Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C: Modernizace podrobněji

27. 12. 2010 • 10:41
52
10
Zobrazit náhledy (52)
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C
Podrobná tisková zpráva popisuje všechny změny, které jsou spojeny s faceliftem Mercedesu třídy C. Zlepší se především úroveň aktivní bezpečnosti.

Detroitský autosalon v lednu 2011 bude místem premiéry faceliftu nejmenšího a nejprodávanějšího sedanu Mercedes-Benz – třída C se po čtyřech letech na trhu dočká omlazení. K zákazníkům dorazí modernizovaná řada W204 v březnu 2011. Automobilka uvádí, že se změnilo plných 2000 částí auta.

Aktuální provedení se stalo průkopníkem současného designového směru Mercedesu, facelift zase naopak přizpůsobí vzhled Céčka novějším modelům. Úpravy přídě zčásti čerpají inspiraci z faceliftu třídy CL, zčásti zdůrazňují tvar písmene V, který je hlavním motivem přídě. Nová je přední kapota (vyrobená z hliníku), plastičtěji tvarovaný přední nárazník a především složitější tvar světel.

Standardní halogenová světla mají konvenční uspořádání s čočkou projektorového světla při okraji lampy. Příplatkové bi-xenonové světlomety s Intelligent Light System mají navíc svítící pás obrysových světel, které u vnitřní strany světlometu tvoří tvar písmene C. Vedle něj se nachází odbočovací světlo, které plní funkci statického přisvěcení do zatáček. Ve spodní části je široký diodový pás směrových světel (dosud byla v horní části světlometu a s konvenční žárovkou). Diody pro denní svícení jsou umístěny odděleně, tvoří pás v předním nárazníku.

Změny na zádi jsou kosmetické, mírně přemodelovaný nárazník ale auto opticky rozšiřuje. Tvar koncových světel u sedanu i kombi plynuleji navazuje na linky karoserie. Uspořádání se proti původnímu provedení nezměnilo, nová diodová světla ale mají výraznější noční design.

Uvnitř se nachází přepracovaný přístrojový štít a za příplatek nový multifunkční displej systému Comand s větším rozlišením. Sportovně stylizované provedení Avantgarde dostane volant z třídy CLS. Bezpečnostní výbava se rozšíří o nové prvky jako Attention Assist, vůbec poprvé se v Mercedesu objevuje palubní připojení na internet.

Bezpečnost: 10 nových systémů

Společně s faceliftem dostane třída C hned deset nových asistenčních systémů. Některé z nich Mercedes-Benz představil teprve před třemi měsíci společně s modernizací kupé CL a nyní zamíří do nejprodávanějšího modelu této značky. Mnoho z nich využívá nové multifunkční kamery pod čelním sklem a radaru v předním nárazníku

Attention Assist varující řidiče při ztrátě pozornosti způsobené únavou debutoval loni v třídě E.

Podobný účel mají Active Blind Spot Assist a Active Lane Keeping Assist, přibrzděním kol korigují směr jízdy auta, aby předešly kolizi s objekty v mrtvém úhlu, resp. zabránily neúmyslnému opuštění jízdního pruhu. Oba systémy jsme podrobně představili v článku Mercedes-Benz CL: Blind Spot Assist a Lane Keeping Assist, nové aktivní asistenční systémy.

Pokud vůz není vybaven touto dvojicí aktivních systémů, může mít novou verzi Blind Spot Assist a Lane Keeping Assist, které nezasahují do směru jízdy a řidiče pouze upozorní na hrozící nebezpečí.

Adaptive Highbeam Assist v praxi eliminuje rozdíl mezi potkávacími a dálkovými světly – rozsah plochy osvětlené bi-xenonovými světlomety mění dynamicky podle světlených podmínek.

Dále bude k dispozici nová verze adaptivního tempomatu, kterou Mercedes prodává pod názvem Distronic Plus, detekce značek s rychlostím omezením Speed Limit Assist, Pre-Safe Brake a již zmíněný Intelligent Light Systém.

