Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C: tři nové šestiválce

Ondřej Láník
Diskuze (47)
Oficiálně byly minulý týden představeny dva nové šestiválce, zážehový motor pro C 350 a vznětový pro C 320 CDI. V tichosti se prvního představení dočkal také inovovaný motor pro model C 280. K tomu je zatím známo jen to, že má nahradit model C 240...

Oficiálně byly minulý týden představeny dva nové šestiválce, zážehový motor pro C 350 a vznětový pro C 320 CDI. V tichosti se prvního představení dočkal také inovovaný motor pro model C 280. K tomu je zatím známo jen to, že má nahradit model C 240 a bude mít výkon 170 kW a točivý moment 300 Nm. Všechny tři motory budou v nabídce od letošního jara.

C 320 CDI: konkurent vznětových třílitrů BMW a Audi

Nový vznětový šestiválec v C 320 CDI (165 kW) nahrazuje řadový pětiválec (125 kW) z modelu C 270 CDI. Zdvihový objem opět neodpovídá označení C 320 CDI, protože ve skutečnosti činí 2987 cm3.

Nový motor je podle výrobce prvním vznětovým vidlicovým šestiválcem s hliníkovým blokem se zalitými vložkami válců ze šedé litiny. Celková hmotnost motoru činí díky uplatnění hliníku jen 208 kg. Hliník je použit také na hlavy válců, kryty hlav válců, písty, vodní čerpadlo nebo olejovou vanu. Nový "one-box concept" znamená, že vidlicový je kompaktnější než předchozí řadový pětiválec, což zřejmě rozšíří jeho uplatnění pod kapotami automobilů koncernu DaimlerChrysler (mluví se o montáži do Chrysleru 300 C).

Variabilní geometrie elektricky nastavovaných lopatek turbodmychadla může za to, že již od 1200 ot./min je k dispozici 80 % maxima točivého momentu (cca 400 Nm). Pro vozy se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic je připravena varianta s momentem 510 Nm mezi 1600 až 2800 ot./min. Vozy s šestistupňovou manuální převodovkou budou mít motor s nejvyšším momentem 410 Nm mezi 1400 a 3800 ot./min.

C 320 CDI dostal systém vstřikování common-rail třetí generace s piezoelektrickými vstřikovači s osmiotvorovými traskami (dříve jen 7 otvorů) a nejvyššími vstřikovacími tlaky 1600 bar. Vedle dvou standardních oxidačních katalyzátorů bude na německém, rakouském, švýcarském a nizozemském trhu sériově dodáván bezúdržbový filtr pevných částic.

Zrychlení z klidu na 100 km/z zvládne limuzína C 320 CDI za 6,9 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h (je-li manuální převodovka pak pouze 246 km/h). Kombinovaná spotřeba je dle karosářské verze 7,3 až 8,6 l/100 km (automatická převodovka) resp. 6,9 až 8,1 l/100 km (manuální převodovka).

C 350: z SLK přes CLS do E a C

Moderní zážehový šestiválec, který již pracuje v dalších řadách třícípé značky se dostává i do nejmenších limuzín, kombi a kupé. nejvyšší výkon 200 kW a točivý moment 350 Nm v rozmezí 2400 až 5000 ot./min jsou ukázkové hodnoty moderní motorářské techniky. Asi 87 % maxima točivého momentu je k dispozici již při 1500 ot./min.

Proti původnímu motoru v C 320 je nabízen vyšší výkon i točivý moment, ale při nižší normalizované spotřebě (-12 %). Ta činí 9,5 až 9,8 l /100 km (dříve 10,9 l/100 km). S příplatkovou převodvokou 7G-Tronic zrychluje céčko na 100 km/h z klidu za 6,4 s a pružné zrychlení ze 60 na 120 km/h trvá 6,1 s. Maximum je opět elektronicky omezeno na obligátních 250 km/h.

Současně s novými motory se dostane letos v březnu na trhy také nová edice třídy C "Sport Edition". V nabídce bude cenově přístupná základní verze a rozšířená "Sport Edition+". Paket zahrnuje nové aerodynamické nárazníky vpředu a vzadu, nové prahy, sedmnáctipalcová kola, sportovní naladění podvozku a bixenonová světla. Vozy třídy C "Sport Edition" budou dodvávány ve dvou barvách stříbrné iridium a diamantové černé.

Ondřej Láník
Diskuze (47)