Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series za 327.500 Euro (8,3 milionu Kč) - nové foto

Ondřej Láník Ondřej Láník 10. 11. 2008 • 16:18
68
29
Zobrazit náhledy (68)
Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE
Radikálně upravené SL s pevnou střechou zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 s. Nejvyšší rychlost má omezenou na 320 km/h. Cena vyrostla na více než 8 milionů korun.

Termín předání prvních zákaznických speciálů SL 65 AMG Black Series se přiblížil, a tak výrobce oficiálně oznámil cenu nejrychlejšího SL všech dob. Zájemci, nechť si připraví 327.500 Euro.

SL 65 AMG Black Series na první pohled připomíná závodní Mercedesy. Rozšířené blatníky, mohutné otvory pro přístup vzduchu v předním nárazníku, výsuvný spojler na zádi a difuzor v zadním nárazníku jsou jasným odkazem na závodní speciál třídy C pro seriál DTM nebo deset let starý CLK-GTR.

Pod kapotou se nachází upravený motor 6,0 V12 AMG s dvěma turbodmychadly. Proti běžné verzi narostl u Black Series výkon z 450 kW na 493 kW při 5400 ot./min. Točivý moment je elektronicky omezen na 1000 Nm při 2200 až 4200 ot./min, teoretické maximum je 1200 Nm. Nárůst výkonu je především díky novým turbodmychadlům, která jsou proti standardním o 12 % větší.

Black Series přináší proti běžnému SL 65 AMG zásadní úsporu 250 kg. Snížení hmotnosti bylo dosaženo použitím dílů z karbonových vláken. Z lehkého, ale mimořádně pevného materiálu jsou vyrobeny například přední blatníky, přední spojler, víko zavazadlového prostoru nebo střecha. Ta má nyní nový tvar, obsahuje bezpečnostní výztuhu a je pevně namontována. Nově tvarované zadní okno zlepšuje aerodynamiku, stejně jako zadní spoiler, který se automaticky vysune při překročení rychlosti 120 km/h.

Vyšší výkon společně s nízkou provozní hmotností 1870 kg (jen o 45 kg víc než šestiválcový SL 350) dávají výborný poměr 3,79 kg/kW, respektive 2,79 kg/k. V praxi se to projevilo zkrácením doby potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h o 0,3 s na výsledných 3,9 s. Akcelerace z 0 na 200 km/h pak trvá 11,0 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na 320 km/h.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/76DgyurNwVc&hl=en&fs=1" style="auto"}

O přenos výkonu na zadní kola se stará pětistupňová automatická převodovka AMG Speedshift Plus. V režimu M2 převodovka řadí o 25 % rychleji a díky přemostěnému měniči řadí přímo bez ztrát. Automatické dvojité rozepnutí spojky při podřazování má za následek hladké změny převodů.

Úprav se dočkal také podvozek. Nápravy byly výrazně přepracovány, řízení má strmější převod. Rozchod předních kol je o 97 mm širší, vzadu je to o 85 mm více. Diferenciál má svornost zvýšenou na 40 %. O styk s vozovkou se starají pneumatiky Dunlop Sport Maxx GT, vpředu s rozměrem 265/35 R19 a vzadu 325/30 R20. Přední brzdové kotouče mají průměr 390 mm, zadní 360 mm.

Změny nalezneme také v interiéru, který je celý proveden v černé barvě. Skořepinové sedačky jsou vyrobeny z karbonu a poskytují vynikající boční vedení. Jsou čalouněné v kombinaci kůže Nappa a Alcantara. Sportovní volant AMG má menší průměr a je dole zploštělý. Pod ním se nachází hliníkové páčky pro manuální volbu převodů. Dekor interiéru je zhotoven z karbonu, střecha a sloupky jsou zevnitř potažené Alcantarou. Black Series také neomylně prozradí černý rychloměr kalibrovaný do 360 km/h a taktéž černý otáčkoměr s diodami, které znázorňují vhodný okamžik pro přeřazení.

Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series
Motor6,0 V12
Zdvihový obj. [cm3]5980
Válce/ventily12/3
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]493/5400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]1000/2200-4000
Max. rychlost [km/h]320
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,9
Zrychlení 0-200 km/h [s]11,0
Cena [Euro]327.500

Témata
16. 11. 2008 21:50
Re: Nic nového na světě.
Jseš si jistej, že se nacházíš na správném diskusním fóru??? :-)
Avatar - Pierro
10. 11. 2008 12:58
žihadlo pro diamantové kovboje
Přátelé tohle je limitka, kousek pro opravdové fajnšmekry, kteří těch osm milionů obvykle neřeší a mají ve svém portfoliu ještě minimálně pět jiných a rozhodně ne levných vozů. Takže proč ne? Jak řekl někdo z kolegů hned na úvod, každé zboží má své kupce... ;-)
9. 11. 2008 21:29
Re: 11.0
Kdyby myslel ML63, tak do "první šikany" ho ještě uvidí >:-[]
9. 11. 2008 21:27
Re: pre GTI
Nechci tě urazit, ale ani ty a ani já asi nedokážeme posoudit, proč si tohle auto lidi kupujou. Rozhodně ne proto, že to auto je "nepoužitelný", nebo že by mu to čistě teoreticky nandal Nissan GTR. Tady asi musíš "žít" ve stylu Mercedes a i "umět" žít a umět nosit ty hodinky, jak se dočteš někde na blogu...
9. 11. 2008 21:17
Re: pre GTI
no tak STi asi ne, nechce se mi to specifikovat, prostě 8M je částka nepředstavitelná, abych o tom neřekl předražený, tak bych chápal třeba cenu do 5ti. Co se týče motivace proč si to někdo kupuje, to bych viděl zcela sběratelsky. Protože na luxus jsou určitě luxusnější kousky bez nutnosti sportovního podvozku, no a na sport zase výrazně řidičsky lepší auta než tohle - takže je to pro někoho kdo na to má, ale závodit s tím neplánuje.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud