Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz má nový držák na lyže pro model z 50. let. Vznikl pro roadster

Lukáš Volšický
Diskuze (3)

S klasickým luxusním roadsterem Mercedes-Benz 300 SL teď můžete vyrazit do Alp na lyže. Mercedes-Benz představuje nové originální příslušenství podle originálu z padesátých let.

V Paříži začíná prestižní veteránská výstava Rétromobile 2024, které se nadšeně účastní i automobilky se vzácnostmi z kolekcí továrních muzeí. Mercedes-Benz na letošní ročník vyrazil trochu netradičně, protože spolu s unikátními automobily ze své minulosti láká i na nové originální příslušenství pro jeden z nejvíce ikonických modelů z padesátých let. Se svým luxusním roadsterem odteď můžete vyrazit i do Švýcarska na lyže.

Muzeum značky Mercedes-Benz na svém oficiálním Instagramu oznámilo, že na letošní výstavě Rétromobile bude ukazovat nový originální držák na lyže pro historický model 300 SL Roadster. Chromový držák vyvinutý podle dobového originálu se připevňuje k zadní části karoserie a s největší pravděpodobností se začal znovu vyrábět v reakci na vysokou poptávku sběratelů a majitelů klasiky.

Nový originální držák na lyže pro Mercedes-Benz 300 SL Roadster se zatím neobjevuje v oficiálních online nabídkách pro historické modely, ale má být dostupný prostřednictví speciálních center značky pro klasické modely. Automobilka zatím ani nezveřejnila cenu, za jakou jej bude prodávat.

Video se připravuje ...

Téměř jistotu je, že jen opravdoví nadšenci z řad sběratelů se svou ikonou skutečně vyrazí na sjezdovky na lyže. Většina zájemců jím vybaví své roadstery hlavně jako stylovým doplňkem připomínajícím jednu slavnou éru automobilového průmyslu. A protože je originálním příslušenstvím, ani se nemusí bát ztráty hodnoty.

Mercedes-Benz 300 SL Roadster přijel na svět začátkem druhé poloviny padesátých let a vycházel z legendárního kupé s přezdívkou „Gullwing“. Se 179 kW (240 koňmi) byl výkonnější než standardní kupé a měl menší palivovou nádrž, aby zavazadlový prostor pojmul novou sadu zakázkových zavazadel. Větší dveřní otvory se standardními dveřmi pak měly zjednodušit přístup do luxusního interiéru.

Hlavním cílem pro roadster bylo sluncem zalité kalifornské pobřeží, kde už v padesátých letech sídlila nejbohatší americká smetánka. Roadster se vyrobil v počtu 1858 kusů a je početnější než standardní kupé.

Lukáš Volšický
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Barry Lyndon
2. 2. 2024 12:17
to je ale užitečná věcička...
... jakoupak má asi cílovku? :D
Avatar - Horký Rom
1. 2. 2024 23:43
moc líbí
Na hory jedině elektromobilem, nejlépe dual drive :yes:

G-class je akvarková, stará a oprdená šunka :no: