Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CL 2011: Facelift a 4,6 V8 twin turbo (první technická data)

Diskuze (20)
Mercedes zveřejnil první fotky a technické údaje faceliftované třídy CL. Modernizované kupé by se mělo představit tento víkend na Festival of Speed v Goodwood.

Jak bývá u Mercedesu zvykem, facelift se nese v duchu jemných, avšak zřetelných retuší designu. Nový je přední nárazník s pásy světelných diod, které plní funkci předních mlhovek. Horizontální členění nárazníku kopíruje linii nastolenou posledními modely s trojcípou hvězdou.

Světlené diody tvoří také denní světla integrovaná do komplexně přepracovaných předních světlometů. Facelift kromě nového tvaru předních světel také znamená masivnější masku chladiče se dvěma lamelami místo tří a nové prolisy v kapotě motoru.

Zezadu se faceliftové provedení liší novou grafikou koncových světel složených z diod. Couvací světla již nejsou součástí sdružených světelných jednotek, jsou umístěna odděleně po stranách zadní registrační značky. Designovým úpravám neunikla ani vnější zpětná zrcátka s hranatějším designem.

CL 500 dostane nový osmiválcový motor. Místo atmosférického 5,5litru s výkonem 285 kW a 530 Nm bude mít přeplňovaný 4,6litr (4663 cm3) s 320 kW a 700 Nm.

Doporučujeme
TEST Mercedes-Benz CL 500 4Matic - Stará škola

Právě dvakrát přeplňovaný osmiválec je hlavní technickou inovací. Nová generace motoru nese označení BlueDIRECT a díky přeplňování má navzdory o 0,8 litru menšímu zdvihovému objemu o 12 % vyšší výkon a o 32 % vyšší maximum točivého momentu. Kromě dvojice turbodmychadel osadil Mercedes-Benz tento motor třetí generací přímého vstřikování s piezo vstřikovači. Ty zajišťují homogenní vrstvení palivové směsi, účinnost spalování zvyšují až čtyři zážehy během jednoho cyklu.

K nižší spotřebě paliva nového motoru přispívá také funkce ECOstart/stop, inteligentní alternátor s funkcí rekuperace a odpojitelné olejové čerpadlo a vodní pumpa. Kombinovaná spotřeba proti předchozímu CL 500 klesla o 23 % na 9,5 l/100 km.

Akceleace z 0 na 100 km/h za 4,9 s představuje zlepšení o půl sekundy.

V nabídce zůstane i dvanáctiválcové CL 600 o výkonu 380 kW s maximem točivého momentu 530 Nm. Základní parametry zůstávají nezměněny, i nadále se jedná o přeplňovaný 5,5litrový V12. Kombinovaná spotřeba klesla (společně s modernizací pro normu Euro 5) z 14,3 na 13,8 l/100 km.

Modernizací projdou i CL 63 AMG a CL 65 AMG. Osmiválcové CL 63 AMG dostane nový osmiválec 5,5 biturbo (400 kW, 800 Nm). Bližší podrobnosti budou zveřejněny později.

Diskuze (20)
5. 7. 2010 16:29
Re: |€]$]^& turbo!!
=(
4. 7. 2010 14:53
|€]$]^& turbo!!
Budiž Ti země lehká, atmosferický osmiválče! :'-( :no:
4. 7. 2010 14:39
Re: ?
Audi se žije dobře díky VW a to je dobře. V náručí takových velikánů, jako je třeba Honda, nebo Fiat by dávno chcíplo.
Avatar - white label
4. 7. 2010 12:42
Re: ?
Na to je vždycky dost času, zatím "jen" obdivujme Audi, že si tak dobře žije právě vedle MB a BMW... :-)
Avatar - white label
4. 7. 2010 12:40
Re: ?
Nejen Mercedesu... ;-)