Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz S
2 Fotogalerie

Mercedes-Benz S Cabrio: Otevřená třída S se odhaluje na první kresbě

Aleš Dragoun
Mercedes-Benz už delší dobu testuje prototypy třídy S s plátěnou střechou. Sériovou verzi uvidíme ve Frankfurtu, zatím nám alespoň trojcípá hvězda naservírovala první oficiální kresbu.

O tom, že Daimler chystá vlajkovou loď ve dvoudveřovém provedení s textilní střechou místo ocelové, už se šuškalo několik let. Vrací se po dlouhé době, naposledy ji nabízel v sérii W111/112. Zkoušky finišují, premiéra je za dveřmi a čtyřmístný kabriolet můžeme spatřit na oficiální skice. Vzadu ale bude určitě méně místa, spíše pro děti nebo dospělé subtilních postav. Zmíněná střecha se ovládá elektricky, jak moderní doba a luxusní zaměření vozu velí. Zadní okno není plastové, to by zákazníci Mercedesu určitě neodpustili, nýbrž skleněné.

Pochopitelně jde o variantu odvozenou z kupé, o čemž svědčí tovární kód A217 (versus C217). Změnila a prodloužila se jinak stále elegantní zadní část, která musí pojmout celý složený mechanismus. Mercedes-Benz si u S-Klasse odpustil dřívější stylistické výstřelky a také kabrioletu to bude určitě slušet. Díky systému Airscarf (ofukování krku) nebude pasažérům zima ani při jízdě s větrem ve vlasech, automobilka použije samozřejmě i větrný deflektor Aircap.

Ostrá verze S 63 má stejně jako kupé pod kapotou vidlicový osmiválec 5,5 l se dvěma turby, výkonem 430 kW a točivým momentem 900 N.m. Uzavřené provedení zrychlí z klidu na stovku za 4,2 s, takže kabriolet bude o nějakou tu desetinku pomalejší, protože je díky dodatečným výztuhám těžší. Počítejme s maximální rychlostí elektronicky omezenou na obligátních 250 km/h, od svých běžnějších sourozenců se samozřejmě liší i agresivním zevnějškem a čtyřmi koncovkami výfuku na zádi. Chystá se i S 65 AMG s vidlicovým dvanáctiválcem, motorová paleta bude minimálně shodná s kupé. Včetně verzí s pohonem všech kol 4Matic, které doplní standardní zadokolky.

S-Klasse Cabrio, jejíž vývoj vede Martin Hulder, se představí ve světové premiéře už v polovině září ve Frankfurtu, do té doby budeme vědět ještě více, možná už za dva týdny, kdo ví? Je pravděpodobné, že sem Mercedes přiveze rovnou i obě AMG verze, cesta do showroomů jim ale potrvá o něco déle než těm běžným, k dispozici budou až na začátku příštího roku. Odhadovaná cena S 63 určitě přesáhne 200 tisíc eur (5,4 milionu korun), pokud by ji Němci nastavili nižší, jednalo by se o opravdové překvapení.