Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLS: Technika nové generace

14. 10. 2010 • 13:06
76
10
Zobrazit náhledy (76)
Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS
Nový Mercedes-Benz třídy CLS nabídne od počátku výběr čtyř motorů, který sahá od 2,1litrového dieselového čtyřválce po 4,6litrový přeplňovaný zážehový osmiválec. Každý z nich přináší řadu technických inovací.

Základ v novém Mercedesu CLS představuje provedení CLS 250 CDI BlueEfficiency, vůbec první čtyřválec ve třídě CLS. Jedná se o stejný motor, jaký se představil loni v E 250 CDI – dvojicí turbodmychadel sekvenčně přeplňovaný vysokovýkonný turbodiesel o objemu 2,1 litru. Dosahuje nejvyššího výkonu 150 kW a maximum točivého momentu je vzhledem k objemu mimořádných 500 Nm.

Na rozdíl od třídy E bude v CLS tento motor spolupracovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou (zájemci o E 250 CDI se zatím musí spokojit se starší a jednodušší pětistupňovou převodovkou). Budoucí majitelé se mohou těšit z kombinované spotřeby 5,1 l/100 km (emise CO2 politicky korektních 134 g/km), přitom nejvyšší rychlost této základní motorizace je 242 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,5 sekundy.

Šestiválcový motor v CLS 350 CDI BlueEfficiency je nejnovější specifikací stuttgartského třílitru, který se poprvé objevil před pár týdny v třídě S. Mezigeneračně výrazně posílil – na 195 kW (+30 kW) a 620 Nm (+80 Nm). Spotřeba paliva je přitom nižší o pětinu, v kombinovaném cyklu činí 6,0 l/100 km.

Dieselový šestiválec má nově naladěnou řídící elektroniku, nové senzory a bezúdržbový filtr pevných částic s menšími zpětnými tlaky ve výfukovém potrubí. Motor ovšem podstoupil i mnohem výraznější konstrukční zásahy. Kompresní poměr byl snížen ze 17,7:1 na 15,5:1. Turbodmychadlo má ložiska s nižším vnitřním třením, vzrostla účinnost chlazení recirkulace výfukových plynů a sací trakt má upravené tvary kanálů. Volnoběžné otáčky motoru jsou jen 520 min-1.

Mercedes-Benz CLS (C218) - technická data vznětových motorů
MotorCLS 250 CDI BlueEfficiencyCLS 350 CDI BlueEfficiency
Převodovka7A7A
Zdvihový objem [cm3]21432987
Válce/ventily4/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/4200195/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]500/1600-1800620/1600-2400
Max. rychlost [km/h]242250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,56,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,16,0
Pohotovostní hmotnost [kg]18001815

CLS 350 CGI byl před čtyřmi lety průkopníkem nové (dle Mercedesu druhé generace) přímého vstřikování benzinu – jako vůbec první osobní auto na světě dostal piezo-elektrické vstřikovače. Pod stejným obchodním označením, ovšem již v rámci řady C218 přijde nový motor M278 s třetí generací vstřikování, nazvanou BlueDirect.

Novinkou je zvýšení maximálního tlaku až na 200 bar, skutečný tlak paliva se ale plynule mění podle zátěže motoru. Zcela nové piezo-elektrické vstřikovače umožňují až pět vstřiků během jednoho pracovního cyklu a tím docílit přesného nastavení poměru směsi benzin/vzduch. O její zapálení se stará svíčka, která dokáže během jediné milisekundy zažehnout směs čtyřmi oddělenými jiskrami. Podstata těchto inovací spočívá v rozšířených možnostech práce v režimu chudé směsi.

Díky tomu spotřeba samotného motoru klesla o 20 % (spotřeba auta jako takového je 6,8 l/100 km, o 2,3 litru méně než u předchůdce). Výkon přitom vzrostl o 10 kW na 225 kW a točivý moment o 5 Nm na 370 Nm. Kromě nového vstřikování má motor nově rezonanční sací potrubí a úhel sevření válců 60° místo dosavadních 90°. Díky tomu přišel agregát o vyvažovací hřídel, který již nyní není nutností.

Motor 4,6 V8 biturbo v CLS 500 BlueEfficiency je na stránkách Auto.cz již dobře popsanou záležitostí. Blíže jsme se o něm rozepsali už při jeho uvedení v třídě CL – více informací najdete v článku Mercedes-Benz CL 2011: Facelift a 4,6 V8 twin turbo (první technická data).

