Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz GLC má po faceliftu. Přijíždí s novými motory a moderním multimediálním systémem

David Bureš David Bureš 28. 2. 2019
26
12
Zobrazit náhledy (26)
Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC
Modernizované GLC v případě benzinových motorů sází na hybridní pohon, zatímco v případě turbodieselů přezbrojilo na nový dvoulitr.

Mercedes-Benz GLC je tu s námi od roku 2015, tedy čtyři roky, což v automobilovém světě znamená nejvyšší čas na modernizaci. A ta přichází, facelift GLC se představí na ženevském autosalonu, přičemž je opravdu důkladný. Zasáhl nejen design, ale také techniku v útrobách.

Klíčovou novinkou je kompletně přepracovaná nabídka motorů, GLC vsadilo na novou generaci agregátů známou už z jiných modelů značky. V případě těch benzinových je to nový dvoulitr M 264 nahrazující stávající M 274. Využívá turbodmychadlo typu twin-scroll a především 48V palubní síť, která umožňuje jízdu s vypnutým spalovacím motorem nebo naopak funkci boostu zvyšující výkon o 10 kW. Konkrétně jsou k dispozici dvě mildhybridní benzinové jednotky, GLC 200 4Matic s výkonem 145 kW a GLC 300 4Matic se 190 kW.

Na straně turbodieselů je tu nová generace OM 654 místo OM 651, což primárně znamená snížení objemu z 2,2 litru na dva litry. Pro snížení emisí je tu přídavný katalyzátor SCR. Také všechny výkonové verze vznětové jednotky jsou standardně spárovány s pohonem všech kol, vybírat je možné ze tří možností, GLC 200 d 4Matic (120 kW), GLC 220 d 4Matic (143 kW) a GLC 300 d 4Matic (180 kW). Modernizované GLC tak de facto nabízí slabší jednotky než dosud, stávající varianta nabízí turbodiesely s výkonem 125 kW (GLC 220 d 4Matic), 150 kW (GLC 250 d 4Matic), respektive 190 kW (GLC 350 d 4Matic).

Mercedes-Benz GLC –základní technická data modernizované verze
ModelGLC 200 4MaticGLC 300 4MaticGLC 200 d 4MaticGLC 220 d 4MaticGLC 300 d 4Matic
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW]145190120143180
Točivý moment [N.m]280370360400500
Výkon elektromotoru [kW]1010---
Točivý moment elektromotoru [N.m]150150---
Převodovka9A9A9A9A9A
Komb. spotřeba [l/100 km]7,17,15,25,25,8

Mercedes dále vyzdvihuje aplikaci svého nejnovějšího multimediálního systému MBUX, jehož funkce je možné ovládat hned pěti možnostmi – dotykem na středovou obrazovku, tlačítky na multifunkčním volantu, touchpadem na středovém tunelu, gesty nebo chytrým hlasovým ovládáním.

GLC uvnitř využívá dva displeje. Ten v přístrojovém štítu má za příplatek úhlopříčku 12,3“, samostatně stojící na středovém panelu je buď sedmipalcový, nebo 10,25“. Z novinek vedle nového ovladače multimediálního systému MBUX zmiňme třeba nový multifunkční volant.

To zvenku jsou to spíše jen evoluční změny, podle aktuálního designérského stylu Mercedesu, což znamená hladší plochy než dosud s méně hranami. Standardem jsou pak diodové světlomety, které jsou menší než dosud a jinak tvarované.

V dnešní době pak nemůže chybět ani aplikace nejmodernějších asistenčních systémů. Zaujme hlavně kombinace adaptivního tempomatu a aktivního řízení, které umí upravit rychlost před křižovatkami nebo zatáčkami, navíc umí vytvořit uličku pro záchranáře v případě potřeby. Pokud pak systém vidí na základě dat před sebou kolonu, umí vozidlo dopředu preventivně zpomalit.

Modernizovaný Mercedes-Benz GLC poprvé uvidíme na nadcházejícím ženevském autosalonu. Do prodeje pak vstoupí v polovině roku 2019. Krátce po výchozí verzi by měla být modernizovaná i odvozená varianta GLC Coupé.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CICERO
Design
CICERO
| 1. 3. 2019
chudáčku umazanej... ;-)
Avatar - Machýrek
Tohle bude dobrej rok
Machýrek
| 28. 2. 2019
Jsem zvedavy na sesti a osmi valce.
Avatar - WinDiesel
motory
WinDiesel
| 28. 2. 2019
Benzíny moc neřeším ale u dieselů mi to připadá jako kdyby je podladili proto, aby vytvořili prostor pro případné plug-in hybridy a R6. Ten prostor tam teď vznikl, ale musejí dodělat homologace.
A nesmíš zapomenout na to že nestíhají vyrábět plug-iny diesely pro C/E/S, hlavně E pro taxikáře >:-[]
Design
Reccaro
| 28. 2. 2019
Děkuji moc za milá slova. O to co jste napsal bych si ji spíše umazal než zlomil, ale nevadí, třeba příště pane ;-)
Avatar - 3_diamanty
Design
3_diamanty
| 28. 2. 2019
dnes sa mi najviac z takychto drahsich znaciek pozdava audi jaguar a lexus... ani nadopovane bawo s megarypakom ani ocucany meda beda ktory dnes uz zaujima viac panicky uz za mna nemaju taketo caro ake mali kedysi .. napak audi jasne ozilo .. je krajsie a smrncovnejsie ako nikdy predtym.. rovnako jaguare su konecne tam kde ich rad vidim ... a velmi sofistikovany a originalny lexus je tiez konecne uz sam sebou a tam kde mal byt uz davno :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku