Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Concept V-ision e: Třída V jako plug-in hybrid

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Žijeme v době plug-in hybridů. Mercedes-Benz ukazuje v Ženevě stříbrný koncept na základě nové třídy V. Není brzdou provozu a poskytuje řádnou porci komfortu.

Nová třída V série W447 byla uvedena na trhy loni v květnu, vyrábí se už od března 2014 ve španělské Vitorii. Koncept luxusní „dodávky“ disponuje kombinací zážehové jednotky a elektromotoru a její baterie se dají dobíjet z elektrické zásuvky. Auto dostalo logický název Concept V-ision e, alespoň dle tiskových materiálů. Pěkná slovní hříčka, na fotkách samotných je však vidět jiný přepis: Vision-e. Ale na tom tak úplně nesejde.

Kompletní pohonná soustava nabízí systémový výkon 245 kW a točivý moment až 600 N.m. Sestává ze zážehového dvoulitrového čtyřválce, který sám o sobě poskytuje 155 kW a 350 N.m, elektromotor se chlubí 90 kW a 340 N.m. Padesátikilometrový dojezd na elektřinu postačuje k běžnému dennímu cestování, byť véčko není zrovna kvůli své velikosti autem do města. I kratší cesty za město by mohly lithium-iontové baterie s kapacitou 13,5 kWh vydržet, nesmíte ale překročit 80 km/h. Nabíjecí konektor je umístěn za pravým zadním světlem. Spotřeba benzinu činí 3 l/100 km, samozřejmě ta normovaná. Výkony jsou ovšem impozantní: rozměrný vůz sprintuje z klidu na stovku během 6,1 s a rozjede se na jistě dostatečných 206 km/h.

Jednotlivé režimy se primárně volí samočinně. Velkoprostorový koráb tedy startuje vždy na elektromotor, při potřebě výraznější akcelerace se sama zapojí i konvenční jednotka. Při brzdění se ukládá získaná energie zpět do baterií. Přepínač umožňuje i manuální volbu čtyř módů (Hybrid, E-Mode, E-Save a Charge).

Stříbrná studie vypadá docela sportovně, dostala výrazné nárazníky a nástavce prahů, zadní spoiler a velká dvacetipalcová lesklá kola. Obří dvojdílná posuvná prosklená střecha má rozměry 1,92 x 1,12 m. Případnou intimitu podporují zatmavovací roletky zadních bočních oken. Za posuvnými dveřmi, v luxusním světlém interiéru s podlahou z pravého ořechového dřeva najdeme vzadu jen dvojici sedadel. Jsou posuvná a všestranně elektricky polohovatelná, vlastně se jedná spíš o křesla s veškerým komfortem včetně vyhřívání, chlazení, opěrky nohou a masážní funkce. Dá se na nich bez problémů i spát. V těch předních zase nechybějí výklopné stolky (V je přece MPV, byť „dodávkové“) a otočné držáky pro iPady, každý s dvojicí USB portů. Středová konzola má stojánky pro nápoje, udržování jejich stálé teploty je samozřejmostí. Její součástí jsou i zásuvky na 12 a 220 V, další zdířky pro připojení třeba externích hudebních přehrávačů, slot pro SD karty a samozřejmě úložný prostor.

Kdo by ale tohle auto chtěl řídit? Čalounění kombinuje kůži Nappa a mikrotkaninu Dinamica. Pokud by se někdy Mercedes-Benz chystal něco podobného vyrábět, sedadla se samozřejmě dají kombinovat i s klasickými, či s lavicí pro tři pasažéry. Běžná třída V je od momentálně k dispozici se dvěma rozvory (3200 a 3430 mm), třemi délkami karoserie (4895, 5140 a 5370 mm), rozšiřuje se dále paleta vznětových pohonných jednotek a přibyl i pohon všech kol 4Matic.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)