Mercedes-Benz Shooting Break Concept: Nové CLS jako sportovní kombi
První generace řady CLS znamenala pro značku Mercedes-Benz obchodní úspěch. Na technickém základě řady E bylo postaveno auto se svébytným a velmi progresivním designem, který byl alternativou ke konzervativnímu stylu standardních sedanů.
Druhá generace je prakticky hotova, což dokazují i naše špionážní snímky.
Že nemusí tentokrát zůstat pouze u sedanu naznačil Mercedes-Benz už v roce 2008 studií FASCINATION.
Zatímco tehdy šlo o třídveřové sportovní kombi s přídí budoucí třídy E Coupé, nejnovější designový počin má dveří pět a příď, která s největší pravděpodobností patří druhé generaci třídy CLS.
Nová studie má mít premiéru už tento týden na pekingském autosalonu Auto China 2010.
Exteriér
I když název konceptu Shooting Break evokuje velká (převážně třídveřová) luxusní kombi, stavěná v 60. a 70. letech nejčastěji v Británii z klasických kupé kategorie GT, jde spíše o nové spojení charakteru třídy CLS, jejího nového stylingu a tradice velkých a dlouhých kombi, které Mercedes-Benz už tři desetiletí nabízí. Že jde o velmi speciální mix, je zřejmé na první pohled.
Působivá silueta s dlouhou kapotou a velmi nízkou kabinou je jednoznačný prvek patřící třídě CLS, stejně jako vysoké boky a ničím nenarušený pás bočních bezrámových oken, připomínající velká kupé Gran Turismo. Nový styling přídě integruje do designu studie prvky sportovních kupé (maska z SLS AMG) a svébytnou kombinaci jemných křivek s přísnějšími tvary.
Záď připomíná klasická kombi jen vzdáleně. Zadní okno je sice součástí velkého výklopného víka, ale jeho sklon spíše odpovídá velkým liftbackům. Příbuznost s ostatními moderními Mercedesy je zřejmá z barokních prolisů zadních blatníků, které jsou charakteristické především pro novou třídu E.
Stále důležitější unikátnost nočního vzhledu obstarává i zde technika světelných diod. Přední multifunkční světlomet integruje 71 těchto světelných prvků, vzadu jsou kombinovány trubicové a bodové LED-prvky.
Mercedes-Benz Shooting Break Concept stojí na 20palcových kolech s pneumatikami 255/30 ZR 20 vpředu a 285/25 ZR 20 vzadu.
Interiér
Čtyřmístný interiér je podle očekávání vyveden s citem pro detail a maximální luxus. 10 čtverečních metrů té nejkvalitnější kůže bylo použito na sedadla a čalounění, extenzivního uplatnění se dočkalo i pravé dubové dřevo. Zavazadelník není oddělen od prostoru pro posádku a nemá ani obvyklý horní kryt. Zato dostal dřevěnou podlahu s hliníkovými ochrannými lištami.
Celý interiér prosvětluje denní světlo vstupující dovnitř skrze panoramatickou střechu. Prostor pro posádku v podélném směru rozděluje objemná středová konzola ze dřeva, do které jsou zasazeny rozměrné loketní opěrky potažené kůží.
Design přístrojové desky navazuje svou harmonií na původní CLS, širokoúhlá obrazovka navigačního systému je citlivě integrovaná do střední části a dokonce i přístrojový štít před řidičem dostal zaoblené stínítko, jakoby žádný kubismem inspirovaný interiér třídy E neexistoval.
Motor
Vpředu podélně uložený vidlicový šestiválec 3,5 l je podle výrobce předskokanem pro novou generaci vidlicových motorů Mercedes-Benz.
K přednostem má patřit přímé vstřikování benzinu do válců prostřednictvím piezoelektrických vstřikovačů, které má být schopno pracovat v režimu spalování chudé směsi. Součástí nové generace motorů budou integrovaná řešení pomocných agregátů snižujících reálnou spotřebu, včetně systému vypínajícího motor kdykoliv není jeho chod nezbytný.
Nový šestiválec bude mít řady válců sevřené pod úhlem 60°, nejvyšší výkon 225 kW a nejvyšší točivý moment 370 Nm.