Mercedes-Benz C generace W205 se začal vyrábět
Produkce třídy C série W205 byla v Brémách spuštěna 4. února 2014. Do šesti měsíců začne na dalších třech místech: v jihoafrickém East Londonu, čínském Pekingu a americké Tuscaloose (stát Alabama), počítá se výhledově i s Brazílií. Všechny závody si musí udržet kvalitativní standardy značky. Nová řada se vyrábí zatím pouze se čtyřválcovými zážehovými motory 1,6 l (verze C 180, 115 kW/250 N.m) a 2,0 l (C 200, 135 kW/300 N.m), respektive s turbodieselem 2,14 l (C 220 BlueTec, 125 kW/400 N.m). Američané dostanou čtyřkolky C 300 4Matic s dvoulitrovým čtyřválcem (155 kW/350 N.m) a C 400 4Matic s třílitrovým šestiválcem (245 kW/480 N.m). Přijdou i hybridy a pochopitelně také ostré verze AMG. Evropské prodeje startují v polovině března.
Daimler AG investuje do rozjetí produkce v Brémách více než miliardu eur (27,5 miliardy korun). Vynakládání prostředků však nekončí, celková suma je odhadována až na dvě miliardy (55 mld. Kč), myslí se i na budoucnost Z tohoto německého města bude také řízena výroba v ostatních zmíněných lokalitách. Školící střediska v Sindelfingenu a Brémách měla na starost 300 zaměstnanců z Jihoafrické republiky, Číny a USA, kurzy se týkaly i samotných výrobních linek. Nová třída C používá kvůli snížení hmotnosti poměrně značné množství hliníku, o polovinu více než v případě předchozí generace. Jeho kombinace s ocelovými částmi skeletu má zabránit korozi. Mercedesu se také povedlo snížit spotřebu energie při výrobě jednoho každého kusu včetně lakování o 30 procent.
Nový Mercedes-Benz C je vybaven nejmodernějšími elektronickými asistenty: varováním před únavou Attention Assist a předcházení kolizím v nízkých rychlostech (do 7 km/h), Za příplatek má například kameru, která se otáčí v úhlu 360 stupňů včetně ptačí perspektivy, nebo systém Distronic Plus, v podstatě poloautomatické řízení, které se uplatní hlavně při zácpách a v hustém provozu. BAS Plus umí zase posílit brzdný účinek, Active Parking Assist pak zvládne sám zaparkovat do paralelních i kolmých míst.
Dosud vyrobil Mercedes-Benz na 8,5 milionu kusů třídy C všech generací. Toto označení se objevilo až v roce 1993, ale interní kód W201 nesl už Baby-Benz modelu 190 o jedenáct let dříve. Od té doby pokračuje trojcípá hvězda v číselné řadě, proto je považován za přímého předchůdce. Končící třetí generace třídy C (a tedy čtvrté celkově) bylo vyrobeno přes 2,2 milionu kusů. Z továrny v Brémách vyjíždějí vozy Mercedes-Benz 35 let a v současnosti zaměstnává 12.700 lidí. Předloni brány opustilo 316 tisíc aut, loňská čísla dosud nebyla zveřejněna. Kromě nového sedanu třídy C zde vznikají i výběhové verze předchozí generace (kombi a kupé), kupé a kabriolety třídy E, SUV GLK a roadstery SL.