Mercedes-Benz odhaluje budoucnost Sprinteru, už bez Volkswagenu
Aktuální Sprinter s kódem W906 vznikl ve spolupráci s Volkswagenem, který nabízí obdobný model Crafter. Spolupráce začala s prvním Sprinterem v roce 1995 a končí v roce 2016, poté už nebude obnovena. Dodávka od Mercedesu je v současnosti nejpopulárnějším užitkovým modelem stuttgartské značky, ročně jich vzniká kolem 150 tisíc. Druhá generace se vyrábí spolu s Crafterem přes sedm let, prodává se od dubna 2006. Dvojčat se dvěma véčky se mimochodem do loňska rozjelo ke klientům z německých továren v Düsseldorfu a Ludwigsfelde jen 280 tisíc.
Sprinter byl zase v dubnu 2013 výrazně modernizován. Nepostrádá moderní asistenční systémy, které snižují riziko nehody. Při kilometrových probězích dodávek jsou velmi důležité a známe je i z osobních mercedesů. Za hlídač mrtvého úhlu i předcházení kolizím je třeba připlatit, Crosswind Assist, jenž se stará o stabilitu při silném bočním větru, naopak najdeme ve standardu. Úsporné motory s předstihem splňují emisní normu Euro 6.
Největším trhem je i přes aktuální trable Evropa, kde nachází své zákazníky 60 % Sprinterů. V kategorii středních a větších vanů je také nejprodávanějším modelem na starém kontinentu vůbec, loni mu patřil podíl těsně nad 18 %. Od roku 2007 však vzniká také v Argentině, poslední dvě léta v Číně a v červenci 2013 byla zahájena ruská produkce ve spolupráci s GAZem. Zvýšená poptávka v Jižní Americe a na východ od střední Evropy si tyto kroky zkrátka vyžádala. Nezapomínejme ani na USA, kde se montáž ze stavebnic CKD rozběhla v sezóně 2010. Zde nese kromě trojcípé hvězdy také logo legendárního Freightlineru, který patří do portfolia značek koncernu Daimler. V Severní Americe rostou jeho prodeje dvakrát rychleji než trh samotný. Loni dosáhly devatenáctiprocentního meziročního navýšení na 21,5 tisíce jednotek.
K budoucnosti úspěšné užitkové řady se vyjádřil šéf divize užitkových vozů Mercedes-Benz Volker Mornhinweg: „Oba partneři ze spolupráce úspěšně těžili. S příštím Sprinterem, který je momentálně ve stadiu vývoje, však budeme nakonec závislí i na výrobních kapacitách, které v současnosti uvolňujeme pro Volkswagen. Zaměstnanci už tak v blízké budoucnosti budou vyrábět vozy pouze našich vlastních značek.“
Všechny dodávky s logem Mercedesu letos zaznamenaly navýšení odbytu. Od ledna do června 2013 je zvolilo 122.059 klientů místo 120.547 během stejného období loňského roku. Vzrůstajícím číslům napomáhají hlavně východní Evropa, Latinská Amerika a Čína, západ starého kontinentu se propadá díky všeobecně známým ekonomickým problémům.