Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S Pullman bude větší a dražší než Rolls-Royce Phantom

David Bureš
Diskuze (10)
Nabídka stuttgartské třídy S se ještě rozšíří. Pracuje se na verzi Maybach, vrcholném provedení Pullman a kabrioletu.

Mercedes-Benz aktuálně pracuje na vrcholné verzi třídy S. Automobil ponese legendární označení Pullman a má dokázat, že Mercedes stále dokáže nabídnout opravdový luxus pro ty nejnáročnější zákazníky.

S délkou 6,4 metrů a rozvorem přes čtyři metry bude S Pullman dokonce delší než konkurenční Rolls-Royce Phantom s prodlouženým rozvorem. Britský aristokrat je dlouhý 6,1 metru, jeho rozvor činí 3,8 metru.

Pullman bude také podle všeho dražší než britský konkurent. S pancéřovanou karoserií bude podle informací Automotive News Europe stát kolem jednoho milionu dolarů, tedy asi 20 milionů korun. Ceny Phantomu s prodlouženým rozvorem začínají na částce 474.900 dolarů (cca 9,5 milionu korun). Základní verze Pullmanu ale bude zřejmě levnější, šéf Daimleru Dieter Zetsche se dříve nechal slyšet, že cena auta se bude pohybovat v rozmezí od 5,1 do 6,4 milionu korun.

Vrcholná třída S nabídne tři řady sedadel. Prostor pro posádku bude diskrétně oddělen od prostoru pro řidiče. Dvě zadní řady sedadel pro čtyři osoby budou natočeny proti sobě.

Mercedes-Benz chce vrcholným provedením třídy S ukázat, že nabízí luxusnější vozidla než ostatní členové německé prémiové trojky. Konkurenti na to jdou jinak – BMW Group těm nejnáročnějším zákazníkům nabízí vozy značky Rolls-Royce, Audi zase tak luxusní auta nenabízí proto, aby nekonkurovalo značce Bentley, která je tak jako ingolstadtský výrobce členem koncernu VW Group.

Vedle vrcholného provedení Pullman se nabídka třídy S rozroste také o verzi Maybach. Znaky Maybach ponese třída S s extra prodlouženým rozvorem. Tento automobil má být představen v listopadu.

Mercedes rovněž pracuje také na velkém kabrioletu, které se má začít prodávat v příštím roce. Kabriolet bude technicky vycházet z S Coupe, nabídka motorů bude čítat osmiválce a dvanáctiválce. Spekuluje se také o příchodu čtyřdveřového kupé, čímž by se počet karosářských verzí třídy S zastavil na sedmi.

David Bureš
Diskuze (10)
Avatar - Vekacik
1. 7. 2014 03:07
Re: Karty sú rozdané už dávno
Taky souhlasím, že karty jsou rozdány. Podle mě to dopadne jako VW Phaeton v luxusní tříde mezi BMW 7, MB S, Audi A8...
Určitě nikdo nepochybuje, že nové S je a bude perfektní auto, ale už z principu si to málo lidí v téhle cílové skupině pořídí.
Kdo by chtěl takhle "exkluzivní auto", které má na kapotě stejný znak, jako auto za 400000,- a ročně jich vyjede z fabriky 1,5M.
Většina lidí se za novým S otočí, ale pořad si každy řekne, že je to Sko, výkladní skřín technologií mercedesu, ale přijede vedle toho Phantom, bude to naprosto jindý pocit. :-)
30. 6. 2014 22:29
Re: RR sa uz cely trasie strachom
Tak exkluzivita v klasickém slova smyslu je definována výlučností a vysokou nedostupností daného produktu. Z širšího hlediska (jak je zde patrně myšleno) se tak dá vnímat právě kombinace Tebou zmíněného - nízký počet prodaných kusů, síla, tradice a celková image značky, wow efekt, designová či technická výlučnost...

Dle mého názoru uškodila Maybachu nejvíce jeho viditelná příbuznost s Mercedesem, absence image tradiční značky (bráno v moderní éře) a celková nevýraznost. Za Maybachem se zkrátka otočila sotva polovina toho, co za Rollsem (a to ještě v domnění, že se otáčí za S-Klasse), a to je ve světě, kde je auto víc než kdy dřív sociálním statutem a většina movitějších touží po tom, aby bylo auto viditelným odrazem stavu jejich peněženky, zkrátka špatně. Navíc Maybachu chyběl i onen aristokratický nádech na první pohled tak dobře viditelný na RR (na ten druhý i na Bentley)...

Na druhou stranu, o prodejní čísla Pullmanu - s pohledem upřeným na arabský a čínský region, příliš strach nemám...
Avatar - pratel
30. 6. 2014 16:09
Ľavou zadnou...
...to Mercedes samozrejme kedykolvek natrie aj RR aj Bentley, ked sa mu zachce. Nie Mercedes zivoril a potreboval byt niekym kupeny/zachraneny.

V minulosti daval MB take šlehy ako W07, W150, W100 (W31, W24?), ktore boli lepsie/minimalne rovne RR/Bentley. Doba sa casom zmenila a tieto superluxusne kary z portfolia vypustil, zarabal na masovejsich modeloch. Ked sa ale najlepsej automobilke sveta zachce, navrat do tychto vod je mozny kedykolvek. A rozhodne im v tom ani rozpravkovy princ a snilek v jednej osobe Topper nezabrani...
30. 6. 2014 09:57
marketing
Ja sa trosku obavam hierarchizacie standardne S vs. Pullman vs.Maybach. :-|

Ked sa hovorilo o novom Maybachu ako o uber S-klasse pocital som prave s vynechanim verzie Pullman, prave kvoli moznemu kanibalizovaniu tychto dvoch modelov.

Pevne verim, ze Maybach bude mat osobity dizajn exterieru (aj interieru), ktory ho zretelne odlisi od standarneho S-ka. Ved uz minulu generaciu Maybachu nazyvali neprajnici len predlzenym S-kom...
Asi nie som ten pravy zhyraly milionar/miliardar, ktory potrebuje davat na javo svoje imanie za kazdu cenu a preto mi bol nenapadnejsi Maybach sympatickejsi. Sto ludi, sto chuti... ;-)

@ Merdeces S-klasse a prispevku odHitmanPB:
V teste aktualnej generacie S-ka od Motorweeku bol prave Mercedes S postaveny ponad BMW 7 a Audi A8 a za blizsiu konkurenciu uviedli prave Bentley a Rolls Royce (samozrejme mensie modely Flying Spur a Ghost). Opat vec nazoru...
[odkaz]
Avatar - HitmanPB
29. 6. 2014 23:50
Re: RR sa uz cely trasie strachom
No prepáč - ale aj ja som žhavý na "tvoju" definíciu exkluzivity...

Dúfam, že nesklameš...

A hlavne k veci...