Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz: pohon všech kol pro třídu E

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Limuzíny i kombi dostanou vyspělý pohon všech kol v kombinaci se šestiválcovými a osmiválcovými motory. Pětilitr s více než 300 koňmi nyní i v kombi E500...

Letos na podzim se rozšíří třída E o nové verze s pohonem všech kol, označovaným u Mercedesu 4MATIC. Limuzíny i kombi dostanou vyspělý pohon všech kol v kombinacích se šestiválcovými a osmiválcovými motory. Aktivní bezpečnost je dále zvýšena sériovým ESP poslední generace, protiprokluzovým systémem 4ETS a brzdovým systémem Sensotronic (SBC). Rychlé reakce elektroniky i jednotlivých akčních členů přibližují chování systému klasickému pohonu všech kol se třemi uzávěrkami diferenciálů. Praktické je vzduchové odpružení, samočinně udržující konstantní světlou výšku zádě s rostoucím zatížením. Komfortní cestování na dálnici může dále zpříjemnit příplatkový inteligentní tempomat Distronic, který lze aktivovat jedete-li rychleji než 7 km/h. Také vzduhové odpružení Airmatic DC je k dispozici za příplatek, naopak 5 stupňová automatická převodovka a posilovač řízení s účinkem závislým na rychlosti jízdy jsou standardem.

V nabídce jsou tři motorové varianty. Dva šestiválce o výkonu 130 kW a 165 kW, budou v modelech E240 4 MATIC a E320 4MATIC, vrcholem je osmiválcový pětilitr v E500 4 MATIC o výkonu 225 kW.

Základní šestiválec rozjede sedan na 100 km/h za 10,6 s (kombi 10,8 s), E500 4MATIC k tomu potřebuje 6,3 s resp. 6,8 s.

Zavedení pohonu všech kol si vyžádalo několik změn v konstrukci podvozku a karosérie oproti běžným Mercedesům třídy E s pohonem pouze zadní nápravy. Karosérie byla zesílena v oblasti podlahy a přední nápravy, kde bylo třeba připravit prostor pro novou hnací řiditelnou přední nápravu. Modifikován byl středový tunel. Přední čtyřprvková náprava třídy E je u 4MATICů nahrazena nápravou s dvojitými trojúhelníkovými rameny. Změnilo se umístění stabilizátorů, řízení i uložení motoru. Světlá výška 4 MATICů je o 10 mm vyšší.

Nové kombi E 500 s převodovkou 7G-TRONIC

Vrcholným modelem „běžných“ kombi třídy E je nyní model E500. Jeho osmiválec o objemu 4966 cm3 má výkon 225 kW (306 k) a největší točivý moment 460 Nm při 2700 ot./min, který je téměř konstantní až do 4250 ot./min. Luxusní kombi zrychluje na 100 km/h z klidu za 6,5 s a ze 60 na 120 km/h potřebuje 6,2 s. Průměrná kmbinovaná spotřeba tohoto kombi je 11,6 l/100 km. Automobil, který bude v prodeji na konci roku 2003 má v základní vybavě mimo jiné 7 stupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic, čtyřzónovou klimatizaci a vzduchové odpružení AIRMATIC DC.

Ondřej Láník
Diskuze (25)