Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C 63 AMG: Modernizovaný F1 Medical Car

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Při GP Austrálie měl tento víkend premiéru nový F1 Medical Car, kterým je faceliftované kombi Mercedes-Benz C 63 AMG.

Modernizovaný Mercedes-Benz C 63 AMG, jehož premiéra se odehrála na letošním autosalonu v Ženevě, se stal základem pro F1 Medical Car, stejně jako původní provedení v letech 2008 až 2010.

Nový F1 Medical Car vychází samozřejmě ze sériového modelu, ale odlišuje se od něj několika úpravami.

Na přídi je nová maska chladiče i nárazník, který sice vypadá podobně jako u sériového modelu, ale jsou v něm větší vstupy vzduchu pro lepší chlazení motoru i brzd předních kol a nejsou v něm světla pro denní svícení. Stejně jako sériový model i F1 Medical Car je vybaven hliníkovou kapotou motoru.

Pod ní je uložen vidlicový osmiválec s objemem 6208 cm3, který standardně dává největší výkon 336 kW (457 k) při 6800 min-1, točivý moment vrcholí 600 Nm. F1 Medical Car je ovšem vybaven paketem Performance Plus, který zvyšuje výkon na 358 kW (487 k) při stejných otáčkách. Motor má v tomto případě kované písty, ojnice a karbonový klikový hřídel ze supersportu SLS.

S motorem spolupracuje sedmistupňová samočinná převodovka AMG MCT-7 se spojkou v olejové lázni. F1 Medical Car je vybaven samosvorným diferenciálem, stavitelnými tlumiči a na přední nápravě jsou karbon-keramické brzdové kotouče. Na rozdíl od sériových C 63 AMG, která stojí na 18palcových kolech, je vybaven 19palcovými litými koly AMG obutými do pneumatik o rozměrech 235/35 R19 vpředu a 255/30 R19 vzadu.

Kombi, akcelerující z 0 na 100 km/h za 4,5 s, má ve svém interiéru čtyři samostatná sportovní sedadla s šestibodovými pásy. Na dvou monitorech umístěných na středové konzole posádka sleduje dění na trati a samozřejmou součástí výbavy je i vysílačka.

Za volant F1 Medical Car letos usedá jednatřicetiletý závodní jezdec Alan van de Merwe z Jihoafrické republiky a na sedadle předního spolujezdce má své místo šestapadesátiletý Gary Hartstein, vrchní lékař Mezinárodní automobilové federace FIA, který pochází z Belgie. Dvě zadní sedadla mají rezervována lékaři z nemocnice v blízkosti závodního okruhu. V zavazadlovém prostoru je umístěno lékařské vybavení včetně defibrilátoru.

Pro Světový šampionát formule 1 jsou připraveny dva identické vozy Mercedes-Benz C 63 AMG F1 Medical Car, z nichž jeden je v pohotovosti a druhý v záloze.

AMG připravilo ještě jako samostatná společnost první F1 Medical Car pro sezonu 1984, kdy životy jezdců zachraňovalo E Coupé s osmiválcovým motorem.

Oficiálním dodavatelem Safety Car a Medical Car je AMG již jako součást koncernu Daimler od roku 1996, kdy připravilo C 36 AMG (W202). V následujícím roce je doplnil model E 60 AMG (W210). Od roku 1998 bylo používáno kombi C 55 AMG (S 202), které v roce 2001 nahradil model C 32 AMG (S 203). Další střídání se odehrálo v roce 2004 s typem C 55 AMG (S 203) a od roku 2008 je využíván model C 63 AMG (S 204).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)