Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C generace W205 se začal vyrábět

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
Mercedes-Benz zahájil sériovou výrobu nové generace třídy C. Zatím vyjíždí pouze z továrny v Brémách.

Produkce třídy C série W205 byla v Brémách spuštěna 4. února 2014. Do šesti měsíců začne na dalších třech místech: v jihoafrickém East Londonu, čínském Pekingu a americké Tuscaloose (stát Alabama), počítá se výhledově i s Brazílií. Všechny závody si musí udržet kvalitativní standardy značky. Nová řada se vyrábí zatím pouze se čtyřválcovými zážehovými motory 1,6 l (verze C 180, 115 kW/250 N.m) a 2,0 l (C 200, 135 kW/300 N.m), respektive s turbodieselem 2,14 l (C 220 BlueTec, 125 kW/400 N.m). Američané dostanou čtyřkolky C 300 4Matic s dvoulitrovým čtyřválcem (155 kW/350 N.m) a C 400 4Matic s třílitrovým šestiválcem (245 kW/480 N.m). Přijdou i hybridy a pochopitelně také ostré verze AMG. Evropské prodeje startují v polovině března.

Daimler AG investuje do rozjetí produkce v Brémách více než miliardu eur (27,5 miliardy korun). Vynakládání prostředků však nekončí, celková suma je odhadována až na dvě miliardy (55 mld. Kč), myslí se i na budoucnost Z tohoto německého města bude také řízena výroba v ostatních zmíněných lokalitách. Školící střediska v Sindelfingenu a Brémách měla na starost 300 zaměstnanců z Jihoafrické republiky, Číny a USA, kurzy se týkaly i samotných výrobních linek. Nová třída C používá kvůli snížení hmotnosti poměrně značné množství hliníku, o polovinu více než v případě předchozí generace. Jeho kombinace s ocelovými částmi skeletu má zabránit korozi. Mercedesu se také povedlo snížit spotřebu energie při výrobě jednoho každého kusu včetně lakování o 30 procent.

Nový Mercedes-Benz C je vybaven nejmodernějšími elektronickými asistenty: varováním před únavou Attention Assist a předcházení kolizím v nízkých rychlostech (do 7 km/h), Za příplatek má například kameru, která se otáčí v úhlu 360 stupňů včetně ptačí perspektivy, nebo systém Distronic Plus, v podstatě poloautomatické řízení, které se uplatní hlavně při zácpách a v hustém provozu. BAS Plus umí zase posílit brzdný účinek, Active Parking Assist pak zvládne sám zaparkovat do paralelních i kolmých míst.

Dosud vyrobil Mercedes-Benz na 8,5 milionu kusů třídy C všech generací. Toto označení se objevilo až v roce 1993, ale interní kód W201 nesl už Baby-Benz modelu 190 o jedenáct let dříve. Od té doby pokračuje trojcípá hvězda v číselné řadě, proto je považován za přímého předchůdce. Končící třetí generace třídy C (a tedy čtvrté celkově) bylo vyrobeno přes 2,2 milionu kusů. Z továrny v Brémách vyjíždějí vozy Mercedes-Benz 35 let a v současnosti zaměstnává 12.700 lidí. Předloni brány opustilo 316 tisíc aut, loňská čísla dosud nebyla zveřejněna. Kromě nového sedanu třídy C zde vznikají i výběhové verze předchozí generace (kombi a kupé), kupé a kabriolety třídy E, SUV GLK a roadstery SL.

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
7. 2. 2014 15:31
Re: Tak.
Nuda nuda nuda >:D ty jseš fakt šašek. A co by to mělo mít, abys řekl, že je to zábava, zábava, zábava. Vyskakujícího čerta z palubky? Vzbuď se, tohle není pouťová atrakce, tohle je auto.
7. 2. 2014 15:26
Re: palivova nadrz v C-Klasse
Jak už jsem psal dřív, pro čr je standard 66litrová nádrž. No a k těm příplatkům, které se netýkají větší nádrže, dnes třeba nemusíš připlácet za věci, které ještě nedávno úplně samozřejmé nebyly. Auto klima, abs, esp, 7 pytlů v základu... Kdo by to před 20 lety řek, co všechno bude dnes jako samozřejmý standard :-)
7. 2. 2014 15:23
Re: palivova nadrz v C-Klasse
Zde se píše, že pro čr je standard nádrž o objemu 66 litrů. [odkaz]
7. 2. 2014 13:45
Re: palivova nadrz v C-Klasse
No ale ide tu o ten princip, ze uz bude treba priplacat za to, co bolo este nedavno samozrejmost ;-\
Avatar - Magister
7. 2. 2014 08:36
Re: palivova nadrz v C-Klasse
Hlavně za příplatek něco přes 1000,- máš 60 nebo 66 litrů. Dost možná to bude u nás automaticky s tím. Tohle bych fakt neřešil.