Mercedes-Benz ML63 AMG (2012): Silnější a úspornější
Srdcem nového ML63 AMG je 5,5litrový vidlicový osmiválec biturbo s označením M157, který je známý z dříve představených modelů E 63 AMG, CLS 63 AMG, S 63 AMG a CL 63 AMG.
Dosahuje nejvyššího výkonu 386 kW (525 k) a točivého momentu 700 Nm. To znamená nárůst výkonu o 15 koní a točivého momentu o 70 Nm, předchozí generace ML 63 AMG totiž používala atmosférický motor 6,2 V8 o výkonu 375 kW (510 k) s maximem točivého momentu 630 Nm.
Komu by to však nestačilo, má možnost připlatit si za AMG Performance Package, zvyšující díky navýšení maximálního plnícího tlaku o 0,3 na 1,3 baru výkon až ke hranici 410 kW (557 k) a 760 Nm. S ním zabere zrychlení z klidu na 100 km/h jen 4,7 sekundy, bez něho vám bude sprint na stovku trvat o desetinku déle. Balíček zahrnuje kromě zvýšení výkonu také posunutí omezovače rychlosti z 250 na 280 km/h, karbonový kryt motoru, rudé brzdové třmeny či sportovní volant AMG Performance obšitý kůží Nappa. V Německu přijde na 7 tisíc Eur.
Síla se na všechna čtyři kola v poměru 40:60 (ve prospěch zadní nápravy) standardně přenáší sedmistupňovým automatem AMG SPEEDSHIFT PLUS se třemi módy nazvanými „Controlled Efficiency", „Sport“ a „Manual“. V prvním zmiňovaném nastavení je zároveň aktivní start-stop systém. Součástí sériové výbavy jsou nyní i aktivní stabilizátory (Active curve system), které ve spojení s adaptivními tlumiči a sportovně naladěným vzduchovým podvozkem mají na starost udržení velkého SUV na silnici i ve vysokých rychlostech.
Ačkoliv se výkon mezigeneračně zvýšil, snížila se hmotnost a to o 45 kilogramů. Velmi radikálně však klesla spotřeba paliva, když hodnota kombinované spotřeby byla snížena z dřívějších 16,5 litru na 11,8 litru benzinu na 100 km. Napomáhá tomu i úsporný elektromechanický posilovač řízení spotřebovávající energii pouze v případě pohybu volantu.
Součástí standardní výbavy tohoto superSUV je například navigační systém se sedmipalcovou barevnou obrazovkou, audiosystém Harman/Kardon Logic 7, LED denní světla, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, elektrické střešní okno, dvacetipalcová kola z lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 265/45 (na přání 21“), čalounění interiéru jemnou kůží, sportovní sedadla jakož i dlouhý výčet elektronických pomocníků; za všechny jmenujme například Parktronic, Attention Assist nebo monitorování únavy řidiče, mrtvého úhlu či varování před opuštěním jízdního pruhu.
Základní cena modelu ML63 AMG pro německý trh byla stanovena na 108.885 Eur, v autosalonech by se měly první vozy objevit v dubnu 2012.