Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy E Kombi: Oficiální informace a fotografie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (54)
Po úniku fotografií na internet zveřejnil Mercedes-Benz oficiální cestou první informace o novém kombi třídy E a přidal i rozsáhlou sérii fotografií. Novinka se chystá nabídnout objemný a praktický zavazadlový prostor.

Mercedes-Benz třídy E Kombi se nyní představuje na sérii fotografií, ale veřejnost bude mít první možnost si jej prohlédnout za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Prodej nové karosářské verze třídy E se má na domácím trhu rozběhnout v listopadu letošního roku.

Nová karosářská varianta třídy E svou technikou i designem navazuje na čtyřdveřový sedan i dvoudveřové kupé. Mercedes-Benz zároveň zdůrazňuje své tradice ve výrobě vozů s karoseriemi typu kombi a uvádí, že od roku 1977, kdy bylo uvedeno první kombi, se pro tento typ karoserie rozhodlo přes jeden milion zákazníků.

Exteriér

Mercedes-Benz třídy E Kombi nastoupí do boje s konkurencí s karoserií dlouhou 4895 mm, širokou 1854 mm a vysokou 1471 mm. U designu karoserie Mercedes-Benz vyzdvihuje především boční linie vozu a chce, aby pozorovatele zaujalo především provedení sloupků karoserie a bočních oken. A-sloupek a D-sloupek mají působit dojmem, že nesou celou konstrukci střechy, zatímco B-sloupek a C-sloupek v tmavé barvě mají splynout s okny a vytvořit jednolitou plochu.

Designéři věnovali velkou pozornost optickému odlehčení zádní časti karoserie, v níž se ukrývá objemný prostor pro zavazadla. Pozornost zde mají zaujmout především dvoudílné svítilny tvořené světelnými diodami a chromovaná lišta mezi nimi, která má zároveň roli rukojeti pro otevírání víka zavazadelníku.

Zavazadlový prostor

U vozů typu kombi je pro zákazníky většinou nejdůležitější přístup, velikost a variabilita jejich zavazadlových prostorů. Nový Mercedes-Benz třídy E nabídne jako součást výbavy systém EASY-PACK, který umožní prostřednictvím dálkového ovládání nebo stiskem kliky otevírat a zavírat automaticky víko zavazadelníku. Nový je systém sklápění druhé řady sedadel, který je ovladatelný ze zadní části prostoru pro zavazadla. Při sklápění sedadel nebude nutné vyjímat opěrky hlav a po jejich sklopení vznikne rovná ložná plocha.

Mercedes-Benz třídy E Kombi má po složení sedadel nabídnout objem až 1950 litrů. Automobilka prozatím neuvádí základní objem zavazadelníku. Tisková zpráva pouze vyzdvihuje jeho přístupnost, vnitřní délku a malou výšku nákladové hrany, ale neuvádí prozatím žádné přesné údaje.

Stuttgartská automobilka chce vedle zavazadlového prostoru vyzdvihnout i prostor pro cestující. Jeho velikost se snaží demonstrovat za pomoci údaje o šířce interiéru ve výšce loktů v druhé řadě sedadel, která je 1505 mm, což má být o 50 mm více než u předchozí generace. Dalším rozměrem, který má předvést velikost interiéru je výška od zadního sedáku po strop, která je 1010 mm u verze s posuvnou prosklenou střechou a 1012 mm u verze s pevnou střechou.

Bezpečnost

Stejně jako u sedanu a kupé i v kombi bude Mercedes-Benz demonstrovat svou bohatou nabídku bezpečnostních systémů. Pasivní bezpečnost má na starosti propracovaná konstrukce skeletu a deformačních zón s vysokým podílem vysokopevnostní oceli, devět airbagů v základní výbavě a aktivní opěrky hlavy Neck-Pro.

I pro kombi bude součástí standardní výbavy systém Attention Assist, který na základě 70 různých údajů vyhodnocuje únavu řidiče. Mikrospánek je velkým rizikem pro bezpečnost provozu, a proto se Mercedes zaměřil na jeho rozpoznání a zásah ještě dříve, než se naplno projeví. V případě zvýšeného rizika vydává systém zvukový signál a zobrazuje varovný nápis na přístrojovém štítu. V činnosti je Attention Assist v rozsahu rychlostí 80 až 180 km/h.

Na přání bude dodáván adaptivní tempomat Distronic Plus, který udržuje v rozsahu 0 až 200 km/h nastavenou rychlost a bezpečný odstup od vpředu jedoucího auta. Radar v předním nárazníku má dosah 200 metrů a kromě toho má senzory, které umožňují pokrýt úhel 60° na vzdálenost 60 metrů a 80° na vzdálenost 30 metrů. Tento radar je propojený s Distronic Plus a dvěma dalšími systémy – Brake Assist Plus a Pre-Safe Brake.

Komfort

Novinkou kombi třídy E je systém odpružení DIRECT CONTROL, který bude součástí standardní výbavy. Tento adaptivní systém bude automaticky udržovat stálou světlou výšku bez ohledu na zatížení nákladem v zavazadlovém prostoru.

Oproti sedanu má kombi upravenu geometrii zavěšení kol, dostalo tužší tlumiče a nové torzní stabilizátory. Výsledkem provedených úprav mají být komfortní jízdní vlastnosti i s plně naloženým vozem a také minimální přenos hluku a vibrací od kol do interiéru.

5 + 5 motorů

Nové kombi vstoupí na domácí trh v listopadu letošního roku s pěti motory, které v roce 2010 doplní dalších pět pohonných jednotek. Při uvedení na trh si na své přijdou především milovnicí turbodieselů. Pro ně bude připraveno kombi třídy E s čtyřválcovými motory E 220 CDI BlueEFFICIENCY, E 250 CDI BlueEFFICIENCY a šestiválcem E 350 CDI BlueEFFICIENCY.