Úspornější motory

Všechny verze třídy C s pohonem zadních kol nově dostanou funkci automatického vypínání motoru ECO start/stop a prodloužený stálý převod, což dále sníží hodnoty normované spotřeby.

V červnu 2011 se navíc v C 250 CDI 4Matic objeví vylepšená verze automatické převodovky 7G-Tronic Plus, kterou postupně dostanou všechny verze třídy C s automatickou převodovkou (kromě C 300 CDI 4Matic). Nová převodovka tedy nahradí jak stávající 7G-Tronic u šestiválců, tak konstrukčně starší pětistupňový automat 5G-Tronic u čtyřválců.

Paleta zážehových čtyřválců (115-150 kW), výhradně přeplňovaných turbodmychadlem, prošla generační obměnou před rokem, po faceliftu tedy zůstává beze změn.

Zážehový šestiválec bude přeznačen na C 350, posílí na 225 kW a kombinovaná spotřeba klesne o 1,5 litru (31 %) na 6,8 l/100 km. Ve verzi s pohonem zadních kol nahradí hned tři provedení: C 300 (170 kW), C 350 (200 kW) a C 350 CGI (215 kW). S pohonem všech kol pak C 300 4Matic a C 350 4Matic. Z ceníku mimo to vypadne možnost šestiválcového motoru s manuální převodovkou.

C 220 CDI s manuální převodovkou bude mít díky výše uvedeným úpravám kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km, o 0,4 litru méně než dosud. Všechny čtyři vznětové čtyřválce i nadále nabídnou výběr mezi manuální a automatickou převodovkou.

„Obětí“ racionalizace modelové řady bude provedení C 350 CDI, vznětový šestiválec 3,0 V6 (170 kW) se bude po faceliftu nabízet výhradně ve verzi s automatickou převodovkou a pohonem všech kol jako C 300 CDI 4Matic.

Všechny motory, s výjimkou C 63 AMG (informace o jeho faceliftu budou k dispozici později), mají díky přímému vstřikování paliva a rozsahu úprav vedoucích ke snížení spotřeby označení BlueEfficiency.

V Německu přijímá Mercedes objednávky na faceliftovanou třídu C okamžitě po premiéře v Detroitu, tzn. od 10. Ledna 2011. První kusy budou dodány v březnu 2011.

Témata
30. 12. 2010 03:40
Dotaz
Ono je to celkem jedno, ale trochu si článek rozporuje v tom, že motor s označením C 350 CDI nebude, ale ve fotkách je to právě ten šedomodrý kombík... ;-)

Jinak auto překrásné, jsem rád, že Mercedes nezanevřel na verzi s hvězdičkou nad chladičem...
28. 12. 2010 23:09
Re: Tu asi niekto oslepol!
Bože... Už zase. Mercedes s tímhle tvarem světel přišel už na CLS a pak na faceliftu SL, který byl před oktávkou. Navíc tenhle tvar vznikne spojením dohromady z předních světel na E class ( [odkaz] - [odkaz] ). Tím je zajištěno pokračování podobnosti tříd C a E jako tomu bylo u minulé generace ( minulá E W211 měla 4 kulatá světla a C W203 4 kulatá světla spojená dohromady)
28. 12. 2010 00:50
Re: Bezchybný výzor!
tiez si myslim, ze sa im to celkom podarilo, nerozumiem tolkej kritike ohladom podobnosti s octaviou... ved komu sa Cecko napaci tak si ho nekupi nie? ale myslim si ze sa bude dobre predavat lebo mu nic nechyba... vela zleho sa uz hovorilo o Cecku pred faceliftom, nechapem preco to je tak kritizovane auto, moj nazor je ze tomuto autu nic nechybalo, az na ten slaby vykon C200CDI :-( v kazdom pridpade zmena vyzera prijemne, tesim sa ked ho uvidim nazivo....
27. 12. 2010 22:37
Tu asi niekto oslepol!
To si nikto z designerov Mercedesu nevsimol, ze vypustili do sveta dvojicku Skodovky..ved tie predne svetla su identicke s uz tak dost nepodarenou Octaviou.
27. 12. 2010 19:18
Re: :-(
Ale di ty brepto...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku