
Mercedes-Benz si platformu MRA nechá pro sebe
Součástí spolupráce mezi německým koncernem Daimler a francouzsko-japonskou aliancí Renault-Nissan je sdílení techniky oběma směry. Jednu platformu si ale Mercedes-Benz nechá pouze pro sebe – jedná se o platformu MRA určenou pro větší modely s pohonem zadních kol.
Australský server Motoring citoval Thomase Webera, člena představenstva Mercedes-Benzu zodpovědného za výzkum a vývoj, který tvrdí, že platforma MRA je tvrdé jádro Mercedes-Benzu. Z tohoto důvodu ji Mercedes-Benz nechce nabídnout jiným výrobcům. Vedení automobilky navíc rozhodlo, že by spolupráce s partnery měla být omezena.
Zpráva o nesdílení techniky nepotěší partnery Mercedes-Benzu – Renault a Infiniti. V minulosti se hovořilo o tom, že stuttgartskou techniku použije velký sedan značky Renault, platforma by se jistě hodila také Infiniti. Prezident japonské prémiové značky Johan de Nysschen mimochodem nedávno tvrdil, že Infiniti spolu s Daimlerem vyvíjí zcela novou platformu.
Prvním vozem, který platformu MRA používá, je nová generace třídy C. V budoucnu má být základem pro více než 10 nových modelů, od C-Klasse výše. I to naznačuje její flexibilitu, vedle sedanů a kombi ji využijí také SUV nebo sportovní auta. Navržena byla i s ohledem na sportovní modely z divize AMG. Architektura umožňuje natáhnout rozvor náprav nebo měnit šířku.
Naopak v oblasti platformy pro menší vozy se spolupráci s partnerem Renault-Nissan koncern Daimler nebrání. Platformu MFA s pohonem předních kol pro kompaktní vozy (zatím A, B, CLA a GLA) využijí chystané modely Infiniti – kompaktní hatchback Q30 a crossover QX30. Techniku pro nové generace Renaultu Twingo a modelů značky Smart dokonce oba výrobci vyvíjeli společně.