Mercedes-Benz třída E - dieselové motory při uvedení v roce 2009
Motor E 220 CDI BlueEfficiency E 250 CDI BlueEfficiency E 350 CDI BlueEfficiency
Převodovka 6M 6M 7A
Zdvihový objem [cm3] 2143 2143 2987
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 125/3000-4200 150/4200 170/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] - - -
Max. rychlost [km/h] - - -
Zrychlení 0-100 km/h [s] - - -
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,7 - 5,8 5,7 - 5,8 7,0 - 7,3
Emise CO2 [g/km] 150 - 153 150 - 153 185 - 192
Cena při uvedení na trh [Euro] 44.803,50 47.719,- 54.204,50

Pro příznivce benzinových motorů budou v listopadu připraveny pouze dvě verze. Kterými budou šestiválcový E 350 CGI BlueEFFICIENCY a osmiválcový E 500.

Mercedes-Benz třída E - benzinové motory při uvedení v roce 2009
Motor E 350 CGI BlueEfficiency E 500
Převodovka 7A 7A
Zdvihový objem [cm3] 3498 5461
Válce/ventily 6/4 8/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 215/6400 285/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] - -
Max. rychlost [km/h] - -
Zrychlení 0-100 km/h [s] - -
Komb. spotřeba [l/100 km] 8,6 - 8,9 11,1 - 11,2
Emise CO2 [g/km] 200 - 208 258 - 260
Cena při uvedení na trh [Euro] 55.156,50 70.150,50

V prvním čtvrtletí roku 2010 budou tyto motory doplněny další pěticí pohonných jednotek, z nichž budou dvě vznětové a tři zážehové. Nabídku turbodieselů tak začátkem příštího roku doplní verze E 200 CDI BlueEFFICIENCY, která bude představovat nejméně výkonné provedení kombi třídy E, zatímco E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY bude představovat jediné provedení s pohonem všech čtyř kol v kombinaci s naftovým motorem.

Mercedes-Benz třída E - dieselové motory v roce 2010
Motor E 200 CDI BlueEFFICIENCY E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY
Převodovka 6M 7A
Zdvihový objem [cm3] 2143 2987
Válce/ventily 4/4 6/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 100/2800-4600 170/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] - -
Max. rychlost [km/h] - -
Zrychlení 0-100 km/h [s] - -
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,7* 7,6 - 7,7
Emise CO2 [g/km] 150* 200 - 203
Cena při uvedení na trh [Euro] 41.947,50 56.941,50

Paleta zážehových pohonných jednotek se začátkem roku 2010 dočká rozšíření o čtyřválcové verze E 200 CGI BlueEFFICIENCY, E 250 CGI BlueEFFICIENCY a šestiválec s pohonem všech čtyř kol E 350 4MATIC.

Mercedes-Benz třída E - benzinové motory v roce 2010
Motor E 200 CGI BlueEfficiency E 250 CGI BlueEfficiency E 350 CGI 4Matic
Převodovka 6M 5A 7A
Zdvihový objem [cm3] 1796 1796 3498
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 135/5250 150/5500 200/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] - - -
Max. rychlost [km/h] - - -
Zrychlení 0-100 km/h [s] - - -
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,7* 8,0 - 8,2 10,2 - 10, 3
Emise CO2 [g/km] 179* 185 - 191 238 - 241
Cena při uvedení na trh [Euro] 42.721,- 47.719,- 56.941,50

* Prozatímní údaje, které budou upřesněny

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (54)
6. 8. 2009 23:48
Re: Porovnanie
...ale s ponukou motorov musím s tebou súhlasiť, v prípade AR je to jej aktuálne najväčšia slabosť. Nechcel som ale porovnať 2 v podstate úplne odlišné autá, navyše v inej triede, AR 159 patrí do triedy MB C. Hovoril som len a len o dizajne kombíkov ako takom a tu mi aktuálne E proste nesedí. Najviac mu sedí verzia kupé, v tomto prípade je to kus krásneho a noblesného auta.
6. 8. 2009 23:43
Re: Porovnanie
Na verzie kombi sa treba pozrieť z viacerých uhlov. Ak tu budeme hodnotiť samotný design, Taliansky dizajnéri sa musia na tejto „rakvičke“ vážne baviť. Úžitková hodnota obrovského kufra v kombi za 2 milióny? Povedz mi prosím ťa, ktorá mladá rodina vyžadujúca väčšie auto na to má?:-) Úprimne, reálne opodstatnenie verzie kombi v takejto cenovej hladine je viac menej scestné. Čo sa týka komfortu AR 159 vs. MB E, tu asi nie je čo riešiť. E trieda je pohodlná limuzína, zatiaľ čo AR 159 predsa len športovejšie naladený sedan. Čo sa týka fortelu, bol by som v tomto porovnaní opatrnejší. Ak si sa viezol v nových modeloch AR, musíš objektívne uznať, že ich dielenské spracovanie a technická vyspelosť nemá ďaleko od nemeckej prémie aj keď sa pýtam, čo je to preboha nemecká prémia?!! A posledná vec.....v oficiálnej štatistickej poruchovosti môže MB novým Alfám len závidieť. Zástancovia nemeckých značiek to nepočujú radi, ale taká je realita :-)
6. 8. 2009 20:42
Re: Jednoznačne
No tak, kamoš, nehovor, že Roomster vyzerá lepšie... ;-)
Avatar - Pierro
6. 8. 2009 13:00
Re: Prémie je prémie
klííííííííd ;-)
Avatar - T613
6. 8. 2009 10:46
Re: Prémie je prémie
:-!