMG 4Matic Coupé dostalo vzduchový systém Airmatic. Tím ale novinky nekončí – stejně jako klasické kupé se může i S 63 AMG Coupé v zatáčkách chovat stejně jako lyžař nebo motocyklista. Protináklon karoserie až o 2,5 stupně zvyšuje stabilitu v rychlostech od 30 do 180 km/h a zároveň snižuje dopad bočního přetížení na komfort posádky.

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé si odbude světovou premiéru na dubnovém autosalonu v New Yorku. Nedlouho poté se rozběhnou objednávky na verzi s pohonem všech kol 4Matic, zadokolka bude následovat v průběhu června. První dodávky zákazníkům by měly odstartovat ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Jan Mička
Diskuze (58)
Avatar - George Broz
23. 3. 2014 10:48
S classe & display
Podle mě má Merc jako jeden z mála velmi hezky zasazené displeje jak do prostředí vozu, tak i jejich interface vůbec nebourá filozofii auta. MB podle mě vidí výhodu displejů oproti analogu v tomu, že jsou vysoce polymorfní a lze tedy zobrazovat vše, co si člověk zamane. I když jsem velmi mladý, jsem velmi staromódní. Digitální nebo chytré hodinky bych na ruku vzal jen byly by velmi "klasického vzhledu" a na takové jsem nenarazil. Přesně tento efekt ale Mercedes zvládl V S classe. Jen doufám že se Infotainment MB nevydá stejným směrem jako iOS 7 :-!
Avatar - Dinar
20. 3. 2014 07:49
Re: Pristrojovka
Souhlas, já vidím u displej přístrojovek velké tápání, a netýká se to samo jen mercedesu, prostě chceme přejít na displeje, jen jaksi nevíme, jakou formou na nich údaje zobrazovat, aby to bylo funkčí a přitom dobře vypadalo. V tom druhém je to pro premiové výrobce o to horší. Takže se výrobci snaží držet při zdi, nejjednodušší je udělat digi kopii toho, co známe, tj. budíky, jenže to hrubě nedává smysl, jednak nechat běhat ručičky dokola, znamená držet se omezení způsobu zobrazení, které mechanika měla, jednak digi zobrazení budíků nikdy nebude vypadat věrně, spíš legračně. Takže, předstírat v displej přístrojovce kruhové budíky, které mají vypadat jako klasické mechanické, je podle mně nejhorší varianta. Způsob jakým na to jde bmw mi přijde logičtější, snaha využít různých graficky odlišných zobrazení v závislosti na režimu nastavení auta, ale říkám logičtější, ne stravitelnější, alespoň mně se do auta digi přístrojovka nedostane, dokud bude jiná volba.
Avatar - Dinar
20. 3. 2014 07:39
Re: Interiér...?
Psal jsem to na blogu v testu s-klasse, na mně velikost obrazovek, použitý font a velikost písmen dělá dojem telefonu pro seniory s velkými čísly. Je to prostě přehnané na to, aby to vypadalo dobře, praktičnost se ale velikosti upřít nedá, vzhledem k cílové skupině, co do věku, dávají obří obrazovky s obrovskými písmeny smysl. Design ale brečí v koutě, tady není co obhajovat. :-!
Avatar - Ham.
19. 3. 2014 23:18
Re: Pristrojovka
Proč by to nebylo srovnatelné? Funguje to úplně stejně jako v MB. A nemá to jen velký Range, ale i malý Evoque.
[odkaz]
Avatar - lexi
19. 3. 2014 22:58
nádhera
Tak tyhle fotky mne dostaly. Je to krása z venku i za volantem. S mercedesy moc zkušenosti nemám, ale asi se to změní :-). Rozhodně :yes: