Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S se dvanáctiválců nevzdá, dorazí příští rok

Jan Mička
Diskuze (8)
Downsizing sice hýbe motoristickým světem, ne však v případě Mercedes-Benzu.

Před květnovým představením nové generace třídy S vyvstala řada otázek, týkající se motorové palety. S šestiválci a osmiválci se počítalo. Praví fajnšmekři však pod kapotou požadují dvanáctiválec, který v současné nabídce nenajdete. Vše by se mělo vyřešit v příštím roce, kdy se očekává příchod dvakrát přeplňovaného dvanáctiválce o objemu 6,0 litru.

Dvanáctiválec má původ v modelu G 65 AMG, který se ve své poslední podobě představil loni na jaře. Dvakrát přeplňovaná jednotka s označením M 279 je založena na předchozí řadě M 275. Došlo však k přepracování, díky kterému registrujeme nárůst výkonu o 13 kW. V řeči čísel to znamená, že z objemu 5980 cm3 dostanete 463 kW a mohutný točivý moment 1000 Nm. Ten bude dostupný v rozmezí 2300-4300 otáček za minutu, kdy se dostaví nefalšovaná řidičská nirvána.

Dle dostupných informací poputuje výkon na zadní kola skrze automatickou převodovku AMG SpeedShift Plus. Hmotnost vozu pravděpodobně přesáhne dvě tuny, to by mu však nemělo dělat problém s akcelerací z 0 – 100 km/h za 4 sekundy. Spotřebu paliva pravděpodobně žádný z budoucích majitelů řešit nebude, v kombinovaném cyklu se však můžeme dočkat hodnoty okolo 12 litrů na 100 kilometrů.

Mercedes-Benz S 65 AMG se představí na konci listopadu při příležitosti letošního autosalonu v Los Angeles. Již o dva měsíce později se však v Detroitu ukáže umírněnější, ale neméně rychlá verze S 600. Vzhledem k základní ceně verze S 63 AMG můžeme u dvanáctiválců očekávat hodnotu silně přesahující 4.000.000 korun.

Jan Mička
Diskuze (8)
1. 8. 2013 13:31
Re: Euro 6
Nejen o "čistotě"(sledované veličiny jsou CO, NOx, HC+NOx, HC, PČ) ale hlavně o produkci CO2. Já mám pocit, že nikdy nejde o konkrétní motor. Dnes se hlavně hovoří o limitech CO2. Limity EÚ jsou stanoveny pro výrobce komplexně a ti se musí s produkcí CO2 vypořádat v rámci celého výrobního programu. Říkají tomu "flotilová hodnota". Stanovený limit tak velký motor nemůže splnit, proto musí automobilka vyrábět ještě haldu těch různých chcípáků, aby se to nějak zprůměrovalo. Při překročení limitu se pak mají platit poměrně drastické sankce. Pro první gram CO2 navíc bude Brusel vyžadovat za jeden automobil 5 eur, druhý gram už bude stát 15 eur, třetí gram pak 25 eur. Každý další gram bude stát výrobce 95 eur. Plnění limitů ostatních kontrolovaných položek se nejeví jako až tak kontraverzní.

Jinak, jde o objem, protože velký motor vždy vyrobí víc CO2.

Ono ještě není jasné, pokud vím, jaký ten limit Euro 6 vůbec bude. Začínali se 120 gramy CO2 na kilometr a teď se hovoří o 130 g.

Edit: Chápu to tedy tak, že když někdo uvede, že konkrétní motor plní Euro 6, tak plní vlastně všechny ostatní sledované veličiny kromě CO2. Tento limit má "zvláštní režim".
Avatar - Ham.
1. 8. 2013 01:18
Re: Euro 6
A proč by měl mít 12válec výjimku? Přece Euro 6 je o čistotě výfukových plynů a tam na počtu válců nebo objemu v podstatě nezáleží. Dokonce mám pocit, že jsem někde četl, že tento motor Euro 6 již splňuje (když se koncem loňského roku objevil v SL65 AMG).
Avatar - CHerokee
31. 7. 2013 21:38
Re: bonton musí být
Dobrý bonton... já bych je nevyzvedával. Ti, kteří si kupují v Rusku a Číně nové MB V12 jsou prorežimní, tedy podporují zločinecké režimy. Ti mým vzorem určitě nebudou. Což nemění nic na tom, že V12 je paráda, skutečné varhany.
Avatar - del42sa
31. 7. 2013 17:00
Euro 6
Zajímalo by mě, jak chtějí dosáhnout s dvanáctiválcem plnění normy Euro 6 ? Nebo mají na tyto velké jednotky nějaké vyjímky ?
Avatar - vabis
31. 7. 2013 13:51
bonton musí být
Však nasazení V12 bylo jasné. Zejména v některých částech světa jak není V12, (Rusko, Čína ...) tak jako by nebylo . Tam V12 patří k dobrému bontonu a nějaká přeplňovaná V8 jej nemůže zastoupit. Šestikilo mělo svůj kult už od dob w140. ...Že Evropa je nakažená CDI resp nyní BlueTec, to je vec jiná.