Tato pohonná jednotka je konstrukčně spřízněná s novým šestiválcem, ačkoliv má úhel sevření válců 90° a je osazena dvojicí turbodmychadel. I tento motor disponuje novým přímým vstřikováním BlueDirect. Výkon je 300 kW (+15 kW proti atmosférickému předchůdci) a maximum točivého momentu 600 Nm (+70 Nm). Mercedes má k dispozici zatím jen předběžné údaje, předpokládá ale o 25 % nižší spotřebu paliva než dosud, přibližně 9 l/100 km.

Mercedes-Benz CLS (C218) - technická data zážehových motorů
MotorCLS 350 BlueEfficiencyCLS 500 BlueEfficiency
Převodovka7A7A
Zdvihový objem [cm3]34984633
Válce/ventily6/48/4
Největší výkon [kW/min-1]225/6500300/5250
Největší toč. mom. [Nm/min-1]370/3500-5250600/1800-3500
Max. rychlost [km/h]250-
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,1-
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,8≤9,0
Pohotovostní hmotnost [kg]1735-

Všechny motory v novém CLS dostanou sedmistupňovou automatickou převodovku. V případě čtyřválcového turbodieselu se tato kombinace objevuje u Mercedesu vůbec poprvé. Převodovka má nyní menší ztráty díky ložiskům s menším třením a nové náplní (FE-ATF) s menší viskozitou. Snížily se i ztráty v hydrodynamickém měniči. Interval pro výměnu převodového oleje se prodloužil z 50 na 125 tisíc km.

Pro CLS 250 CDI, CLS 350 CDI a CLS 500 je nově standardem funkce ECO start/stop. Opětovné nastartování motoru po jeho samočinném vypnutí je urychleno vstříknutím paliva do jednoho z válců. Motor se tedy startuje současně otáčením startéru i zapálením směsi a následnou expanzí. S ECO start/stop se pojí také přítomnost elektrického čerpadla oleje v automatické převodovce a druhé baterie, která napájí palubní systémy, zatímco ta první dodává elektřinu pro startování.

Další mezigenerační změnou je zmenšení objemu palivové nádrže. V zájmu snížení hmotnosti využil Mercedes nižší spotřeby všech motorů a instaloval do auta nádrž o objemu 59 litrů. Jedinou výjimkou je osmiválec, který má standardně 80litrovou nádrž. Ta je dostupná za příplatek i pro ostatní motorizace.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - positivemind
:)
| 16. 10. 2010
Tak on MB má i nejsilnější 1 turbový diesel 3.0 :-)

A 500NM je mimochodem i kvůli tomu, že tam jsou 2 turba. Pokud se nemýlím, VW má se svým BiTDi (nebo jakej to má šílenej název) něco přes 430NM
Avatar - Andromeda
Překvapení jinde
| 15. 10. 2010
Máš naprostou pravdu -> až jsou ta čísla podezřelá >:-[] ,přitom ttd tohoto motoru se na webu potulují již delší dobu a jako by byly pro diskuzi v utajení >:D .V Autotipu (číslo 20) se o něm(a především o foukaných novinkách) v souvislosti s fl CL a S zmínili,ale údajně pro S chybí "žádaný zátah od spodu!" >:-[] ...Pohotovostní S-ka s motorem před jeho inovací je 1880/595kg (dle webu MB cz),přiznám,že poh.hm. nového CLS neznám.
Avatar - flajboj82
CLS
| 15. 10. 2010
Vždycky moje vysněná srdcová záležitost...Letos jsem přešel na Mercedes-Benz (zatím teda Viano) a spokojenost je maximální...Až dojde moje auto osobní, tak budu směřovat na CLS, když mi to doma dovolí :-) ...Saldy psal, že první řada byla obludka, ale mě se to líbilo hodně už dřív. Uvědomuju si ale, že je to věc vkusu...
Avatar - robertPLUS
:)
| 15. 10. 2010
az na tu zmensenu nadrz, parada! :yes:
Překvapení jinde
| 15. 10. 2010
Překvapuje mě, že se všichni pozastavují nad parametry nafty, když v nabídce září úplně jiný motor a to 3,5 CGI s více než 300k a fantastickou spotřebou na úrovni Octavie 1,6.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku