Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Citan 2016: Vylepšený motor a další novinky

Michal Fokt
Diskuze (3)
Německé Kangoo hlásí změnu pro verzi Citan 112 s benzinovým motorem, inovace se ale dotkly i dalších oblastí.

Mercedes-Benz věnuje modelu Citan spoustu pozornosti, co chvíli přichází s nějakým vylepšením. Momentálně se týká zejména jediné benzinové verze v modelovém portfoliu, kterou je Citan 112. Přeplňovaná dvanáctistovka dosud měla 84 kW a 190 N.m, nově disponuje v rámci modelového roku 2016 funkcí, která po dobu až 20 sekund na druhý, třetí a čtvrtý rychlostní stupeň dokáže při kickdownu zvýšit točivý moment na 205 N.m. Nabídku pro Citan 112 dále rozšiřuje šestistupňová dvouspojková převodovka, u níž Mercedes slibuje spotřebu na úrovni verze s manuálem při komfortu automatu.

Změnami prošly i naftové motory. Osobní verze Citanu splňují normu Euro 6 od června a užitkové verze lze mít kompatibilní s normou na přání. Mercedesu stačí ke splnění klasický katalyzátor bez AdBlue, specifikace Euro 6 mají oproti původním plošně zvýšen točivý moment o 20 N.m a pohybují se tedy od 200 do 260 N.m, zatímco výkony zůstávají beze změn ve spektru 55-81 kW.

Drobných změn dostál přístrojový štít a rukojeť ruční brzdy, zatímco páté dveře mají nové vnitřní madlo, usnadňující zavírání. Citan má také jednodinové rádio s navigací. Nechybí bluetooth, přípojky USB a AUX, slot na SD kartu nebo možnost přijímání signálu digitálního rádia. Poslední novinkou je změna jména - osobní verze nyní ponese označení Citan Tourer, čímž dojde ke sjednocení názvosloví s Vitem.

Michal Fokt
Diskuze (3)
Avatar - mariov8
30. 10. 2015 10:21
Re: Kupte si rendlíka
První Citany už dnes mají přes 300 000km. A nejsou s nimi žádné problémy.

Zrovna i ty jednoduché Renaulty vždy fungovaly. Mercedes-Benz si je vědom rizika spojeného s tímto produktem, (i spojením Renault Kangoo - Mercedes-Benz) a kvalitu si hlídají zaměstnanci Daimleru na místě, dokonce bych řekl, že díky této spolupráci se i kvalita vozidel Kangoo zvedla výše.

Od Euro5 i ten K9K 1,5dCi není časovanou bombou. Citan měl od začátku jinak laděný motormanagement, řazení, podvozek, palubní desku a spoustu méně viditelných drobností k tomu. No, možná těch změn mohlo být i více ale jsme v segmentu, kde každá firma tlačí na snížení ceny o poslední korunu. Ani mercedes nebude v tomto segmentu produkt zbytečně prodražovat.
29. 10. 2015 22:13
Re: Kupte si rendlíka
Hm, máme Citan ve firmě, 110 000 bez poruchy.
Avatar - Ada je zase tady
29. 10. 2015 20:34
Kupte si rendlíka
vysoká poruchovost a nízká životnost zaručena 8-s