Mercedes-Benz GLK 320 CDI: škatule (Roadlook TV)
Mercedes není v třídě SUV a ostatně i off-roadů žádný nováček. V roce 1997 jako první z trojlístku prestižních německých značek představil velké luxusní SUV (třídu M), které později doplnil o ještě větší SUV s nádechem skutečného off-roadu – třídu GL. Avšak dávno před tím, než třída M nebo GL spočinula svou tíhou na asfaltových či prašných polních silnicích, značka Mercedes pomáhala překonávat nejen malé, ale i velké výzvy v lehkém i těžkém terénu.
Třída G zastupující v portfoliu Mercedesu skutečný off-road oslaví letos třicetiny, a bude se mít přitom čím chlubit. Už samotný fakt, že „géčko“ vydrželo ve výrobě takto dlouhou dobu zaslouží hlubokou úctu, a pak tu máme skutečnost, že jeho hranatý design přežil všechny módní vlny a nakonec zřejmě inspiroval designéry při navrhování nové třídy GLK.
Mercedes se svým kompaktním luxusním SUV zariskoval a vytvořil auto nejen velmi hranaté, ale také menší než konkurenční Audi Q5 ale i zavedené BMW X3. Takže buď v Mercedesu někdo hodně přemýšlel, nebo se úplně zbláznil. Co si o novém GLK myslí zákazníci, ukáže hlavně čas, co i o novém GLK myslíme my v Roadlook TV, ukáže naše další reportáž. Mimochodem, testovali jsme verzi GLK 320 CDI.