Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C: Fotografie z Detroitu

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Jemné retuše na přídi Céčka doplnili technici ve Stuttgartu balíkem nové elektroniky. Pod kapotou jsou úspornější motory.

Dnes se v Detroitu ukáže facelift nejmenšího a nejprodávanějšího sedanu Mercedes-Benz – třída C se po čtyřech letech na trhu dočká omlazení. K zákazníkům dorazí modernizovaná řada W204 v březnu 2011.

Aktuální provedení se stalo průkopníkem současného designového směru Mercedesu, facelift zase naopak přizpůsobí vzhled Céčka novějším modelům. Úpravy přídě zčásti čerpají inspiraci z faceliftu třídy CL, zčásti zdůrazňují tvar písmene V, který je hlavním motivem přídě. Nová je přední kapota (vyrobená z hliníku), plastičtěji tvarovaný přední nárazník a především složitější tvar světel.

Standardní halogenová světla mají konvenční uspořádání s čočkou projektorového světla při okraji lampy. Příplatkové bi-xenonové světlomety s Intelligent Light System mají navíc svítící pás obrysových světel, které u vnitřní strany světlometu tvoří tvar písmene C. Vedle něj se nachází odbočovací světlo, které plní funkci statického přisvěcení do zatáček. Ve spodní části je široký diodový pás směrových světel (dosud byla v horní části světlometu a s konvenční žárovkou). Diody pro denní svícení jsou umístěny odděleně, tvoří pás v předním nárazníku.

Změny na zádi jsou kosmetické, mírně přemodelovaný nárazník ale auto opticky rozšiřuje. Tvar koncových světel u sedanu i kombi plynuleji navazuje na linky karoserie. Uspořádání se proti původnímu provedení nezměnilo, nová diodová světla ale mají výraznější noční design.

Uvnitř se nachází přepracovaný přístrojový štít a za příplatek nový multifunkční displej systému Comand s větším rozlišením. Sportovně stylizované provedení Avantgarde dostane volant z třídy CLS. Bezpečnostní výbava se rozšíří o nové prvky jako Attention Assist, vůbec poprvé se v Mercedesu objevuje palubní připojení na internet.

Bezpečnost: 10 nových systémů

Společně s faceliftem dostane třída C hned deset nových asistenčních systémů. Některé z nich Mercedes-Benz představil teprve před třemi měsíci společně s modernizací kupé CL a nyní zamíří do nejprodávanějšího modelu této značky. Mnoho z nich využívá nové multifunkční kamery pod čelním sklem a radaru v předním nárazníku

Attention Assist varující řidiče při ztrátě pozornosti způsobené únavou debutoval loni v třídě E.

Podobný účel mají Active Blind Spot Assist a Active Lane Keeping Assist, přibrzděním kol korigují směr jízdy auta, aby předešly kolizi s objekty v mrtvém úhlu, resp. zabránily neúmyslnému opuštění jízdního pruhu. Oba systémy jsme podrobně představili v článku Mercedes-Benz CL: Blind Spot Assist a Lane Keeping Assist, nové aktivní asistenční systémy.

Pokud vůz není vybaven touto dvojicí aktivních systémů, může mít novou verzi Blind Spot Assist a Lane Keeping Assist, které nezasahují do směru jízdy a řidiče pouze upozorní na hrozící nebezpečí.

Adaptive Highbeam Assist v praxi eliminuje rozdíl mezi potkávacími a dálkovými světly – rozsah plochy osvětlené bi-xenonovými světlomety mění dynamicky podle světlených podmínek.

Dále bude k dispozici nová verze adaptivního tempomatu, kterou Mercedes prodává pod názvem Distronic Plus, detekce značek s rychlostím omezením Speed Limit Assist, Pre-Safe Brake a již zmíněný Intelligent Light Systém.

Úspornější motory

Všechny verze třídy C s pohonem zadních kol nově dostanou funkci automatického vypínání motoru ECO start/stop a prodloužený stálý převod, což dále sníží hodnoty normované spotřeby.

V červnu 2011 se navíc v C 250 CDI 4Matic objeví vylepšená verze automatické převodovky 7G-Tronic Plus, kterou postupně dostanou všechny verze třídy C s automatickou převodovkou (kromě C 300 CDI 4Matic). Nová převodovka tedy nahradí jak stávající 7G-Tronic u šestiválců, tak konstrukčně starší pětistupňový automat 5G-Tronic u čtyřválců.

Paleta zážehových čtyřválců (115-150 kW), výhradně přeplňovaných turbodmychadlem, prošla generační obměnou před rokem, po faceliftu tedy zůstává beze změn.

Zážehový šestiválec bude přeznačen na C 350, posílí na 225 kW a kombinovaná spotřeba klesne o 1,5 litru (31 %) na 6,8 l/100 km. Ve verzi s pohonem zadních kol nahradí hned tři provedení: C 300 (170 kW), C 350 (200 kW) a C 350 CGI (215 kW). S pohonem všech kol pak C 300 4Matic a C 350 4Matic. Z ceníku mimo to vypadne možnost šestiválcového motoru s manuální převodovkou.

C 220 CDI s manuální převodovkou bude mít díky výše uvedeným úpravám kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km, o 0,4 litru méně než dosud. Všechny čtyři vznětové čtyřválce i nadále nabídnou výběr mezi manuální a automatickou převodovkou.

„Obětí“ racionalizace modelové řady bude provedení C 350 CDI, vznětový šestiválec 3,0 V6 (170 kW) se bude po faceliftu nabízet výhradně ve verzi s automatickou převodovkou a pohonem všech kol jako C 300 CDI 4Matic.

Všechny motory, s výjimkou C 63 AMG (informace o jeho faceliftu budou k dispozici později), mají díky přímému vstřikování paliva a rozsahu úprav vedoucích ke snížení spotřeby označení BlueEfficiency.

V Německu přijímá Mercedes objednávky na faceliftovanou třídu C ode dneška. První kusy budou dodány v březnu 2011.

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Avatar - Flash666
10. 1. 2011 23:33
:):_)
ten kombik je nadhernej, a ta maska bez znaku a se zamerovacem je daleko hezci a mercedesovejsi nez ta radoby z SLS
Avatar - Loptos
10. 1. 2011 22:14
Re: MB JAKO MLADÁ BOLESLAV
A co pekneho tam nosite Vy, pani?
10. 1. 2011 22:13
Re: MB JAKO MLADÁ BOLESLAV
tie s kalkulackou su len pre premiovych ludi...ved to poznas aj ty: "Si to, co nosis na ruke."...alebo "pozri na ruku a vidis sameho seba"...
10. 1. 2011 22:07
Re: MB JAKO MLADÁ BOLESLAV
Ty jsou supeer, jeste pamatuju ty s kalkulackou :))
Avatar - positivemind
10. 1. 2011 19:47
Re: Jasná volba ;-)
To zas až tak jasná volba není, protože tahle auta si konkurují snad jen hvězdičkou na masce :-)