Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C 63 AMG: Facelift také pro ostré céčko

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 28. 1. 2011 • 03:30
24
6
Zobrazit náhledy (24)
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz C aktuální série W204 prošel nedávno modernizací. Nyní je čas i na ostrou verzi C 63 AMG.

C 63 AMG se vyrábí jako sedan a kombi v Affalterbachu od roku 2007. Pro letošek prodělala tato verze optické změny, které korespondují s nedávným faceliftem běžných verzí, úprav se dočkala také technika, představují je nová převodovka a optimalizovaný podvozek.

Motor, tedy nepřeplňovaný vidlicový osmiválec, zůstal bez větších změn. Agregát s objemem 6208 cm3 dává největší výkon 336 kW (457 k) při 6800 min-1, točivý moment vrcholí 600 Nm.

Sportovní sedan vystřelí z klidu na 100 km/h za 4,5 s, kombi je ve stejném sprintu o 0,1 s pomalejší. Maximální rychlost je v obou případech tradičně elektronicky omezena na 250 km/h.

K dispozici je i balíček Performance Plus, jehož aplikací se výkon zvýší na 358 kW (487 k) a akcelerace se naopak sníží o další desetinku. Motor má v tomto případě kované písty, ojnice a karbonový klikový hřídel ze supersportu SLS. Brzdy jsou vpředu karbon-keramické s červeně lakovanými třmeny.

Novinkou je standardně montovaná sedmistupňová samočinná převodovka AMG MCT-7 se spojkou v olejové lázni, kterou již známe z roadsteru SL 63 AMG. K volbě čtyř jízdních režimů slouží otočný přepínač na středové konzole, kterým se aktivuje i funkce Race Start (launch control). Ač údaj o spotřebě není pro tuto kategorii automobilů příliš důležitý, oproti předchůdci se jí podařilo snížit o zhruba 10 procent na 12,0 l/100 km u sedanu, respektive 12,3 l/100 km u kombi.

Podvozek dostal revidovanou kinematika náprav s větším negativním odklonem kol. Na zadní nápravě se objevily masivnější stabilizátory. Za příplatek lze objednat i samosvorný diferenciál, který trakci dále zlepšuje.

Elektronických asistenčních systémů je v nabídce extras celkem jedenáct a pocházejí z tříd S a CLS. Namátkou vyberme adaptivní dálková světla, signalizaci přejetí jízdního pruhu a mrtvého úhlu, či nad únavou bdící Attention Assist. Při parkování pomůže Parktronic, při brzdění Pre-Safe. Novinka jezdí na kolech AMG z lehkých slitin s titanovým leskem a pěti dvojitými paprsky. Ta jsou obuta do pneumatik 235/40 R18 vpředu, respektive 255/55 R18 vzadu.

Nový tvar předních světlometů jsme viděli již nedávno na obyčejných variantách modernizované třídy C. Maska chladiče nyní evokuje klasický Gullwing 300 SL řady W198, místo dvou vodorovných linek má uprostřed jen jednu, kterou rozděluje velká trojcípá hvězda.

Hliníková kapota má jiný tvar, změnily se oba nárazníky a nasávací otvory v tom předním, kde se rovněž nachází pás diod pro denní svícení. Dvě dvojice koncovek výfuku na zádi zůstaly. Pokud zákazník zvolí balíček Performance Plus, dostane karbonový spoiler na víko zavazadelníku, pochopitelně pouze u sedanu.

Na palubě vládne sportovně luxusní atmosféra. Loga AMG najdeme na prazích dveří, interiér je jinak v kombinaci tmavého leštěného hliníku a kůže, vybrat lze i černý lak imitující klávesy klavíru. Vnitřnímu prostoru dominují sportovní sedadla a třípaprskový volant se zploštělým horním i dolním okrajem, který může být čalouněn umělou kůží a Alcantarou. Přístrojový panel včetně rychloměru s TFT displejem je zcela přepracován, pomocí velké integrované obrazovky v centrální části nabízí přístup k internetu.

Nový Mercedes-Benz C 63 AMG se ve světové premiéře představí v Ženevě, jeho prodej odstartuje v červenci 2011. Sedan bude stát 71.340 eur (1,73 mil. Kč), kombi 73.899 eur (1,79 milionu korun). Příplatky za Performance Package činí 7.166, respektive nižších 6.471 eur v případě kombi (174 a 157 tisíc korun).

Témata
29. 1. 2011 19:00
Pěknej meďák...
Mě se nová C klasse líbí, konečně vypadá k světu, nicméně verze AMG mi přijde na takhle malý auto jako přemotorovaná... ale když to někdo koupí... v drtivé většině vyjede z fabriky verze 200/220CDI popř. 200k. Dává to větší smysl než benzin C 63 AMG - je to jako "třešnička na dortu" ;-)
29. 1. 2011 02:34
Re: fuj
Už si takový auto viděl někdy aspoň v televizi po animáčku?
Avatar - saldy
28. 1. 2011 16:54
Re: fuj
smysl vnějšího fl mi taky uchází, ty světla jsou jak pěst na oko, šklebí se na nás jak nějaká oktávka, klidně se mohli vrátit ke kruhovým světlům ale toto ne, na Mercedes velká slabota :no:
Avatar - positivemind
28. 1. 2011 13:44
Kupé
Nemůžu se dočkat C kupé AMG, to bude paráda :yes:

Že by další auto? :*)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku