Nová třída GLA bude v hierarchii Mercedes-Benzů nejmenším a nejlevnějším terénním vozem: zařadí se pod kompaktní GLK a velké třídy M a GL. A vedle této čtveřice samozřejmě i nadále stojí pravověrný off-road třídy G.
Od svých větších souputníků se GLA odliší příčnou zástavbou motoru. Stejně jako logika označení, i technika kopíruje kompaktní sedan nové třídy CLA. Novinka vsadí výhradně na přeplňované čtyřválcové motory, například šestnáctistovku GLA 200/115 kW, dvoulitr GLA 250/155 kW (zatím jediný oficiálně potvrzený) nebo turbodiesely GLA 200 CDI/100 kW o objemu 1,8 litru a 2,2litrový GLA 220 CDI/125 kW. Verze s pohonem všech kol budou mít standardně sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Spekuluje se i o extrémním dvoulitru GLA 45 AMG.
Oficiální informace k modelu zatím chybí. Zahraniční média ale uvádějí rozměry 4,38 x 1,97 x 1,57 metru. Rozvor 2699 mm se shoduje s třídami A, B a GLA, které mají stejnou platformu. Rozměry GLA se podobají hlavnímu soupeři, Range Roveru Evoque. Proti britskému SUV bude Mercedes jen zanedbatelně nižší, širší a delší.
Do Šanghaje GLA dorazí jenom jako koncept, premiéru sériového modelu Mercedes-Benz plánuje na domácí autosalon ve Frankfurtu, který se uskuteční v září.
Mercedes-Benz GLA - srovnání rozměrů s konkurencí | |||
Model | Mercedes GLA | Audi Q3 | RR Evoque |
Délka [mm] | 4383 | 4385 | 4355 |
Šířka [mm] | 1978 | 1831 | 1895 |
Výška [mm] | 1579 | 1608 | 1635 |
Rozvor [mm] | 2699 | 2603 | 2660 |