Mercedes-Benz R: dva nové modely a další komfortní inovace navíc
Mercedes rozšíří modelovou řadu R o dva nové vozy. Na spodním konci nabídky se objevuje R 280 CDI 4MATIC a na tom opačném již dříve prezentovaný R 63 AMG 4MATIC, čímž se počet motorových verzí prozatím ustálil na pět.
Šestiválcový vznětový motor o objemu 2987 cm3 nese skromné označení R 280 CDI 4MATIC, z něhož lze také identifikovat standardní pohon všech kol. Nejvyšší výkon tohoto vidlicového dieselu s piezoelektrickými vstřikovači systému common-rail (max. vstřikovací tlak 1600 bar) činí 140 kW při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí špičkovou hodnotou 440 Nm mezi 1400 a 2800 ot./min. O čistotu výfukových plynů se stará dvojice oxidačních katalyzátorů a bezúdržbový filtr pevných částic. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá nejslabšímu erku 9,8 sekund, kombinovaná spotřeba paliva činí 9,3 l/100 km jízdy, což umožňuje vozu s osmdesátilitrovou nádrží dojezd 850 km na jednu nádrž. Také nejmenší šestiválec v nabídce třídy R je dodáván se sedmistupňovou převodovkou 7G-Tronic s ovládací pákou voliče na sloupku volantu. Mercedes-Benz R 280 CDI 4MATIC bude v nabídce výhradně s kratším rozvorem dlouhým 2980 mm.
Na konci modelové nabídky se konečně objevuje také dlouho dopředu avizovaný model R 63 AMG 4MATIC. Vedle silných osmiválců v R 500 je zde tedy ještě cosi navíc. Motor označovaný symbolem 63 AMG má ve skutečnosti zdvihový objem pouze 6208 cm3, ale to zřejmě při výkonu 375 kW při 6800 ot./min vadí jen málokomu. Nejvyšší točivý moment tohoto atmosférického motoru dosahuje hodnoty 630 Nm při 5200 ot./min, ale již od 2000 ot./min je k dispozici přes 500 Nm. Na všechna čtyři kola jsou hnací síly přenášeny prostřednictvím upravené sedmistupňové převodovky, která v tomto provedení nese označení AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC. Řadit lze také pomocí tlačítek na volantu.
Krátká verze R 63 AMG je schopna zrychlovat z 0 na 100 km/h za rovných 5 sekund, dlouhá pak o desetinu pomaleji. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Mercedes-Benz R je standardně vybaven pohonem všech kol s elektronicky řízeným protiprokluzovým systémem 4ETS, ESP a vzduchovým odpružením na zadní nápravě. Ve vrcholné verzi je k dispozici vzduchové odpružení AIRMATIC na obou nápravách, které lze u ostatních modelů získat proti příplatku.
Novinkou této modelové řady jsou brzdová světla, která při krizovém brzdění místo stálého svícení blikají. Podle interního výzkumu výrobce reagují řidiči na takováto světla až o 0,2 sekundy rychleji než na klasická, což může při brzdění z rychlosti 100 km/h znamenat zmenšení brzdné dráhy až o 5,5 m. Brzdové světlo při panickém brzdění bliká asi pětkrát rychleji než ukazatel směru.
Z luxusních limuzín se do třídy R dostane adaptivní tempomat DISTRONIC, hlasové ovládání funkcí vozu LINGUATRONIC, couvací kamera, ventilovaná sedadla, dálkově ovládané nezávislé topení nebo vyhřívaný věnec volantu. V nabídce se objeví taktéž sportovní sada s řadou interiérových a exteriérových doplňků karoserie a devatenáctipalcovými koly z lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 255/50 R 19.