Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz odhaluje budoucnost Sprinteru, už bez Volkswagenu

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Automobilka s trojcípou hvězdou nastínila budoucnost nedávno modernizované větší užitkové řady Sprinter. V roce 2016 přijde nová generace, která už nebude společným dílem s VW.

Aktuální Sprinter s kódem W906 vznikl ve spolupráci s Volkswagenem, který nabízí obdobný model Crafter. Spolupráce začala s prvním Sprinterem v roce 1995 a končí v roce 2016, poté už nebude obnovena. Dodávka od Mercedesu je v současnosti nejpopulárnějším užitkovým modelem stuttgartské značky, ročně jich vzniká kolem 150 tisíc. Druhá generace se vyrábí spolu s Crafterem přes sedm let, prodává se od dubna 2006. Dvojčat se dvěma véčky se mimochodem do loňska rozjelo ke klientům z německých továren v Düsseldorfu a Ludwigsfelde jen 280 tisíc.

Sprinter byl zase v dubnu 2013 výrazně modernizován. Nepostrádá moderní asistenční systémy, které snižují riziko nehody. Při kilometrových probězích dodávek jsou velmi důležité a známe je i z osobních mercedesů. Za hlídač mrtvého úhlu i předcházení kolizím je třeba připlatit, Crosswind Assist, jenž se stará o stabilitu při silném bočním větru, naopak najdeme ve standardu. Úsporné motory s předstihem splňují emisní normu Euro 6.

Největším trhem je i přes aktuální trable Evropa, kde nachází své zákazníky 60 % Sprinterů. V kategorii středních a větších vanů je také nejprodávanějším modelem na starém kontinentu vůbec, loni mu patřil podíl těsně nad 18 %. Od roku 2007 však vzniká také v Argentině, poslední dvě léta v Číně a v červenci 2013 byla zahájena ruská produkce ve spolupráci s GAZem. Zvýšená poptávka v Jižní Americe a na východ od střední Evropy si tyto kroky zkrátka vyžádala. Nezapomínejme ani na USA, kde se montáž ze stavebnic CKD rozběhla v sezóně 2010. Zde nese kromě trojcípé hvězdy také logo legendárního Freightlineru, který patří do portfolia značek koncernu Daimler. V Severní Americe rostou jeho prodeje dvakrát rychleji než trh samotný. Loni dosáhly devatenáctiprocentního meziročního navýšení na 21,5 tisíce jednotek.

K budoucnosti úspěšné užitkové řady se vyjádřil šéf divize užitkových vozů Mercedes-Benz Volker Mornhinweg: „Oba partneři ze spolupráce úspěšně těžili. S příštím Sprinterem, který je momentálně ve stadiu vývoje, však budeme nakonec závislí i na výrobních kapacitách, které v současnosti uvolňujeme pro Volkswagen. Zaměstnanci už tak v blízké budoucnosti budou vyrábět vozy pouze našich vlastních značek.“

Všechny dodávky s logem Mercedesu letos zaznamenaly navýšení odbytu. Od ledna do června 2013 je zvolilo 122.059 klientů místo 120.547 během stejného období loňského roku. Vzrůstajícím číslům napomáhají hlavně východní Evropa, Latinská Amerika a Čína, západ starého kontinentu se propadá díky všeobecně známým ekonomickým problémům.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
9. 9. 2013 23:27
Re: Kvalita
kazdy tohle auto ma najet za pet let 500 tis a ma jit do srotu. a nejenom tohle, ale kazdy i osobaky.
Avatar - WinDiesel
9. 9. 2013 22:14
Re: ja sa nemozem stazovat na kvalitu
Ale zahrádka v máji je krásná, ne? :-)
9. 9. 2013 20:20
ja sa nemozem stazovat na kvalitu
Mam ho na dvore. 360000 s jednym problemom s prevodovkou inak len oleje, gumy, raz brzdove platne a capy. Stale na hrane povolenej hmotnosti. Mam ho rad ani po tych kilometroch sa v nom necitim ako v nejakej popolnici . Ze ducato,,,
To ze zacal kvitnut ako zahradka v maji je bohuzial pravda.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 9. 2013 20:04
Re: Konečne
proč já sem vlastně ještě furt chodím?
články pod psa.. a diskuze plný magorů...
:-(
9. 9. 2013 19:33
Konečne
Kenečne nebude prezlečený Sprinter (Crafter) kaziť dobré meno Volkswagenu. Caddy, T5, LTčko (vtedy bol Sprinter robený na linke VW) sú všetko maximálne spoľahlivé autá. Crafter z prvych rokov narobil škody až až.Novšie ročníky už sú na tom lepšie.