Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CL dostal nový aktivní podvozek

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 9. 9. 2010 • 13:34
64
2
Zobrazit náhledy (64)
Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL
Modernizované kupé Mercedes CL řady C216 dostalo nový aktivní podvozek, ve Stuttgartu ale nespí a vyvíjejí dále.

Systém Active Body Control (ABC) je standardem pro verze CL 500 BlueEfficiency a CL 600. Stejně jako do loni modernizované třídy S, i do kupé se dostala nejnovější verze se stabilizací při nárazu bočního větru.

Ta využívá senzorů ESP, její elektronika rovněž snímá úhel natočení volantu, stupeň vychýlení a hodnotu příčného zrychlení. Pokud při jízdě zafouká silný boční vítr, je schopna vůz udržet v přímém směru. Aktivuje se při rychlosti 80 km/h po rovné silnici (tedy například na dálnici), pokud se ale řidič rozhodne zvládnout potřebný manévr sám, vypne se a do ničeho mu nemluví.

ABC používá senzory na podvozku a ovládá aktivní zavěšení za použití hydraulických posilovačů na přední i zadní nápravě. Potřebný tlak do nich dodává radiální pístové čerpadlo. Čtveřice pružicích jednotek je spojena s hydraulickými válci ovládanými mikroprocesorem, ve kterých proudí olej. Systém je nově dvouokruhový, při stání na semaforech, nebo při jízdě po rovné silnici se přepne na druhý okruh s menším tlakem, také regulační ventily automaticky vypnou zmíněné čerpadlo.

Tuhost zavěšení lze nastavit tlačítkem na přístrojové desce ve dvou režimech: komfortním a sportovním. Pokud vůz jede po nekvalitních cestách, lze zvýšit světlost o dalších 45 mm, ve sportovním módu se naopak oproti komfortnímu o 10 mm sníží.

Vyspělý podvozek doplňuje řízení Direct-Steer, které disponuje posilovačem s variabilním účinkem v závislosti na úhlu natočení volantu. Pokud je blíže středové poloze, posilovač je méně účinný a naopak. Mercedes v tomto případě zůstává u klasické hydrauliky. Elektricky nastavitelný je pouze sloupek řízení, který se navíc posune automaticky nahoru, když řidič opouští vůz.

Dvouokruhovou brzdovou soustavu podporuje kromě tradičních asistentů i další elektronický pomocník Adaptive Brake, který pomáhá vyvinout potřebný tlak na pedál při nebezpečných situacích. V dešti je pak schopen brzdové kotouče preventivně zbavit vody. Navíc má funkci Hold, která zamezuje rozjetí vpřed na semaforech, či vzad při stání v kopci. Parkovací brzda není tradičně ovládaná pedálem, ale je elektrická - aktivuje se pomocí tlačítka. Systém Torque Vectoring Brake přibrzďuje zadní vnitřní kolo v zatáčkách.

Již zmíněné ESP se také stará o kontrolu tlaku v pneumatikách, která je reprezentována buď standardně montovaným TPLWS (Tyre Pressure Loss Warning System) nebo příplatkovým dokonalejším TPMS (Tyre Pressure Monitoring System).

Varianta CL 500 4Matic BlueEfficiency s pohonem všech kol, kontrolou trakce 4ETS a vzduchovým odpružením Airmatic má místo ABC Adaptive Damping System (ADS), který dokáže nastavit charakteristiku tlumičů pro každé kolo zvlášť. I tady jsou k dispozici různé režimy a lze čarovat také se světlou výškou.

A budoucnost? Během dvou až tří let by se měla do sériové výroby dostat nová verze systému ABC. Kamera MBC (Magic Body Control) bude umístěna za čelním sklem a bude skenovat povrch asfaltu ve vzdálenosti 15 metrů od vozidla. Odpružení se tak správně nastaví automaticky ještě dříve, než automobil vjede na jakoukoli nerovnost.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - kolmar
technika
| 9. 9. 2010
Naozaj vemi zaujimave cim vsetkym sa uz inzinieri zaujimaju. Mna osobne by napr. toto nenapadlo. Mame tu vyrovnavanie bocneho vetra, stabilizaciu privesov a podobne...kam daleko to az zajde?? spominane skenovanie vozovky pred vozidlom sa mi zda byt uz trochu pritiahnute za usi...no ale uvidime. Cize ABC neni niajako ovplivnene riadenim mam pravdu?
A nevie niekto, podla textu sa bude dat el. rucnou brzdou aj za jazdy zabrzdit, alebo zablokovat vnutorne koleso v zatacke? tak aj tazka CL je vhodna na blaznenie? zaujimave...
Avatar - radolaco
Predne svetla z Oktavky
| 9. 9. 2010
Tie predne svetla obkukali z Oktavie >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku