Mercedes-Benz S Pullman bude stát minimálně 5,1 milionu korun

Vlajková loď trojcípé hvězdy má stát 200-250 tisíc eur, tedy v rozmezí od 5,1 do 6,4 milionu korun. Není to spekulace, v rozhovoru pro Autocar na frankfurtském autosalonu toto rozmezí prozradil sám šéf Daimleru Dieter Zetsche. „Cena je konečným vyjádřením toho, co může Mercedes nabídnout jako značka,“ dodal.
Prodloužený Pullman se stane nejvyšší specifikací současné třídy S a výše zmíněné částky nemusejí být zdaleka konečné, tady se dá prostor individuálnímu přání zákazníka, všechny vozy budou zakázkové. Zaplní mezeru po zrušeném Maybachu, který nesplnil očekávání. Pullman se samozřejmě vzdálí od přímých konkurentů „běžné“ S-Klasse, jakými jsou například BMW řady 7, či Audi A8. Koráb ze Stuttgartu představuje konkurenci pro Rolls-Royce a Bentley. Limuzína Rolls-Royce Phantom přijde v současnosti na 276.275 liber (přes 8,4 milionu korun), menší Ghost stojí v Británii 185 tisíc liber (5,7 milionu korun) a Bentley Mulsanne pořídíte i u nás v základu za zhruba 7,7 milionu korun. Základní Pullman se tak bude cenově pohybovat spíše na dolní hranici, ale jak již bylo řečeno, s příplatky zdaleka nemusí.
„Třída S je v současnosti považována za etalon luxusního segmentu, to se nám potvrdilo během vývoje nové generace. Ale prodeje Mercedesu a jeho celosvětový úspěch rostou a s ním i potenciál tohoto modelu,“ řekl ještě Dieter Zetsche na IAA a dodal: „V první řadě vám mohu říci, že auto bude vypadat opravdu jako Mercedes a hodně jako aktuální S-Klasse.“ To určitě očekáváme, ale určité změny tvarů karoserie nejsou vyloučeny. Vůz musí mít ty nejluxusnější materiály, aby cenovka odpovídala. Právě na to dojel Maybach, ne že by nebyl luxusní, ale pořád mu spousta lidí nemohla zapomenout původ konstrukce: třídu S W220 z roku 1998.
Zatím ale není jasné, kdy Pullman přijde. Nejdříve je na řadě kupé, jehož koncept mohou návštěvníci IAA ve Frankfurtu obdivovat. Třída CL se tak stane minulostí. Na jeho základě vznikne ještě otevřená verze. A pak teprve bude následovat Pullman, možná se tak načekáme ještě celé dlouhé tři roky.