Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz GLA: V Česku od 665.500 Kč s novým základním motorem

Jan Mička
Diskuze (89)
Mercedes-Benz zveřejnil ceny základních verzí nového crossoveru GLA. Očekávat se dá zdražení u dalších modelů.

V rámci světové premiéry na autosalonu ve Frankfurtu zveřejnila automobilka Mercedes-Benz podrobnosti o novém crossoveru GLA. Základní motorové verze však v nabídce chyběly.

Podle nejnovějších zpráv bude základ nabídky tvořen zážehovým čtyřválcem GLA 180 a vznětovou variantou GLA 180 CDI. V prvním případě budeme mít k dispozici objem 1,6 litru, výkon 90 kW a manuální šestistupňovou převodovku, skrze kterou půjde výkon na přední kola. Naftová varianta se do vozů s hvězdou na kapotě dostala díky spolupráci Mercedesu s alianci Renault-Nissan. Motor má objem 1,5 litru, dosahuje výkonu 80 kW a stejně jako základní benzin spolupracuje s manuální skříní.

Informace o nových motorech obsahují také základní ceny. Mercedes-Benz GLA 180 bude na českém trhu dostupný od 665.500 korun, ceny naftové verze začínají na částce 701.800 korun. Kompletní ceník bude zveřejněn později, vůz se u nás začne prodávat v průběhu března příštího roku.

Změny očekávejme také u dalších modelů. Automobilka musela reagovat na aktuální propad koruny vůči euru, což se projeví na dosud blíže nespecifikovaném zdražení. Situace může souviset i s příchodem nových či modernizovaných vozů. V prvním kvartálu příštího roku se dočkáme nové třídy C, již zmíněné GLA a S Coupé. Polovina roku je vyhrazena modernizovaným třídám B a CLS, poprvé se dočkáme také ostré verze CLA 45 AMG s dvoulitovým turbomotorem a pohonem všech kol. Praktické kombi třídy C se v Česku představí na podzim.

Mercedes-Benz GLA - technická data
MotorGLA 180GLA 200GLA 250GLA 180 CDIGLA 200 CDIGLA 220 CDI
Převodovka6M (7DS)6M (7DS)7DS (7DS 4x4)6M6M (7DS, 7DS 4x4)7DS (7DS 4x4)
Zdvihový objem [cm3]159515951991146121432143
Válce/ventily4/44/44/44/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]90/5000115/5300155/550080/4000100/3600-4000125/3400-4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1250-4000250/1250-4000350/1200-4000260 / 1750 - 2500300/1400-4000350/1400-3400
Max. rychlost [km/h]--235---
Zrychlení 0-100 km/h [s]--7,1---
Komb. spotřeba [l/100 km]--7,1-4,3 (-)-

Jan Mička
Diskuze (89)
29. 11. 2013 17:44
Re: GLA-ČNB
Ano, v té možnosti utrácet za customizaci je prémie stále nepřekonatelná, o tom žádná...
29. 11. 2013 17:42
Re: GLA-ČNB
Je to zprohýbané a přelinkované, zrovna Áčko mi přijde jako i30, jen s naroubovanými markantami MB - třeba CLSková horní linie bočních oken. Je to kvalitnější, ale příď je pro mně moc cirkusová (ne, že by na tom BMW 1 bylo líp, to snad dělali podle unavené sovy). A nevěřím, že by ty prolisy a vlnobití dělali kvůli eurodrzkům.
Na druhé straně je fakt, že tahle generace Áčka je první HB od MB, je o nástřel a uvidíme, jak se bude s časem měnit.
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2013 16:15
Re: Estetické galeje
přesně tak. Tomuhle říkám prémiové proporce:

[odkaz]

GLA je naprosto nezajímavý, přední převis mohutný, prémiové proporce se prostě nekonají.

[odkaz]
Avatar - Emel
29. 11. 2013 13:50
Re: TAHY TUŽKOU
Už jsem tu několikrát naznačil, tak ještě jednou... respektuju tvůj a Dinarův názor, sám se ale řadím k opatrným optimistům, kterým design malých (!) Mercedesů nevadí, naopak... považují nové Áčko za jedno z nejlepších aut v segmentu.
29. 11. 2013 13:24
Re: TAHY TUŽKOU
Jak vypadá "asijský" design tak nějak definují výtvory asijských automobilek. Neříkám, že je to přesné (z hlediska teorie to bude celkem určitě špatně). A řada těch automobilů je určena primárně pro NA trh a prodávají se tam dobře (nemusí je však nutně prodávat design). Asijský tak asi funguje jako synonymum pro nevkusný, nevyvážený atp.

Pokud jde o Mercedes. Lze podle mne říci, že to není klasický německý styl. Fakt je, že design je určený trhem. Automobilka produkuje to, co si myslí, že se bude prodávat. Nový styl, který má přilákat nové zákazníky, nemusí být zrovna po chuti stávajícím. Já mezi ně patřím. Směr MB mi nedělá radost. Ztělesněním nádherného designu začátku tohoto tisíciletí je pro mne Aston Martin. Automobilka, kde pomalu uctívají staletími ověřený zlatý řez.

Asi největší šok pro mne je porovnání historie (jejich architekturu, keramiku, látky atd.) a současnosti. Kam se ztratila ta nádherná kultura.